اخبـــــار




ابلاغ سند مقابله با انحصار سکوهای فضای مجازی

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور از ابلاغ سند سیاست‌ها و الزامات کلان حمایت از رقابت و مقابله با انحصار سکوهای فضای مجازی خبر داد.
به گزارش «ایران»، ابوالحسن فیروزآبادی با اشاره به دستاوردها و نکات مثبت توسعه اقتصاد سکویی در دنیا و به تبع آن در کشور گفت: به واسطه ویژگی‌های منحصر به فردی چون بهره‌گیری از صرفه اقتصادی ناشی از توسعه مقیاس و توسعه قلمرو، کنترل قابل توجه بر کلان داده‌ها و بهره‌گیری از اثرات قدرتمند شبکه‌ای، نگرانی‌های جدی درخصوص شکل‌گیری و تقویت انحصارها و کاهش رقابت‌پذیری و افزایش موانع ورود به بازار برای کسب و کارهای نوپا در این زمینه وجود دارد.
رئیس مرکز ملی فضای مجازی اظهار کرد: مفاد سند، مصادیق اقدامات ضد رقابتی در بازار کسب و کارهای فضای مجازی را روشن ساخته، از طریق ایجاد و ارتقای شفافیت، ارائه‌دهندگان خدمات سکو را از تبعیض قائل شدن میان کسب و کارهای بهره‌بردار منع کرده، با سوء‌استفاده از قدرت و موقعیت بازار برای محدودسازی رقبا مقابله کرده و ادغام‌ها و تملک‌هایی که انحصار را تقویت می‌کنند، محدود خواهد ساخت. وی درخصوص وظایف مرکز ملی رقابت در این سند گفت: این مرکز مکلف شده تا تعاریف و معیارهای تصمیم‌گیری خود را با درنظر گرفتن ویژگی‌های کسب و کارهای فضای مجازی به روز کرده و با توجه به اینکه ماهیت ایجاد انحصار در این فضا بیشتر نیازمند تنظیم‌گری پیشینی است تا پسینی، رویه‌های تحقیق و تفحص خود را با هدف شناسایی زودهنگام نشانه‌های بروز انحصار، فعال کند. فیروزآبادی با اشاره به اینکه در این مسیر کارگروه تشکیل شده به‌عنوان بازوی مشورتی شورای رقابت، یاریگر خواهد بود، افزود: امید است این سند که با دستور ریاست محترم جمهور ابلاغ شده، راهگشا و راهنمای شورای رقابت به‌عنوان متولی و تنظیم‌گر رقابت کشور، در مواجهه با پرونده‌ها و چالش‌های نوظهور و رو به افزایش مرتبط با ایجاد انحصار یا ارتکاب رویه‌های ضدرقابتی در میان کسب و کارهای فضای مجازی باشد.

سگ ها برای تشخیص کرونا تعلیم می بینند

محققان آلمانی موفق به تربیت سگ‌های آموزش دیده ای شده‌اند که می توانند با بو کشیدن نمونه‌های گرفته شده از بزاق افراد، اشخاص مبتلا به کرونا را از اشخاص عادی متمایز کنند.
به گزارش مهر سگ‌ها قدرت بویایی بی‌نظیری دارند و از آنها برای کشف مواد مخدر به طور گسترده استفاده می‌شود. تعلیم سگ‌ها برای شناسایی ویروس کرونا موجب شده تا این حیوانات بتوانند با دقت ۹۴ درصد این ویروس را از نمونه‌های جمع‌آوری شده تشخیص دهند.
قبل از این از قدرت بویایی سگ‌ها برای تشخیص بیماری‌هایی همچون سرطان، مالاریا و کشف مواد منفجره هم استفاده شده بود.
به منظور تعلیم سگ‌ها بدین منظور آنها در اتاقی قرار گرفته و نمونه‌های عادی و کرونایی بزاق در برابرشان قرار گرفت. امید می‌رود در آینده سگ‌ها به چنان توانایی ای دست یابند که بتوانند با بو کشیدن افراد در مکان‌های عمومی اشخاص مبتلا به کرونا را شناسایی کنند.
پژوهشگران دانشگاه هانوفر تا به حال 8 سگ را بدین‌منظور تربیت کرده‌اند و برای تربیت آنها یک هفته وقت صرف کرده‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7406/17/549863/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها