ایران در ایران




معاون وزارت میراث فرهنگی و گردشگری اعلام کرد
توسعه زیر ساخت‌های گردشگری از سر فصل‌های پیش‌نویس سند همکاری ۲۵ساله ایران و چین

گروه ایران زمین / معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به توسعه گردشگری به‌عنوان جزئی از مفاد پیش‌نویس سند همکاری ۲۵‌ساله ایران و چین، گفت: سرمایه‌گذاری در ساخت و تأسیس مراکز مرتبط در ایران توسط چین از جمله مفاد این توافقنامه است.
به گزارش ایرنا، ولی تیموری افزود: ایران پیش از قرارداد ۲۵ ساله با چین، برنامه مطالعاتی مفصلی برای جذب گردشگر از دیگر کشورها انجام داده بود که یکی از این انتخاب‌ها چین و فعالیت‌های مختلف از جمله لغو روادید گردشگران چینی در ایران بود.
وی گفت: سال گذشته وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز همراه بخش خصوصی سفری برای توسعه گردشگری انجام داد. در ایران نیز فعالیت‌های مختلفی از جمله برگزاری عید چینی در ۹ استان کشور برگزار شد اما با شیوع کرونا این برنامه‌ها لغو شد.
تیموری افزود: وزارت خارجه ایران نیز همزمان پیش‌نویس اولیه سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین را که شامل همکاری‌های بلندمدت دو کشور در حوزه‌های مختلف می‌شود در اختیار وزارت میراث فرهنگی و گردشگری قرار داد؛ در شرایطی که بر اساس مطالعات انجام‌گرفته، ایران یکی از مقاصد اصلی گردشگران چینی خواهد بود.
با نظر کارشناسان وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در پیش‌نویس اولیه سند همکاری ایران و چین به توسعه و زیرساخت گردشگری و آموزش نیروی انسانی برای جذب گردشگر چینی تأکید شده است. در پیش‌نویس این سند امکان بازاریابی و اطلاع‌رسانی از مناطق گردشگری ایران در چین آورده شده است.
وی افزود: سرمایه‌گذاری مستقیم و مشترک چین با ایران در تأسیسات گردشگری ایران و آموزش راهنمایان گردشگری برای جذب گردشگران چینی از جمله مفاد این قرارداد میان دو کشور است. همکاری تخصصی در حوزه گردشگری و در نتیجه جذب گردشگر چینی از موارد مهم پیش‌نویس
این سند است.
چین مهم‌ترین منبع تأمین گردشگر در جهان است؛ در سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۱۵۰ میلیون چینی به خارج از مرزهای این کشور سفر کردند.
ایران از سال ۲۰۱۱ به فهرست مقاصد گردشگری چین وارد شد و از سال ۱۳۹۵ نیز سیاست‌ جذب گردشگران چینی را در دستور کار قرار داد. هیأت وزیران اوایل تیرماه سال ۱۳۹۸ مصوبه لغو یک طرفه روادید با چین را صادر کرد و از ۲۵ تیر به اجرا در آمد. بر اساس این مصوبه چینی‌ها به مدت ۲۱ روز بدون ویزا می‌توانند به ایران سفر کنند.


۱۲ساعت قطعی برق مسجدسلیمان در دمای 50 درجه

مسجدسلیمان- هوشنگ فرجی/ طوفان و گرد و غبار موجب آسیب‌زدن به زیرساخت‌های توزیع برق در بخش‌هایی از استان خوزستان و قطعی طولانی برق در مسجد سلیمان شد و مردم این شهرستان 12 ساعت بی‌برقی را بدون وسایل خنک‌کننده در دمای 50 درجه سانتیگراد تحمل کردند.
مصطفی احمدپور، مدیر توزیع نیروی برق مسجدسلیمان در گفت‌و‌گو با «ایران» با اعلام این مطلب که دلیل قطعی شبکه برق این شهرستان طوفان روز دوشنبه بوده است گفت: متأسفانه شدت این طوفان باعث شد تا حدود ۷۰ درصد از شهروندان شب بدون برقی را پشت سربگذارند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود افزود: طوفان باعث سوختن تعدادی از ترانس‌ها، پارگی سیم‌های هوایی انتقال برق به‌دلیل افتادن درختان روی سیم‌ها و شکستگی تعدادی از پایه‌های برق بوده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: تمام نیروهای فنی خود را به کار گرفته‌ایم که هر چه سریعتر وضعیت پیش آمده را به شرایط عادی برگردانند.
دکتر محمد پاکدل، فرماندار مسجدسلیمان نیز به «ایران» گفت: طوفان روز دوشنبه خسارت‌هایی به مردم وارد کرده که از طریق ستاد بحران فرمانداری در حال جمع‌بندی و برآورد خسارت هستیم.
لازم به ذکراست تعدادی از شهروندان نیز در تماس خبرنگار «ایران» از اتصالی و سوختن  وسایلی همچون کولر، تلویزیون و یخچال‌های خود خبر دادند.


ورود کشتی ۶۶ هزار تنی شکر به بزرگ‌ترین بندر اقیانوسی کشور

زاهدان/ مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از ورود کشتی حامل کالای اساسی شکر به وزن ۶۶ هزار و ۷۰۰ تن به بزرگ ترین بندر اقیانوسی کشور خبر داد.
بهروز آقایی، گفت: با توجه به ظرفیت‌های زیرساختی و تجهیزاتی ایجاد شده در بندر چابهار و اختصاص ورود ۵۰ درصد از کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از طریق این بندر، از مهرماه سال گذشته شاهد رشد چشمگیر پهلوگیری کشتی‌های حامل کالای اساسی در این بندر استراتژیک هستیم.
این مقام مسئول با تأکید بر اینکه عملیات تخلیه این کالاها به‌صورت شبانه روزی در حال انجام است افزود: عمده کالاهای اساسی مورد نیاز استان‌های شرقی کشور که به طور مستقیم از کشورهای مبدأ وارد این بندر اقیانوسی می‌شود شامل ذرت، جو، گندم، برنج، شکر و فرآورده‌های
 نفتی است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7406/11/549843/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها