هفته بیست و دوم لیگ برتر امشب به پایان می‌رسد

دست‌های خالی استقلال




حامد جیرودی
خبرنگار
هفته بیست و دوم لیگ برتر که دیشب با برگزاری 5 دیدار آغاز شد، امشب با برگزاری 3 دیدار دیگر به پایان می‌‌رسد. در اولین بازی که از ساعت 20:45 آغاز می‌شود، سپاهان در ورزشگاه نقش جهان اصفهان میزبان گل‌گهر است. زردپوشان اصفهانی که فصل را به عنوان مدعی جدی قهرمانی آغاز کردند، حالا فاصله زیادی با پرسپولیس دارند، گرچه فوتبال قابل پیش‌بینی نیست و شاید شاگردان امیر قلعه‌نویی که با 37 امتیاز در رده دوم هستند، بتوانند فاصله را کم کنند. در سمت مقابل، گل‌‌گهر که از امکانات مناسبی سود می‌برد، در نتیجه‌گیری ناموفق بوده و با 19 امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار دارد. شاگردان مجید جلالی که خود را در منطقه سقوط می‌بینند، بازی رفت را 2-0 واگذار کردند و امیدوارند در این بازی به موفقیت برسند. فولاد در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز از ساعت 21، پذیرای ماشین‌سازی است. شاگردان جواد نکونام بعد از پیروزی که در مسابقه معوقه و پرحاشیه مقابل استقلال کسب کردند، حالا در یک بازی خانگی دیگر به میدان می‌روند و امیدوارند با برتری در این مسابقه، به پنجمین برد پیاپی خود دست یافته و جایگاه خود را در بالای جدول بهتر کنند تا از شانس بیشتری برای کسب سهمیه آسیایی برخوردار باشند. در سمت مقابل، ماشین‌سازی به عنوان تیم دیگر محمدرضا زنوزی (مالک تراکتور)، دوست نداشت لیگ برتر از سرگرفته شود اما اکنون باید به میدان برود. شاگردان احد شیخ لاری که در میانه‌های جدول قرار دارند، به اندازه حریف خوزستانی خود انگیزه ندارند اما امیدوارند شکست 3-2 بازی رفت را جبران کنند. البته پارگی رباط صلیبی که این روزها در فوتبال ایران مانند کرونا شیوع پیدا کرده، گریبان یکی از بازیکنان ماشین‌سازی را هم گرفت و محمد سهرابی‌نژاد، مدافع 21 ساله این تیم در جریان تمرینات دچار پارگی رباط صلیبی شد و ادامه فصل را از دست داد.
استقلال- سایپا؛ به دنبال اعاده حیثیت
در آخرین مسابقه امشب، استقلال از ساعت 21 در ورزشگاه آزادی تهران رودرروی سایپا قرار می‌گیرد. این مسابقه در شرایطی برگزار می‌شود که آبی‌پوشان شکست پرتلفاتی را در اهواز متحمل شدند. دیداری که با اتفاقات فراوانی برای این تیم همراه بود و علی کریمی و عارف غلامی با دریافت کارت قرمز، بازی با سایپا را از دست دادند و همچنین فرهاد مجیدی هم که از سوی سید مهدی سیدعلی، داور آن مسابقه اخراج شده بود، از نشستن روی نیمکت استقلال در بازی مقابل سایپا محروم است. به غیر این محرومیت‌ها، مصدومیت‌های فراوانی هم دامنگیر آبی‌ها شده که آخرین آن آسیب دیدگی امیرارسلان مطهری بود که حدود 4 هفته باید دور از میادین باشد. ضمن اینکه احتمال غیبت فرشید اسماعیلی هم در بازی با سایپا وجود دارد. این ‌هافبک استقلال با اینکه بعد از پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت، در تمرینات آبی‌پوشان شرکت کرده ولی در بازی با فولاد به میدان نرفت و ممکن است به دیدار امشب هم نرسد. در این بین، شیخ دیاباته دیگر مهاجم استقلال هم که در بازی قبل به خاطر نا آمادگی و اضافه وزن به میدان نرفت، برای تولد فرزندش به فرانسه رفته تا دست آبی‌ها خالی‌تر از همیشه باشد. استقلال در این بازی باید برابر سایپایی قرار بگیرد که با حضور در رده چهاردهم جدول در خطر سقوط است و 3 امتیاز مسابقه برایش از نان شب واجب‌تر است. البته شاگردان ابراهیم صادقی در سکوت و آرامش تمرین کرده‌اند و معلوم نیست که در شروع مجدد لیگ بعد از کرونا چگونه بازی خواهند کرد اما برای فرار از منطقه خطر تلاش می‌کنند. ضمن اینکه سایپا همیشه مقابل استقلال با انگیزه ظاهر شده و بازی‌های دو تیم تماشایی از آب درآمده است. از طرفی استقلال هم نمی‌خواهد از رتبه چهارم جدول پایین‌تر بیاید و مجیدی این برد را حیاتی و برای اعاده حیثیت مهم می‌داند. او امیدوار است تیمش مانند بازی رفت که با مربیگری آندره آ استراماچونی، 4-0 سایپا را شکست داد، در این بازی هم به برتری برسد. هر چند که او بازیکنان خود را ندارد ولی امیدوار است بازیکنانی مانند مهدی قائدی در این بازی بدرخشند. استقلال و سایپا، تاکنون 37 بار در لیگ برتر به مصاف هم رفتند که سهم استقلال، 18 برد بوده و در 7 بازی هم تن به شکست داده و 12 بازی هم مساوی شده است. آبی‌ها در این بازی‌ها 53 گل و نارنجی‌پوشان هم 35 گل به ثمر رسانده‌اند. قضاوت این مسابقه را پیام حیدری برعهده دارد و سعید علی نژادیان و علی اکبر نوری هم کمک‌های او هستند. البته آبی‌پوشان بعد از اتفاق‌های بازی قبل، می‌دانند که باید تمرکزشان را بیشتر روی بازی خود بگذارند تا اعتراض به داور.

کنفرانس خبری

نامجومطلق: برای ما جام حذفی و آسیا اهمیت زیادی دارد
مجید نامجو مطلق، مربی استقلال در نشست خبری پیش از دیدار مقابل سایپا اظهار داشت: «بازی گذشته مربوط به گذشته است. از این به بعد به بازی‌های آینده که برای ما بسیار مهم هستند نگاه می‌کنیم. مسابقات لیگ، جام حذفی و آسیا را داریم و تمام تمرکزمان را روی بازی‌ها می گذاریم. استقلال از پتانسیل بالایی برخوردار است. سایپا تیم جوان و دونده‌ای است و کادر خوبی دارد.  بامصدومیتی که برای تبریزی و مطهری به وجود آمد، گزینه‌های ما کمتر شده است. دیاباته هم به خاطر باردار بودن همسرش و زایمان او که در این هفته است، از نظر روحی روانی در شرایطی نیست که به ما کمک کند. شیخ قول داد با روحیه بهتری بازگردد.»
صادقی: حریف سرسختی برای استقلال خواهیم بود
ابراهیم صادقی، سرمربی سایپا گفت: «خوشحالم که بعد از چهار ماه فوتبال از سر گرفته می‌شود و می‌توانیم بازی کنیم. یک تیم جوان را راهی مسابقات کردیم و تا اینجا از نظر فنی خوب بازی کرده اما در کسب نتایج خوب نبودیم و امیدواریم در 9 بازی آینده رتبه را در جدول بهتر کنیم. به تیمم ایمان دارم. در این مدت خوب تمرین و کار کردیم و آماده مسابقه هستیم. فردا با تیم بزرگ استقلال بازی داریم و حریف سرسختی برای آنها خواهیم بود.»




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7380/18/546809/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها