لیگ برتر

کامبک جنجالی نساجی و دومی استقلال




گروه ورزش/ بازی‌های معوقه هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال، دوشنبه شب برگزار شد و در نهایت استقلال 45 امتیازی شد ولی فولاد به خواسته‌اش نرسید. آبی پوشان پایتخت در جم به مصاف میزبان خود پارس جنوبی رفتند و از همان دقایق ابتدایی برای رسیدن به گل تلاش کردند. نکته قابل توجه نیمکت نشینی مهدی قائدی بود. به نظر می‌رسد فرهاد مجیدی از عملکرد مهدی قائدی در بازی قبل مقابل نساجی رضایت نداشته و به همین دلیل امیر ارسلان مطهری در ترکیب اصلی قرار گرفت. تلاش شاگردان مجیدی در دقیقه 26 نتیجه داد؛ پاس در عمق میلاد زکی‌پور به شیخ دیاباته رسید و او هم با یک پاس نمایشی پشت‌پا، علی کریمی را صاحب توپ کرد. هافبک آبی‌ها هم با شوت زمینی و دقیق دروازه پارس جنوبی را گشود. پاس چیپ زیبا و در عمق مطهری به پشت مدافعان پارس جنوبی در دقیقه 62 پایه‌گذار گل دوم آبی پوشان شد. در ابتدا ضربه دیاباته توسط گلر پارسی‌ها دفع شد ولی در ادامه این مهاجم اهل مالی با سماجت توپ را از دروازه‌بان و مدافع جمی‌ها عبور داد و با شوت زمینی دروازه میزبان را برای بار دوم باز کرد. در این بازی محسن فروزان پس از یک سال و 3 ماه که از جنجال دیدار تراکتور و سپیدرود در لیگ هجدهم می‌گذشت، درون دروازه قرار گرفت. فروزان در پرونده‌ای متهم به تبانی شده بود که البته تبرئه شد. گفتنی است دیاباته 11 گله شد و در رده دوم جدول گلزنان لیگ قرار گرفت. در این بین شمار گل‌های زده استقلال در لیگ جاری به 46 رسید و رکورد آبی پوشان به‌عنوان بهترین خط حمله لیگ ارتقا یافت. حالا آبی پوشان صاحب بهترین آمار خط حمله‌شان در 7 سال اخیر شده‌اند. در دقیقه 80 این بازی، سیدحسین حسینی روی مهاجم پارس جنوبی مرتکب خطای پنالتی شد ولی پنالتی به دست آمده را محمد نوری به بیرون زد تا دروازه آبی‌ها بسته بماند.
بدین ترتیب، استقلال که در اواخر بازی 2 بار هم تیر دروازه میزبان را به لرزه درآورد، 2-0 برنده شد تا به رده دوم جدول صعود کند. در دیگر دیدار هم نساجی در زمین خود 3-2 از سد فولاد گذشت. در این بازی تیم جواد نکونام با گل‌های لوسیانو پریرا (34) و موسی کولی بالی (62) از میزبان پیش افتاد ولی در ادامه با اخراج وحید حیدریه (65)، فولاد 10 نفره شد و در این شرایط حامد شیری (80) و (90- پنالتی) بازی را به تساوی کشاند. در ادامه محمد آبشک (94) اخراج شد تا فولاد 9 نفره شود و در این بین، نساجی با گل مجتبی ممشملی (96) کامبک رویایی زد و به پیروزی رسید. البته فولادی‌ها از قضاوت حسن اکرمی بسیار ناراضی بودند و معتقدند اخراج‌ها و پنالتی برای نساجی درست نبوده است. با این حال، جواد نکونام مقابل تیم سابق خود بازنده شد تا در رده ششم قرار بگیرد و تیم محمود فکری هم با 32 امتیاز در رده نهم ایستاد. پس از این بازی درگیری هم بین علیرضا حقیقی دروازه بان نساجی و مهدی هاشمی نسب مربی فولاد به وجود آمد.

هاشمی‌نسب: آقای فکری خیال کردی یورگن کلوپ شده‌ای؟
مهدی هاشمی‌نسب مربی فولاد پس از شکست این تیم مقابل نساجی به فارس گفت: «محمود فکری که این روزها کت و شلوار به تن می‌کند در تلویزیون مدعی شده دوست قدیمی‌اش یعنی من از الفاظ رکیک استفاده کرده است اما من به او می‌گویم آقای فکری شما اگر رفیق من بودی در تلویزیون یکطرفه صحبت نمی‌کردی. او فکر می‌کند یورگن‌کلوپ شده است من هم یک مربی درب و داغان هستم که او نگاهش به من اینگونه است. او یادش بیاید که بعد از بازی استقلال و نفتچی باکو که بازی را یک بر صفر با گل من بردیم، چه دورهمی در اتاق آقامدد شکل گرفت و دوست دارم سرمربی کنونی نساجی یاد آن روز بیفتد.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7406/18/549868/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها