اخبـــــار



پلمب 4 صرافی و دستگیری 51 اخلالگر بازار ارز

گروه حوادث/ 51 اخلالگر ارزی در دومین طرح سراسری مبارزه با اخلالگران بازار ارز دستگیر و بیش از یک میلیون و 300 هزار انواع ارز از آنها کشف شد.  سردار محمدرضا مقیمی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا در تشریح جزئیات این خبر، اظهار داشت: با توجه به نوسانات اخیر بازار ارز و حضور سوداگران ارزی و اقدامات آنها برای متشنج کردن این بازار، برای مقابله و برخورد قانونی با مجرمان ارزی؛ دومین طرح سراسری مبارزه با اخلالگران بازار ارز به مدت 72‌ساعت اجرا شد.در طرح مذکور 51 سوداگر و اخلالگر ارزی دستگیر و چهار صرافی متخلف پلمب و بیش از یک میلیون و 300 هزار انواع ارز کشف شد. این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه متهمان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند، گفت: امنیت اقتصادی مردم خط قرمز این پلیس بوده و پلیس با برهم‌زنندگان امنیت اقتصادی بشدت برخورد قانونی می‌کند.
بازداشت سرشبکه اصلی
سردار حسین رحیمی - رئیس پلیس پایتخت نیز درباره دستگیری یکی از مهمترین عناصر اخلال در بازار ارز گفت: این فرد که هم «معاملات فردایی» انجام  می داد و هم یک شبکه 30 نفره را رهبری می کرد در یکی از شهرهای غرب کشور دستگیر شد . ماموران پلیس پایتخت از مدت ها قبل این فرد را تحت نظر داشتند و حتی خود فرد مجرم نیز با اطلاع از تحت تعقیب بودنش، در صندوق عقب خودرو جابجا می شد.  در ادامه این عملیات حدود 24 نفر از  اعضای باند وی نیز که در فضای مجازی و حقیقی فعالیت می کردند و اقداماتشان بر نوسانات بازار ارز تاثیر زیادی داشت دستگیر شدند.

حبس ، تبعید و شلاق مجازات ربودن مردان ثروتمند

گروه حوادث/ اعضای باند 7 نفره که برای اخاذی میلیاردی اقدام به ربودن سریالی یک برج ساز و 3 مدیرعامل شرکت‌های معروف کشور کرده بودند با حکم دادگاه به زندان، تبعید و شلاق محکوم شدند.
به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده از اسفند سال ۹۶ به‌دنبال شکایت یک برج ساز آغاز شد. وی در توضیحاتش به مأموران گفت: ساکن منطقه ظفر هستم روز حادثه وقتی برای انجام کاری از خانه خارج شدم 3 مرد جوان با معرفی خودشان به‌عنوان مأمور پلیس، خودروام را متوقف کردند و مدعی شدند که حکم جلبم را دارند. در ابتدا مقاومت کردم اما آنها به پاهایم شوکر زدند و به‌زور من را سوار یک ون کردند و به حاشیه تهران بردند. پس‌از آن کارت شناسایی و عابر بانکم را از من گرفتند و ۱۸‌میلیون تومان از حسابم برداشت کردند. بعد هم از من خواستند که به آنها 5 میلیون دلار پول پرداخت کنم. من هیچ‌کدام از آنها را قبلاً ندیده بودم و با کسی هم خصومتی ندارم اما فکر می‌کنم آنها توسط فرد دیگری اجیر شده بودند.
پس‌از اظهارات شاکی، ردیابی عاملان آدم ربایی آغاز شد و از طریق شماره پلاک خودرو سارقان 3 متهم شناسایی و بازداشت شدند و به اتهام آدم ربایی و سرقت در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شدند.
 شناسایی سرکرده باند
در جلسه دادگاه متهمان عنوان کردند: ما سرکرده باند را ندیده‌ایم فقط تلفنی با او صحبت کرده‌ایم. او در ازای پرداخت پول از ما خواست تا مرد برج ساز را سوار خودرو کنیم و از او پول بگیریم. بعد از این ادعاها پرونده برای تکمیل تحقیقات بار دیگر به پلیس آگاهی برگردانده شد.
با تکمیل تحقیقات و بررسی شماره تلفن‌ها مرد میانسالی ردیابی و بازداشت شد و در بررسی‌های بیشتر مشخص شد که این شخص پیش‌تر هم با همین شیوه 3 مدیرعامل شرکت‌های معتبر را ربوده است.
یکی از شاکی‌ها که مدیرعامل یکی از شرکت‌های گلدیران است، گفت: مدتی قبل از سوی چند مرد ناشناس که خودشان را مأمور معرفی کرده بودند ربوده شدم و آنها در قبال دریافت چند فقره چک آزادم کردند.
محاکمه سردسته باند و همدستانش
صبح روز گذشته 7 متهم به اتهام مشارکت در آدم ربایی، ضرب و جرح، غصب عنوان، استفاده از اسناد جعلی در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستادند.
در ابتدای جلسه مرد برج ساز گفت: من رئیس باند را از قبل می‌شناختم. او به دفتر کار یکی از دوستانم که صاحب معدن بود رفت و آمد داشت و بعد از دستگیری فهمیدم او مدیر دفتر پسرعمویش که صاحب معدنی بزرگ است بوده و از همین طریق هم نقشه آدم ربایی را کشیده است.
مدیر شرکت گلدیران نیز عنوان کرد که متهمان از وی 3میلیون یورو پول خواسته بودند و 2 شاکی دیگر پرونده نیز برای متهمان درخواست اشد مجازات کردند.
وقتی متهم اصلی به اسم اصغر به جایگاه رفت همه اتهام‌ها را رد کرد و گفت: من بی‌گناهم و متهمان دیگر بی‌دلیل مرا به‌عنوان رئیس معرفی کرده‌اند.
در ادامه 3 متهم بازداشتی پرونده به قاضی گفتند: اصغر سرکرده باند بود و خودش را فردی نیکوکار معرفی کرده بود و از این طریق به ما نزدیک شد. او پس از مدتی به ما گفت اگر این افراد را برباییم پول خوبی به ما می‌دهد.
3 متهم دیگر نیز که با وثیقه آزاد بودند مدعی شدند: از نقشه آدم‌ربایی مطلع نبودند و اصغر آنها را فریب داده بود.
در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدارک موجود در پرونده، اصغر را به 15سال زندان، 2سال تبعید به شهرستانی دورافتاده و 50 ضربه شلاق محکوم کردند و سه همدست وی نیز هرکدام به 3 سال زندان محکوم شدند و سه متهم دیگر پرونده هم از اتهام آدم ربایی تبرئه شدند.‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7406/12/549850/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها