آیت‎الله رئیسی: هدف ما در هوشمندسازی قوه قضائیه توجه به کرامت انسانی است



آیین رونمایی از سامانه‌های جدید الکترونیکی قوه‌ قضائیه با حضور آیت‌الله رئیسی برگزار شد. به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، آیت‎الله رئیسی دراین مراسم ابراز امیدواری کرد سامانه‌هایی که متخصصان متبحر و متدین با یک حرکت جهادی و کار و تلاش قابل تقدیر راه‎اندازی کرده‎اند، به تسهیل امور مردم، آسان شدن دسترسی به عدالت، کرامت مردم و توجه به حقوق مردم و افزایش اعتماد عمومی به دستگاه قضایی بینجامد. رئیس قوه قضائیه از سامانه نوبت‎دهی به عنوان طرحی یاد کرد که در افزایش میزان رضایت مردم نقش دارد و به سامانه نظرسنجی که ارباب رجوع نظر خود را اعلام می‌کند و قاضی و کارمند در جریان این نظرسنجی قرار می‌گیرد، اشاره کرد و گفت: این موضوع می‌تواند به ارتقای رضایتمندی مردم و توجه به کرامت انسان کمک کند.

سامانه گزارشگران فساد طراحی می‌شود
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: می‌خواهیم سامانه گزارشگران فساد را طراحی کنیم تا اصحاب رسانه بتوانند گزارشات خود را ارسال کنند.
به‌گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام حسن درویشیان در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: ما باید از ظرفیت نظارت همگانی که در تشکیلات ما نیز پیش‌بینی شده برای پیگیری مأموریت‌هایمان استفاده کنیم و علاوه بر سامانه رسیدگی به شکایات که بیش از ۸۰ درصد گزارشات به آن ارسال می‌شود می‌خواهیم سامانه گزارشگران فساد را نیز طراحی کنیم تا شما اصحاب رسانه بتوانید گزارشات خود را ارسال کنید تا مواردی که در صلاحیت سازمان بازرسی و مهم و قابل توجه باشد به ما منعکس شود. رئیس سازمان بازرسی کشور درباره رسیدگی به تخلفات اداری قوه قضائیه گفت: براساس قانون ما می‌توانیم بازرسی خود را انجام دهیم و بازرسی از دستگاه‌های قوه قضائیه از جمله برنامه‌های ما هست و تخلفاتی هم دیده شده‌اند. اما نسبت به تصمیمات قضایی، سازمان بازرسی صلاحیت ندارد و اگر کسی از نحوه صلاحیت و رسیدگی قاضی شکایت داشته باشد به دادگاه ویژه می‌رود زیرا ما صلاحیت رسیدگی به پرونده‌های قضایی را نداریم.
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر فساد کارشناسان سازمان بازرسی و ورود سازمان در پرونده طبری گفت: ما تأیید نمی‌کنیم که تعدادی از اعضای سازمان بازداشت شده باشند. اکنون هیچ‌کدام از بازرسان سازمان بازداشت نیستند و ما ادعا می‌کنیم از پاکدست‌ترین سازمان‌ها هستیم و هنوز رسیدگی پرونده بازرسان در محکمه انجام نشده است. ما با هیچ‌کس در فساد تعارف نداریم و اتفاقاً نظارت جدی در درون سازمان انجام می‌دهیم و کوچک‌ترین بحث را که شائبه فساد ایجاد کند برخورد می‌کنیم. راجع به بعضی موضوعات مرتبط با طبری گزارشاتی دادیم اما به این شکل که مطرح است دستگاه‌های نظارتی دیگر ورود کردند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7377/2/546515/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها