قیمت های داغ در روزهای سرد بازار موبایل




زهره فراهانی / این روزها بازار موبایل روزهای سوت و کوری را پشت سر می‌گذارد. اکثر افراد صبح که بیدار می‌شوند، بلافاصله پس‌ از خواندن اخبار به چک کردن نرخ ارز به روز یا حتی به ساعت می‌پردازند چرا که اصناف به هر نوعی وابسته به قیمت دلار هستند و متأسفانه این روزها قیمت‌ها بالا و بالاتر می‌رود و دلهره ما‌نند غباری بر دل و زندگی افراد می‌نشیند، در این وانفسا سری به سایت‌های فروش آنلاین موبایل می زنم اما گزینه فروش و قیمت در بسیاری از سایت‌ها غیرفعال است که نشان از بلاتکلیفی میان خریدار و فروشنده دارد.
به بازار موبایل خیابان جمهوری نرسیده به پل حافظ رفتم ، مغازه‌ها و پاساژها یکی پس از دیگری خلوت است و فروشندگان سرگرم بازی با گوشی خود هستند با مغازه داران بسیاری صحبت کردم، از بالا رفتن قیمت‌ها و بازار متلاطم بسیار ناراحت و ناامید بودند. جوانی گوشی آیفون 11 پرومکس نشانم داد، گفت: دیروز 24 میلیون و 500 تومان بود اما امروز 31 میلیون و 500 تومان قیمت دارد با اینکه دلار 2000 هزار تومان گران‌تر شده یا آیفون سون، دیروز 5 میلیون و 500 تومان بود، امروز 6 میلیون و 800 تومان است. ما ترجیح می‌دهیم فروشی نداشته باشیم زیرا فردا صبح با قیمتی بالاتر به دست خریدار می‌دهیم.
 آن سوتر زن میانسالی خیره به ویترین مغازه هاست. او برای خرید گوشی شیائومی برای دخترش آمده، می‌گوید دیروز به قیمت 4 میلیون و امروز همان گوشی را به قیمت 5 میلیون و 400 هزار تومان به فروش می‌رسد و من مانده‌ام که اگر امروز این گوشی را که به آن بشدت نیاز دارم خریداری نکنم روزهای آینده باید بابت آن به چه میزان
هزینه کنم.
اکثر مغازه داران از فروش خودداری می‌کنند، زیرا فردا با لیست قیمت دیگری روبه‌رو هستند و نفروختن امروز را کاملاً برای خود به صرفه می‌دانند و توصیه آنها به خریداران این است که اگر نیاز مبرم ندارید، خرید نکنید.  
یکی از فروشندگان که مرد میانسال با تجربه 17 ساله در خرید و فروش موبایل است در خصوص حال و روز این روزهای بازار موبایل می‌گوید: اگر امسال را با سال های گذشته مقایسه کنم باید بگویم وضعیت بازار بسیار بد است چون به نوعی بازار فروش ثبات ندارد.
من و تمام همکارانم سردرگم هستیم و صلاح را در این می‌بینیم که فروش را به روزهای دیگر موکول کنیم. فروشنده دیگر می‌گوید من و دیگر همکارانم ماهانه 6 تا 10 میلیون اجاره بها می‌پردازیم، حال که نمی‌توانیم دخل و خرج را به هم برسانیم چه کسی به داد ما می‌رسد؟

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7380/17/546804/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها