شهروند مجـــازی




یگانه خدامی

#کرونا

کرونا باز هم در ایران رکورد زد. آمار ۲۳۵ کشته باعث شد خیلی‌ها با تلخی از این خبر بنویسند و دیگران را تشویق کنند به استفاده از ماسک. البته گله و انتقاد از برگزاری کنکور و مراسم مختلف هم مثل چند روز گذشته ادامه داشت و کاربران زیادی هم به اینکه تهران در وضعیت قرمز قرار گرفته اشاره می‌کردند: «‏کرونا با سرعت و چموشانه داره در کشور دست به دست میشه. امروز رکورد تمام روزها زده شد»، «‏به‌طور متوسط هر ۱۵ دقیقه دو ایرانی بر اثر ابتلا به ‎کرونا جان خودشون رو از دست می‌دهند.»، «‌‏قطعاً برگزاری ‎کنکور توی این شرایط، حکم نسل کشی رو داره واسه ایرانیا!»، «‌‏۲۳۵ فوتی کرونا، فقط یک عدد نیست... اینها انسان‌هایی بودند که تا دیروز نفس می‌کشیدند...»، «‏بالاخره وزارت بهداشت اعلام کرد تهران هم در وضعیت قرمز قرار گرفته.»، «در حالی که بعضی کشورها پیک کرونا را رد کردن و دارن سیر نزولی را طی می‌کنن کشور ما همچنان رکورد می‌زنه. همچنان مسافرت، عدم توجه، تا کی باید تاوان یه عده افراد بی‌فکرو پس بدیم؟»، «‌‏استان تهران الان نزدیک یک ماهه تو وضعیت هشدار قرار داره، با هر منطقی می‌شینم حساب می‌کنم می‌بینم الان دیگه تهران باید تو وضعیت خیلی قرمز باشه.»، «‏بزرگواری که گمان می‌کنی چون خودت یا دوستان و آشنایان کنکور دکتری، ارشد یا کارشناسی نداری، این مسأله به شما مربوط نمی‌شود، کرونا این حرف‌ها سرش نمی‌شود و اگر خدای نکرده همه‌گیری بیش از این اوج بگیرد، همه درگیرند، حتی شما»، «‌‏الان رتبه چهارمیم برای فوتی‌های کرونا با برگزاری کنکور به مقام قهرمانی و اول خواهیم رسید!»، «‏چند روز پیش حریرچی نگفت تهران مرکز کروناست؟ حالا بچه‌های دکتری رو بدون تغییر حوزه می‌کشونین تو کانون کرونا و می‌گین ایشالله چیزی نمی‌شه؟»، «‌‏چرا یه سریا فقط حرفن! هی استوری می‌ذاره وضعیت کرونا بده خونه باشین ماسک بزنین بعد خودش سر از کافه و رستورانای شهر در میاره»، «‏وقتی میگن «خانه بمانید!» منظورشون این نیست که مهمونی بگیرید. یعنی تنها تو خونه بمانید»، «‏کرونا با سرعت و چموشانه داره در کشور دست‌به‌دست می‌شه. امروز رکورد تمام روزها زده شد. این بار با کدوم پروتکل می‌خوایید مارو سر جلسه بفرستید؟ قیمت جون انسان چنده دوستان؟ کسی خبر نداره؟»، «‏رکوردزنی جدید جانباختگان کرونا. ۲۳۵ خانواده دیگر داغدار شد. خانواده‌های بیشتری رو داغدار نکنید»، «‏235 جان از دست رفته.... این اعداد بی‌معنی... این روزهای عجیب... این روزگار سیاه...»، «‏طی 24 ساعت گذشته 235 نفر جان خودشان را بر اثر ‎کرونا از دست دادند، حالا هی پروتکل، پروتکل کنید»، «‏۲۳۵ نفر دیروز فوت کردن. ۲۳۵ نفرهایی که هر روز ۲۳۵ خانواده رو سیاهپوش و غمگین و نگران می‌کنه. ذره ذره خون سیاه داره به رگهای جامعه تزریق می‌شه!».

عذرخواهی فایده نداشت

جنجال حرف‌های رضا امیراحمدی مجری شبکه یک در برنامه صبح بخیر ایران همچنان ادامه دارد. او که با کنایه از قهرمانی پرسپولیس در مسابقات لیگ برتر صحبت کرده و آن را به وزیر ورزش نسبت داده بود دیروز از حرف‌هایش عذرخواهی کرد اما این عذرخواهی به نظر بسیاری از پرسپولیسی‌ها باز هم توهین‌آمیز بود. هرچند که استقلالی‌ها از تمام این ماجرا خوشحال بودند و از امیراحمدی طرفداری می‌کردند. پس از عذرخواهی او سیامک نعمتی بازیکن پرسپولیس در توئیترش نوشت: «‏هر شوخی که می‌کنید ۵۰ درصد جدیه پس عذرخواهی دیگه فایده نداره وقتی به اون حرفت باور داری. اینقدرم خوشمزه نباشیم تو رسانه ملی».
واکنش کاربران را به این ماجراها بخوانید: «‏این عذرخواهی نبود بلکه دهن کجی این شخص لوده بود به تمام هواداران پرسپولیس. «خدا گالیله رو رحمت کنه» یعنی من گالیله هستم و ۴۰ میلیون هوادار پرسپولیس مردم نادان قرون وسطی. موضع باشگاه نباید تغییر کنه چون عذرخواهی صورت نگرفته. درست گفتن که سواد شعور نمیاره آقای دکتر»، «‏این که مجری انجام داد عذرخواهی نبود، اهانت بود»، «‏این عذرخواهی که این مجری خود گالیله پندار انجام داد خیلی توهین آمیزتر از حرفی بود که روز اول زد. با طنز و طعنه تمام منتقدین رو احمق و نادون خطاب کرد و خودش رو عقل کل و جلوتر از زمان. دیروز موضوع فوتبالی و ورزشی بود امروز پای شخصیت تمام هوادارای پرسپولیس وسطه»، «‏یه عذرخواهی کرده هزارتا متلک پرانده و علناً داره توهین می‌کنه. جالب اینجاست که باز یه عده اومدن و گفتن طرف عذرخواهی کرده و باید کوتاه بیایم. واقعاً چرا باید کسی که این‌طوری توهین می‌کنه رو با عذرخواهیش کوتاه بیایم؟»، «‏مجری اومد عذرخواهی کنه ولی با یه جمله آخرش دوباره از توهین قبلی بدتر توهین کرد، آخرش گفت خدا گالیله رو بیامرزه. خودشو به گالیله تشبیه کرد و پرسپولیسی‌ها رو به اون مردم»، «‏دکتر امیر احمدی سعی داشت آتیشی که دیروز به پا کرده بود رو امروز با بنزین خاموش کنه»، «‏آقای امیر احمدی مجری برنامه شبک یک شما که از فوتبال درکی ندارید بیخود به هواداران بی‌شمار و فهیم پرسپولیس تیکه میندازید این کارو کردی امروز مجبور شدی عذر خواهی کنی ولی اون حرف آخرت چی بود (خدا بیامرزه مرحوم گالیله رو)»، «‏شما که ‎مرحوم گالیله رو زنده کردی جناب ‎امیراحمدی»، «‏اینا الان دارن دربه در دنبال گالیله میگردن تا ازش شکایت کنن»، «‏عذرخواهی پوشالی در
بک گراندِ یک توهینِ به مراتب شدیدتر و اینبار به عموم طرفداران پرسپولیس.»، «مجری خشمگین رسماً هواداران پرسپولیس را با احمقهای دوران گالیله مقایسه کرد. کاش جرأت پیگیری جدی داشته باشید یا در صورت بسته بودن دستتان، شجاعت استعفا...»، «‌‏امیر احمدی همونه که دلبوسکه رو با حالت خیلی زشتی دلبوشکه می‌گفت و اشاره به شکمش می‌کرد و می‌خندید. جالب اینه که دکترای مدیریت هم داره و کاندایدای شهر دامغان برای مجلس بوده. اینکه به این راحتی و صراحت توهین بکنن به پرسپولیس اصلاً اتفاقی و بدون برنامه‌ریزی نیست.».




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7406/20/549881/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها