دیگه چه خبر




نامه اردشیر زاهدی به ملت‌های ایران و امریکا

   خبر اول اینکه، «اردشیر زاهدی» داماد آخرین شاه ایران و آخرین سفیر رژیم گذشته در امریکا که هم‌اینک در سوئیس زندگی می‌کند، با نگارش نامه‌ای سرگشاده خطاب به دو ملت ایران و امریکا، ضمن انتقاد از رویکرد تهدید و تحریم دولت ایالات متحده علیه ایران، خواستار رویکردی جدید با تکیه بر ابزار دیپلماسی و ارتباط مردمی بین دو ملت بزرگ ایران و امریکا شده است. به گزارش عصر ایران، زاهدی در این نامه ضمن برشمردن تاریخچه 163 ساله روابط پرپیچ و خم بین دو دولت و دو ملت ایران و امریکا، تأکید کرده: زمان آن رسیده که 41 سال دشمنی بین ایالات متحده امریکا و ایران پایان یابد. او تحقق این مهم را از راه دیپلماسی، احترام متقابل و دست برداشتن دولت ایالات متحده امریکا از سیاست‌های تهدید و تحریم و نظامیگری در عرصه روابط بین‌الملل دانسته است. زاهدی  نوشته: «برای نجات جهان از وضعیت متشنج و خطرناک کنونی، ما نیاز به یک رویکرد جدید در رابطه با دیپلماسی و روابط بین‌الملل داریم، رویکردی که مبتنی بر صداقت، احترام متقابل و ارتباط مردم با مردم است. من بارها و بارها گفته‌ام که عصر استعمار و دیپلماسی زورگویانه و نظامیگری به پایان رسیده است. هیچ مشکل سیاسی و دیپلماتیکی نیست که نتوان از طریق تماس انسانی، گفت وگو و حسن نیت آن را حل کرد و من در اینجا از چندین دهه تجربه در این زمینه صحبت می‌کنم.» زاهدی نوشته است: توافق هسته‌ای موسوم به برجام نیز با وجودی که از سوی دولت ترامپ کنار گذاشته شده اما هنوز نشان از آن دارد که دیپلماسی می‌تواند پیروز شود. ارتباط مردمی و تمایل به حل اختلافات به نفع صلح باید در اولویت قرار گیرد. هیچ دلیلی برای ایران و امریکا وجود ندارد که به روزهای خوب قدیمی برنگردند و دنیای بهتری را برای فرزندان‌مان به ارث نگذارند نه دنیایی تقسیم شده و بی‌اعتماد بلکه دنیایی پر از مِهر و خرد.

ازدواج دختر شهید سلیمانی با فرزند مقام حزب‌الله

  خبر دیگر اینکه، زینب مغنیه خواهر شهید عماد مغنیه از ازدواج «دختر سردار قاسم سلیمانی» و «پسر سیدهاشم صفی‌الدین» معاون اجرایی حزب‌الله لبنان خبر داد.  به گزارش «تابناک»، زینب مغنیه در صفحه شخصی خود در اینستاگرام تصویری از نام زینب سلیمانی و سیدرضا صفی‌الدین با نشان قلب و عشق به اشتراک گذاشته است.  همچنین برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی در لبنان و ایران از ازدواج دختر شهید سردار قاسم سلیمانی با فرزند یکی از مقام‌های ارشد حزب‌الله لبنان در هفته‌های اخیر خبر داده‌اند. سید رضا صفی‌الدین پسر سید‌هاشم صفی‌الدین معاون اجرایی حزب‌الله لبنان است.

محکومیت انتشاردهنده خبر بازداشت دادستان سابق

  شنیدیم که، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان سابق تهران اعلام کرد فردی که در مردادماه سال گذشته خبر کذب بازداشت اینجانب را منتشر کرده بود، به مجازات جزای نقدی محکوم شد. به گزارش مهر، وی ضمن تکذیب شایعات اخیر در فضای مجازی که به موجب آن خبر کذب قبلی با تغییراتی باز نشر شده است، تأکید کرد: انتشار این گونه شایعات و اخبار کذب با هدف تشویش اذهان عمومی و تخریب وجهه مقامات قضایی که در مبارزه با فساد تلاش کرده‌اند صورت می‌گیرد و حق تعقیب کیفری عوامل انتشاردهنده چنین اکاذیبی علیه اینجانب به قوت خود باقی است. به گفته جعفری دولت آبادی، در پی طرح شکایت‌های جداگانه دادستان سابق تهران علیه روح‌الله زم و رضا گلپور مبنی بر نشر اکاذیب، در دادسرای تهران، کیفرخواست‌های مستقل صادر شده و پرونده‌های مذکور در محاکم ذیصلاح تحت رسیدگی است.

کرونا عامل نزدیکی تهران و ابوظبی

  دست آخر اینکه،  پایگاه خبری العربی الجدید که مقر آن در لندن است، در گزارشی نوشت: در پی تأکیدات جمهوری اسلامی ایران در ماه‌های گذشته مبنی بر تحولات مثبت در روابط این کشور با امارات، ابوظبی مسأله انتشار ویروس کرونا را وسیله‌ای برای تقویت روابط خود با تهران به کار می‌گیرد و کمک‌های پزشکی به ایران ارسال می‌کند. به گزارش ایسنا، در این گزارش آمده است: ارسال کمک‌های بشردوستانه از ابوظبی به تهران در حالی است که ایران تأکید می‌کند در تولید  تجهیزات پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا به خودکفایی رسیده است و علیرغم افزایش انتشار ویروس کرونا در دو هفته گذشته ایران با کمبود تجهیزات پزشکی مواجه نشده است، همان گونه که در ماه مارس و در اوایل شیوع ویروس کرونا با این مشکلات مواجه نبود. در ادامه این گزارش با اشاره به ارسال چهارمین محموله کمک‌های پزشکی امارات به ایران آمده: مسأله قابل توجه این است که خبرگزاری رسمی امارات اظهارات سیف الزعابی در رابطه با این کمک‌ها را به عنوان سفیر امارات در جمهوری اسلامی ایران نقل کرده است. این درحالی است که ابوظبی در ژانویه 2016 و بعد از تعرض به سفارت و کنسولگری سعودی در تهران و مشهد به منظور حمایت از ریاض، سفیر خود را از تهران فراخواند و این مسأله پرسش‌های زیادی را مطرح می‌کند که آیا امارات طی ماه‌های گذشته و بعد از بهبود روابطش با تهران سطح حضور دیپلماتیک خود را از کاردار به سفیر افزایش داده است؟


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7380/3/546867/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها