ایران در ایران




برگزار‌کنندگان دورهمی‌ها در فسا محکوم به پرداخت دیه فوتی‌های کرونا

شیراز- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فسا با توجه به مصوبه کمیته مقابله با پیشگیری بیماری کرونا و شورای تأمین شهرستان برگزاری هرگونه مراسم عقد و عروسی، ترحیم و مجالس خانگی را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد:«در صورت سرایت بیماری کرونا در هر مجلسی که برخلاف مصوبات برگزار شود مقصرین محکوم به پرداخت هرگونه خسارت جانی و مالی اعم از دیه و هزینه‌های درمان به افراد مبتلا شده خواهند شد.» معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا هم پرداخت دیه کامل افرادی  را که به‌دلیل حضور در دورهمی‌ها به کرونا مبتلا می‌شوند را بر عهده میزبان و صاحب مجلس دانست و اعلام کرد:«صاحب مجلس باید تمام هزینه درمان مبتلایان به کرونا را هم بپردازد.» براساس آمارهای کمیته ملی پیشگیری از کرونا هر 13 دقیقه یک ایرانی در اثر کرونا جان خود را از دست می‌دهد و هر یک فرد ناقل می‌تواند 406 نفر را  به کرونا مبتلا کند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «محمدرضا تواضعی» دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فسا گفت: در صورت مشاهده افراد متخلف به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی تحت تعقیب قرار خواهند گرفت. به گفته وی به مأموران انتظامی دستور داده شده تا از برگزاری هرگونه مجالس جلوگیری و با متخلفان برخورد قانونی و قاطع شود. «جلال کریمی» معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا به ایرنا گفت: براساس هماهنگی‌هایی‌ که این دانشگاه با مقامات قضایی شهرستان انجام داده، در صورتی که فردی از شرکت‌کنندگان در مجالس دورهمی به کرونا مبتلا شود، علاوه بر تأمین هزینه درمان چنین فردی از سوی صاحب مجلس، در صورت فوت او به‌دلیل این بیماری، دیه کامل آن نیز بر عهده برپاکننده این مجالس است.

ماسک در البرز اجباری شد

البرز- زدن ماسک در البرز برای پیشگیری از ابتلای افراد بیشتری به کرونا اجباری شد.
نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: مصوب شد با توجه به روند صعودی شیوع کرونا، از ۱۵ تیر ماه، زدن ماسک در تمام محل‌های تجمع الزامی شود و مسئولان مربوطه پیگیری‌های لازم را برای ماسک ارزان دارند.وی با اشاره به اینکه در البرز نیز روند شیوع کرونا سرعت گرفته و تعداد بیماران جوان  افزایش یافته است، ادامه داد: با همراهی مردم می‌توان در البرز شرایط را همچنان به گونه‌ای مدیریت کرد که در وضعیت قرمز و بحران قرار نگیریم. عزیزالله شهبازی با بیان اینکه طبق تأکید رئیس جمهوری محل تجمع، محل خطر شیوع کرونا است، گفت: بر این اساس از مردم درخواست داریم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، ما را در مقابله با شیوع این ویروس منحوس یاری کنند. وی افزود: طبق مصوبه امروز ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، هر شهرستان که به وضعیت قرمز می‌رسد ستاد استانی می‌تواند برای محدودیت یک هفته‌ای به وزیران بهداشت و کشور پیشنهاد بدهد تا در نهایت با تصویب رئیس جمهوری به مرحله اجرا گذاشته شود. استاندار البرز با اشاره به اینکه موجران با توجه به شرایط موجود نسبت به همراهی بیشتر با مستأجران اقدام کنند، اضافه کرد: طبق مصوبه ستاد کرونا، از روز دوشنبه اضافه اجاره بها نسبت به سال قبل نباید در تهران بیشتر از ۲۵ درصد، در کلانشهرها بیشتر از ۲۰ و در بقیه شهرها بیشتر از ۱۵ درصد باشد.

صعود ۲۶ پله‌ای فارس در کاهش نرخ بیکاری

شیراز- استاندار فارس با اشاره به ارتقای جایگاه فارس در کشور از نظر کاهش نرخ بیکاری طی هفت سال اخیر گفت:‌ از زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید در سال ۹۲، گازرسانی به روستاهای استان فارس سه برابر شده است.
به‌گزارش ایرنا، عنایت‌الله رحیمی گفت: کمتر از ۶۰۰ روستای استان فارس قبل از سال ۹۲ از گاز طبیعی برخوردار بود اما هم اینک تعداد روستاهای برخوردار از گاز این استان با احتساب موارد قبلی به رقمی بیش از ۲ هزار و ۴۵۰ روستا رسیده است که بیانگر رشد بیش از سه‌برابری آن است. او گفت: در زمینه گازرسانی به حوزه صنعت، در حالی که تا سال ۹۲ حدود ۱۸ واحد از صنایع مادر استان از گاز طبیعی برخوردار بودند هم اینک و با تلاش‌های دولت تدبیر و امید، بیش از ۳۰۰ واحد از صنایع مختلف مادر و پایین دستی این استان از این خدمت ارزشمند بهره‌مند هستند. رحیمی گفت:‌ در سال ۹۲ و قبل از شروع این دولت، رتبه استان فارس از نظر میزان نرخ بیکاری بسیار نامطلوب بود. اکنون در زمینه کاهش نرخ بیکاری، این استان از رتبه ۲۸ کشور به رتبه دوم رسیده و هم اینک فارس با افتخار جزو بهترین استان‌ها از منظر کاهش نرخ بیکاری شده است.

برگزیدگان مرحله اول جایزه ملی شعر جم معرفی شدند

بوشهر- دبیر جایزه ملی شعر جم استان بوشهر اعلام کرد: پس از ارزیابی‌های کمیته علمی و تلاش اعضای دبیرخانه و مسئول کدگذاری آثار، برگزیدگان مرحله اول دومین دوره جایزه ملی شعر جم معرفی شدند.
به‌گزارش ایرنا، مجید اجرایی گفت: جایزه ملی شعر جم در ۱۳ بخش شامل شعر موزون، شعر آزاد، نقد شعر و بخش ویژه جم برگزار شد.
وی افزود: برنامه‌ریزی این جایزه از۲۰ آذرماه سال ۹۸ آغاز شد که در مدت یک ماه و ۲۰ روز مهلت ثبت‌نام، بیش از ۳ هزار اثر از ۷۰۰ شاعر در سراسر کشور به دبیرخانه رسید.
دبیر جایزه ملی شعر جم اضافه کرد: آثار رسیده، بدون نام و به‌صورت کدگذاری شده تا آخرین مرحله در اختیار داوران جایزه قرار گرفته و نهایت دقت و امانت‍‍‍داری در این زمینه لحاظ شد تا داوری آثار بدون توجه به‌نام و نشان افراد و فقط از روی کیفیت شعرها انجام شود. اجرایی گفت: در بخش شعر موزون سیامک بهرام‌پرور، مریم جعفری‌آذرمانی، حسن صادقی‌پناه، محمدکاظم کاظمی و محمدسعید میرزایی، در شعر آزاد موسی بندری، رزا جمالی، بهزاد خواجات، مصطفی علیپور و افسانه نجومی، در نقد ادبی علی تسلیمی، پوریا سوری و فرشید فرهمندنیا و در بخش ویژه جم هم حسین سلیمی، بشیر علوی و علی هوشمند داوری آثار ارسالی به دبیرخانه را برعهده داشتند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7380/6/546770/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها