اخبـــــار




هشدار فرمانده نیروی انتظامی برای مقابله با کرونا
شرایط کشور عادی نیست

گروه حوادث/ فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر رعایت فاصله اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا گفت: شرایط کشورعادی نیست. سردار «حسین اشتری» در جلسه شورای عمومی ناجا با اشاره به شیوع دوباره کرونا، اظهارداشت: شرایط هنوز عادی نیست و افزایش نگران‌کننده تعداد مبتلایان این بیماری در برخی استان‌های کشور حاکی از این است که تعداد زیادی از مردم خطر ابتلا به این بیماری را جدی نگرفته و بدون توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی و نیز فاصله‌گذاری اجتماعی در اماکن پرتردد حضور دارند که این امر به گسترش انتقال بیماری کمک می‌کند. به‌گزارش پلیس؛ اشتری در این جلسه با بیان اینکه نیروی انتظامی با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها، امکانات و تجهیزات دوشادوش وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی و نیز ستاد ملی برای سلامت، امنیت و ارتقای احساس امنیت در میدان مقابله با کرونا حضور دارد از برخورد با محتکران تجهیزات و اقلام بهداشتی، نظارت بر فعالیت صنوف مختلف، برخورد با شایعه سازان در فضای مجازی خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته درصدد هستیم مأموریت‌های خود را با قوت و قدرت مضاعف به نحو مطلوب انجام دهیم. فرمانده ناجا به آمادگی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ناجا در خدمات دهی به بیماران و مراجعان در این ایام اشاره کرد و ادامه داد: روند درمان بیماران تا حصول اطمینان از بهبودی کامل، با جدیت دنبال و پیگیری می‌شود و نظارت دقیق و مستمر بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیرانه در یگان‌های ناجا بویژه مراکز انتظامی وجود دارد.‌

جانشین پلیس آگاهی ناجا:
خودروهای مسروقه در خارج از کشور  هم ردیابی می شود

گروه حوادث/ پلیس آگاهی ناجا از امکان تعقیب برون مرزی و ثبت موفقیت‌آمیز اطلاعات خودروهای سرقتی در سامانه بین‌المللی خودروهای مسروقه (SMV) خبر داد.
به‌ گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سرهنگ فرامرز به‌گذر جانشین پلیس آگاهی ناجا در تشریح این خبر گفت: به‌تازگی واحد امور بین‌الملل و معاونت مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا با همکاری پلیس بین‌الملل، ردگیری خودروهای مسروقه در خارج از مرزهای جغرافیایی را در دستور کار قرار داده تا از این طریق، حلقه اقدامات مجرمانه سارقان در خارج از کشورتنگ‌تر شود. وی درباره ساز و کار سامانه (SMV) تصریح کرد: این سامانه همانند ثبت اطلاعات مجرمانی است که پس از اقدامات تبهکارانه از کشور خارج می‌شوند و وقتی خودروی سرقتی در این سامانه ثبت شد، در هر کشوری اگر آن خودرو توسط پلیس آن کشور رؤیت شود توقیف و به اطلاع پلیس بین‌الملل ناجا می‌رسد.
بدین ترتیب از این پس، اطلاعات دقیق خودروهای مسروقه بویژه خودروهای خارجی که احتمال خروج‌شان از کشور بیشتر است بسرعت در سامانه بین‌المللی خودروهای مسروقه (SMV) ثبت خواهد شد که این مسأله می‌تواند مانع سودجویی و سوء‌استفاده این سارقان شود.
سرهنگ به‌گذر اظهار داشت: هوشمندسازی فرآیند پیگیری انواع سرقت با کمک بانک‌های اطلاعاتی و استرداد اموال مسروقه به مردم با جدیت در دستور کار پلیس کشور قرار دارد و با این اقدام، فاصله بین وقوع جرم تا کشف اموال مالباختگان کاهش خواهد یافت.‌

فریب دختران  با وعده ازدواج و اقامت آمریکا

گروه حوادث/استاد قلابی دانشگاه که  دختران جوان را با عنوان دروغین دکترمقیم امریکا فریب می‌داد، در عملیات مأموران پلیس امنیت عمومی استان مرکزی دستگیر شد.
سرهنگ «محمود خلجی» معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی در این‌باره گفت: مأموران پلیس امنیت عمومی استان ‌‌گزارش‌هایی از فریب و اغفال دختران جوان در فضای مجازی که از خانواده‌های مرفه بودند دریافت کردند و مشخص شد این افراد توسط شخصی که خود را دکتری مقیم یکی از ایالت‌های امریکا معرفی کرده، مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند. با آغاز تحقیقات تخصصی مأموران پلیس مشخص شد که این فرد در فضای مجازی خود را استاد دانشگاه و مقیم یکی از ایالت‌های امریکا معرفی می‌کند و با وعده ازدواج به دختران جوان به خانواده‌های ثروتمند نزدیک می‌شود. این مقام انتظامی تصریح کرد: در تکمیل تحقیقات پلیس، سه نفر از دختران جوانی که به این روش مورد آزار قرار گرفته بودند، شناسایی شدند و مشخص شد که این فرد، مبلغ 500 میلیون ریال نیز از آنان اخاذی کرده است که  با شناسایی  متهم در عملیاتی غافلگیرانه در حین تردد در شهر اراک دستگیر و با توجه به اسناد و مدارک به دست آمده به جرم خود اعتراف کرد و مدعی شد به بهانه ازدواج و دریافت اقامت امریکا دختران را فریب می‌داده و از آنها سوءاستفاده می‌کرده است. با تکمیل پرونده متهم به مرجع قضایی معرفی شد.‌

کشف 80 هزار لیتر گازوئیل در کارگاه غیر مجاز

گروه حوادث/ رئیس پلیس امنیت اقتصادی از کشف 80 هزار لیتر فرآورده نفتی قاچاق و 1000 لیتر روغن موتور تقلبی به ارزش 5 میلیارد و 760 میلیون ریال در جنوب پایتخت خبر داد.
 سرهنگ «نعمت‌اله علیپور» در تشریح این خبر به پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس گفت: با دریافت خبری مبنی بر دپو مقادیر زیادی فرآورده نفتی در کهریزک، مأموران پلیس امنیت اقتصادی پایتخت بررسی موضوع را بر عهده گرفتند. تحقیقات اولیه نشان از این داشت، فردی بدون مجوزهای قانونی کارگاه تغلیظ احداث کرده و با همکاری تعدادی از رانندگان خودروهای نفتکش، فرآورده نفتی «گازوئیل» و روغن موتور تقلبی در این مکان جمع‌آوری و از شبکه توزیع خارج می‌کند.
نتیجه تحقیقات انجام شده به مرجع قضایی منعکس و تیمی از مأموران به نشانی کارگاه اعزام شدند و از داخل تانکرهای نصب شده در محوطه کارگاه و نفتکشی که در حال خروج از داخل کارگاه بود، 80 هزار لیتر فرآورده‌های نفتی و 1000 لیتر روغن تقلبی کشف کردند.
وی تصریح کرد: مأموران حاضر در صحنه مدارک مربوط به محموله را از راننده نفتکش تقاضا کردند که راننده بارنامه‌ای را در اختیار پلیس قرار داد در تحقیقات اولیه مشخص شد این بارنامه برای روغن موتور است.
سرهنگ علیپور با اشاره به اینکه در این رابطه 4 متهم دستگیر شدند، گفت: با دستور قضایی کارگاه پلمب و فرآورده‌های نفتی کشف شده برای آزمایش و نگهداری تحویل شرکت نفت تهران شد.
به‌گفته سرهنگ علیپور، ارزش فرآورده‌های نفتی مکشوفه طبق اعلام نظر کارشناسان شرکت نفت 5 میلیارد و760 میلیون ریال برآورد شده است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7380/12/546790/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها