اخبــــار




سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی ۵ برابر می‌شود

ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ۵ برابر کردن سرمایه‌گذاری در حوزه شکل‌گیری استارتاپ‌های هوش مصنوعی خبر داد.
به گزارش «ایران»، حمایت از توسعه فناوری هوش مصنوعی یکی از اولویت‌هایی است که در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دنبال می‌شود و ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به‌دنبال افزایش ۵ برابری سرمایه‌گذاری‌های دولتی و خصوصی در این صنعت جهانی است. هوش مصنوعی یک فناوری پیچیده با کاربردهای ساده است که توسعه آن برای هر کشوری ضروری است. کشورهای مختلف به اهمیت بالای توسعه هوش مصنوعی پی برده‌ و در حال حاضر ۶۰ کشور، سندی ملی برای توسعه این فناوری کاربردی در کشور خود تنظیم کرده‌اند. این ضرورت در ایران نیز درک شده و نخبگان کشور با ورود به این عرصه درتلاشند تا زیست ‌بوم فناوری و نوآوری هوش مصنوعی در کشور را ارتقا دهند.
این ستاد برای همراهی با این زیست‌بوم سودمند و خلاق در تلاش است تا تعداد استارتاپ‌های این حوزه را در آینده‌ای نزدیک به ۲۰۰ مورد برساند و سرمایه‌گذاران را به حضور در حوزه هوش مصنوعی ترغیب کند.مذاکره با ۳ دانشگاه فعال در این حوزه هم از دیگر اقدامات ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی طی چند سال اخیر است تا آزمایشگاه‌های تخصصی هوش مصنوعی در این دانشگاه‌ها راه‌اندازی شود.هوش مصنوعی فناوری کلیدی در هر کشوری است و ۱۰ کشور چین، ویتنام، اندونزی، امریکا، تایلند، برزیل، فرانسه، انگلستان، لهستان و ایتالیا در این حوزه رشد قابل توجهی کرده‌اند و بیشترین میزان استفاده از این فناوری را دارند. حجم اقتصادی این فناوری نوظهور در دنیا تا سال ۲۰۳۰، بیش از ۱۶ تریلیون دلار برآورد شده که یک سوم بازار فعلی جهانی را تشکیل می‌دهد.

ارتقای سیستم راستی آزمایی خودکار توئیتر

توئیتر اعلام کرده سیستم راستی آزمایی خودکار برای مشخص کردن پست‌هایی با نظریه‌های جعلی ارتباط ویروس کرونا و 5G را ارتقا می‌دهد.
به‌گزارش مهر، توئیتر می‌داند سیستم این شبکه اجتماعی برای راستی آزمایی خودکار پست‌های حاوی کلید واژه 5G و ویروس کرونا کمی سختگیرانه عمل می‌کند و تصمیم دارد این روند را اصلاح کند. این شبکه اجتماعی تعهد کرده که دقت سیستم برچسب زنی و راستی آزمایی را ارتقا دهد تا توئیت‌های کمتری فقط به‌دلیل وجود کلید واژه‌های مذکور برچسب دریافت کنند.
طبق بیانیه توئیتر، این شرکت مشغول توسعه «قابلیت‌های خودکار جدید» است که روی موضوعیت توئیت‌ها تمرکز می‌کند ولی هنوز مشخص نیست این سیستم چه زمانی ارتقا می‌یابد. بتازگی کاربران توئیتر به‌دلیل برچسب زنی تعداد انبوهی از توئیت‌های غیرمرتبط با نظریه‌های جعلی ارتباط ویروس کرونا و 5G، اعتراض کرده‌اند، هرچند این رویه به کاربران خسارتی نزده اما ارزش سیستم راستی آزمایی توئیتر را کمتر کرده است.

تعطیلی همیشگی فروشگاه های مایکروسافت

به نظر می‌رسد که مایکروسافت قصد دارد تمامی فروشگاه‌های حضوری خود را در امریکا و سایر نقاط جهان برای همیشه تعطیل کند.
به‌گزارش ایسنا، مایکروسافت به‌تازگی با انتشار بیانیه‌ای جدید از تعطیلی تمامی فروشگاه‌های حضوری خود در ایالات متحده و سایر کشورهای جهان خبر داده است که برای بسیاری از کاربران در سراسر جهان خبری غیرمنتظره و غافلگیرانه بود. این بیانیه مطبوعاتی حاکی از آن است که مایکروسافت قصد دارد به جز چهار مرکز اصلی، سایر فروشگاه‌های خود را در کشورهای مختلف تعطیل کند. این چهار مرکز که به احتمال زیاد در مناطق نیویورک، لندن، سیدنی و ردموند قرار دارند تنها برای تجربه کاربران برای کار با محصولات مایکروسافت در نظر گرفته می‌شود و این بدان معناست که در این مراکز، دیگر شاهد فروش محصولات مایکروسافت نخواهیم بود. آمارهای منتشر شده از سوی این شرکت، فروشگاه‌های آنلاین ایکس باکس و ویندوز و همچنین سایت رسمی مایکروسافت موفق شده‌اند که به ۱.۲ میلیارد کاربر فعال در ماه در ۱۹۰ بازار جهان دست پیدا کنند که همین امر نشان می‌دهد این شرکت قصد دارد تا بیش از پیش روی فروش دیجیتالی محصولات خود تمرکز کند. بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری بر این باورند که علاوه بر پاندمی کرونا اعتراضات اخیر مردم امریکا که به اغتشاش و ناآرامی منجر شد نیز در این تصمیم‌گیری دخیل بوده است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7380/17/546805/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها