در دیدارهای جداگانه با رئیس جمهوری:

سفرای جدید 5 کشور استوارنامه خود را تقدیم کردند




رئیس جمهوری کشورمان روز گذشته استوارنامه سفرای جدید پاکستان، مجارستان، بلغارستان، نیکاراگوئه و جمهوری خلق کره را دریافت کرد.
حسن روحانی هنگام دریافت استوارنامه «رحیم حیات قریشی» سفیر پاکستان در تهران بر توسعه و تعمیق مناسبات دو جانبه و روابط با پاکستان در همه زمینه‌ها تأکید کرد و گفت: امیدوارم همکاری دو کشور در تأمین امنیت مرزهای مشترک تداوم و گسترش یابد. روحانی با اشاره به دیدارها و تماس‌های خود با رئیس جمهور و نخست وزیر پاکستان بر ضرورت اجرایی و عملیاتی شدن توافقات دو کشور تأکید کرد و گفت: اجرایی شدن توافقات می‌تواند  توسعه بیش از پیش روابط اقتصادی و تجاری تهران – اسلام آباد را به همراه داشته باشد. سفیر جدید پاکستان نیز ضمن تقدیم استوارنامه از ایران به عنوان کشور بسیار مهم و تأثیرگذار منطقه یاد کرد و گفت: روابط با ایران برای پاکستان از اهمیت بالایی برخوردار است و پاکستان با حمایت خود از ایران در مجامع بین‌المللی ادامه خواهد داد و امنیت ایران را امنیت خود می‌دانیم.
روحانی هنگام دریافت استوارنامه خانم «نیکولینا کنوا» سفیر جدید بلغارستان  نیز با اشاره به تسلط سفیر جدید بلغارستان در کشورمان به زبان فارسی، بر تحول مثبتی در روابط تهران – صوفیه در آینده تأکید کرد و توسعه روابط اقتصادی و همکاری‌های دو کشور بویژه در زمینه توسعه حمل و نقل و جابجایی کالا را حائز اهمیت دانست.
رئیس جمهوری با دریافت استوارنامه «زولتان وارگا‌ هاسونیتس» سفیر جدید مجارستان در تهران نیز از مجارستان به عنوان کشور دوست ایران در قاره اروپا نام برد و با بیان اینکه ما برای توسعه روابط با مجارستان آماده‌ایم، اظهار داشت: باید شرکت‌های تجاری و اقتصادی دو کشور را برای توسعه روابط اقتصادی تشویق کنیم. سفیر جدید مجارستان نیز ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهوری اسلامی ایران، توسعه و تعمیق روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را اولویت اصلی خود در طول دوران مأموریتش در ایران عنوان کرد و افزود: برای تحقق این هدف تمام تلاش خود را انجام خواهم داد.
روحانی هنگام دریافت استوارنامه «ایساک لنین براووجین» سفیر جدید نیکاراگوئه با بیان اینکه روابط دو کشور همواره دوستانه و صمیمی بوده بر ضرورت تلاش در راستای ارتقای همه‌جانبه مناسبات و همکاری‌های فی‌مابین تأکید کرد و گفت: ایران با نیکاراگوئه به عنوان کشوری پیشرو در منطقه امریکای لاتین مواضع و اشتراکات فراوانی دارد. براووجین نیز تأکید داشت جمهوری اسلامی ایران برای مردم نیکاراگوئه الگوی شجاعت و مقاومت در برابر زورگویی امپریالیسم امریکا است.
روحانی همچنین هنگام دریافت استوارنامه «هان سونگ او» سفیر جدید جمهوری دمکراتیک خلق کره، با اشاره به روابط دوستانه دو کشور از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون اظهار امیدواری کرد با تلاش مسئولان دو کشور شاهد ارتقای سطح همکاری‌ها و مناسبات فیمابین باشیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7377/2/546513/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها