فریدون اصفهانیان، عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در گفت‌و‌گو با «ایران»:

به‌کار بردن عنوان «مستقل – غیرانتفاعی» برای فدراسیون فوتبال مغایر با مقررات ملی است




محمد محمدی سدهی
خبرنگار
ماجرای اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال تمامی ندارد. فدراسیون در تازه‌ترین مکاتبه با فیفا در نامه‌ای با استناد به قوانین جاری کشور، مسائل مختلف را برای فیفا تشریح کرده تا بدون تغییر در ماهیت فدراسیون، تأییدهای بین‌المللی را دریافت کند. فدراسیون فوتبال در این نامه به تداوم و چرایی ضرورت حفظ عنوان نهاد «عمومی- غیردولتی» در اساسنامه تأکید کرد و درج هر عنوانی مانند «مستقل – غیرانتفاعی» را صحیح ندانست.
فریدون اصفهانیان، عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص اصلاح اساسنامه و تأکید بر اینکه فدراسیون فوتبال نهاد «عمومی- غیردولتی» است به خبرنگار «ایران» گفت: «فدراسیون‌ها مؤسسات عمومی - غیردولتی هستند و به کار بردن عنوانی دیگر برای آنها موجب ایجاد تعارض بین اساسنامه فدراسیون با مقررات ملی می‌شود. تأکید فدراسیون فوتبال به کار بردن عنوان «عمومی – غیردولتی» است.»
فدراسیون فوتبال در نامه نخست خود به فیفا اعلام کرده بود که ماهیت این مجموعه همانند کمیته ملی المپیک، «عمومی - غیردولتی» است که فیفا نیز در ادامه نسبت به این موضوع ایراد گرفت و با اعلام اینکه کمیته ملی المپیک ایران به‌عنوان یک نهاد «مستقل - غیرانتفاعی» است، از این فدراسیون خواست تا هشتم تیرماه فدراسیون فوتبال با همین عنوان مشابه ثبت و اصلاحات را اعلام مجدد کند. او در خصوص وضعیت فدراسیون فوتبال بیان داشت: «در جریان موضوعات اصلاح اساسنامه نیستم و در این خصوص اعضای هیأت رئیسه فدراسیون جلسه‌ای برگزار کردند که من در این جلسه حضور نداشتم.»
بحث برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال و نداشتن رئیس یکی از موضوعاتی است که منجر می‌شود تا شاید کارها در فدراسیون با تأخیر انجام شود. این عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال عنوان داشت: «فدراسیون توسط حیدر بهاروند به‌عنوان سرپرستی اداره می‌شود و فکر نمی‌کنم فعلاً مشکلی بابت این موضوع داشته باشیم. البته در انتظار این هستم که انتخابات در کوتاه‌ترین زمان ممکن برگزار شود تا تکلیف ریاست فدراسیون مشخص شود. فدراسیون می‌خواست انتخابات را برگزار و رئیس جدید را معرفی کند اما فیفا ایراداتی از اساسنامه گرفت که رفع این ایرادات زمانبر است. علاوه بر این در ماه‌های اخیر شیوع کرونا در کشور باعث شد تا کارها عقب بیفتد.» او در خصوص بازگشت علی کفاشیان به فدراسیون و موافقت‌اش به بازگشت نایب رئیس سابق پس از پشت سر گذاشتن محرومیت یک‌ساله‌اش از فدراسیون اعلام داشت: «نمی دانم که این اخبار از کجا منتشر می‌شود. کفاشیان به فوتبال ایران خدمت کرده است و بحث بازگشت او براساس اعلام کمیته استیناف و قانون است. قانون باید بگوید که کفاشیان می‌تواند به فدراسیون بازگردد یا خیر وگرنه بحث موافقت یا مخالفت اعضای هیأت رئیسه بابت بازگشت او وجود ندارد. از ما سؤالی نکردند که بگوییم موافق یا مخالف حضور کفاشیان هستیم باید این موضوعات در جلسه مطرح شود که البته جلسه‌ای هم برگزار نشده است. کسانی که مسئول هستند باید در خصوص این موضوعات صحبت کنند.»




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7380/18/546810/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها