دیگه چه خبر؟




امریکا: ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست

 خبر اول اینکه، وزارت امور خارجه امریکا در گزارشی درباره پایبندی به معاهده‌های کنترل تسلیحاتی، عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای و خلع سلاح، ضمن مطرح کردن ادعاهایی، اذعان کرد که ایران در حال حاضر در فعالیتی مرتبط با تولید تسلیحات هسته‌ای مشارکت ندارد. به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه امریکا در بخش دیگری از این گزارش همچنان درباره پیشرفت‌های ایران در برنامه هسته‌ای‌اش ابراز نگرانی کرد و نوشت: امریکا همچنین نگرانی‌هایی دارد که گام‌هایی که ایران در راستای گسترش برنامه غنی‌سازی اورانیوم برداشته در حال افزودن بر دانش آن بوده است. تجربه‌ای که ایران از ظرفیتش برای ساختن سانتریفیوژهای پیشرفته کسب می‌کند، نشانگر دانشی برگشت‌ناپذیر است که در نهایت می‌تواند در صورتی که تصمیمی برای دستیابی به سلاح هسته‌ای وجود داشته باشد، به کوتاه کردن بازه برای ایران کمک کند.

تکذیب تأیید
حکم اعدام بازداشت شدگان آبان ماه

 خبر دیگر اینکه، یک منبع آگاه در دیوان عالی کشور خبر تأیید حکم اعدام سه فرد بازداشت شده در جریان اعتراضات آبان ماه سال 98 را تکذیب کرد و گفت: حکمی درباره این بازداشت شدگان تأیید نشده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این تکذیب پس از آن بود که صبح  دیروز خبری درباره تأیید احکام اعدام امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی، سه نفر از شهروندان بازداشت شده در جریان اعتراضات آبان ماه در دیوان عالی کشور منتشر شده بود.

توصیه هشدارآمیز گاردین به اروپایی‌ها
درباره ایران

 دست آخر اینکه، گاردین گزارش داد، فرانسه، انگلستان و آلمان مانند ایران منتظر نتایج انتخابات ریاست ‌جمهوری نوامبر امریکا هستند تا بتوانند پس از آن دیپلماسی فعال میان ایران و امریکا را به کار بیندازند. به گزارش ایلنا، اروپا بر این باور است که اگر در ماه‌های آتی پیشنهادهای جذاب اقتصادی و دیپلماتیک روی میز تهران نگذارد، میانه‌رو‌ها و برجام هر دو در خطر خواهند بود. دیپلمات‌های اروپایی کم‌کم به این نتیجه می‌رسند که روند سیاست داخلی ایران به آرامی فرو خواهد پاشید و تندروها دست بالا را خواهند داشت مگر اینکه غرب بزودی برخی ابتکارات سیاسی تازه را در قبال ایران روی میز بگذارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7377/3/546519/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها