دیگه چه خبر




دریافت کنندگان املاک نجومی اعلام می‌شوند؟

   خبر اول اینکه، عضو شورای شهر تهران با اشاره به سرنوشت ۳۸۰۰ واحد از ۲ هزار ملک شهرداری که در اختیار مدیران سابق شهرداری بوده است، گفت: پارسال با پیگیری‌های مدیرکل حقوقی شهرداری، ۴۱ ملک شهرداری که در اختیار مدیران سابق شهرداری و اعضای شورای چهارم بوده پس گرفته شد. سید محمود میرلوحی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران متعلق به صدا و سیما، افزود: از آقای حناچی ( شهردار تهران) خواسته‌ایم که اگر نمی‌خواهند اسم این افراد را که املاک در اختیارشان بوده اعلام کنند، مشخصات آن املاک را در صحن بیان کند. او افزود: برای مثال یک مورد از پس‌گیری املاک مربوط به ملکی با ۶ واحد در محدوده میرداماد بوده که در دست یک نفر بود و ما آن را پس گرفتیم و مورد دیگر هم مربوط به فردی است که ۶ ملک را در خارج تهران به قیمت گران از او خریدند و یک ملک را در داخل تهران به قیمت ارزان به او فروختند. در حالی که شهرداری باید طبق آئین نامه مالی املاک را به مزایده گذارد و اگر بخواهد به کسی بدهد باید از شهرداری مجوز بگیرد، که آن هم مجوز بهره برداری است و واگذاری ملک نیست. میرلوحی در پاسخ به این سؤال که چرا اسم این افراد که مدت‌ها به طور رایگان از اموال بیت‌المال استفاده کرده‌اند، را اعلام نمی‌کنید، اظهار کرد: در حال حاضر اولویت ما پس گرفتن این املاک است و اگر روزی شاهد مطالبه مردمی باشیم این کار را هم خواهیم کرد.

لابد ترامپ هم در تهران ستاد دارد!

  خبر دیگر اینکه، سایت عصر ایران در یادداشتی به گزارش روزنامه ارگان دانشگاه آزاد با عنوان «بازگشایی ستاد یاران بایدن در تهران» واکنش نشان داده و نوشته اگر بایدن در تهران ستاد دارد، لابد ترامپ هم دارد. روزنامه دانشگاه آزاد، تحلیل چند رسانه حرفه‌ای مکتوب در تهران درباره احتمال شکست دونالد ترامپ در مقابل رقیب خود (جو بایدن) در انتخابات آبان ماه و احتمال بازگشت به برجام، لغو فرمان ممنوعیت سفر اتباع چند کشور مسلمان و از جمله ایران و از سرگیری فروش نفت و کاهش مشکلات ارزی را به منزلۀ «بازگشایی ستاد یاران بایدن در تهران» و «تبلیغ توهّم امریکای خوب توسط برخی گروه‌های سیاسی» دانسته است. عصر ایران نوشته است: از روزنامه دانشگاه آزاد می‌توان پرسید: اگر انعکاس خبرهای پیش افتادن جو بایدن از دونالد ترامپ، «بازگشایی ستاد یاران بایدن در تهران» است لابد و با همین منطق، ناخرسندی آنان نیز «بازگشایی ستاد دونالد ترامپ در تهران» است!... می‌توان حدس زد نگران باشند با احیای برجام، نرخ مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری 1400 در صورت رقابتی شدن بالا رود و کاندیداهایی که پیروزی‌شان منوط به مشارکت حداقلی و نظارت استصوابی حداکثری است، از این فرصت محروم شوند. هیچ‌کس در این گزاره تردید ندارد که دونالد ترامپ، یک سیاستمدار استاندارد نیست. او یک رئیس جمهوری عادی و نرمال نیست. حتی مثل جرج بوش هم نیست. شومنی است که بر این کرسی نشسته و خروج او از کاخ سفید فارغ از این که چه نظری درباره جانشین او داشته باشیم به نفع صلح جهانی، حقوق بشر، محیط زیست و هر دستاورد مدرن دیگر انسانی است.

 هیأت ایرانی به اوکراین می‌رود

  دست آخر اینکه،  وزیر امور خارجه اوکراین از سفر هیأتی ایرانی به کشورش در هفته جاری به منظور مذاکره پیرامون پرداخت غرامت برای هواپیمای اوکراینی خبر داد. به گزارش جماران، رویترز نوشت: دمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین اعلام کرد که هیأتی ایرانی روز چهارشنبه و پنجشنبه برای مذاکره پیرامون پرداخت غرامت  برای هواپیمای اوکراینی به این کشور سفر خواهد کرد.کولبا با بیان این که اوکراین به نمایندگی از تمام کشورهایی که در این حادثه متضرر شده‌اند در مذاکرات حضور خواهد داشت، مطرح کرد: با توجه به اتفاقاتی که افتاده است، تمام دلایلی که از ایران بخواهیم بالاترین غرامت را بپردازد، وجود دارد.از سوی دیگر «کتی فاکس» رئیس هیأت امنیت حمل و نقل کانادا از ایران خواست اطلاعات به دست آمده از جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی را منتشر کند. بنا به گفته فاکس، بند ۱۳ معاهده بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی به هیأت امنیت حمل و نقل کانادا اجازه نمی دهد که بدون رضایت ایران اطلاعات به دست آمده را منتشر کند.‌‌‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7406/3/549888/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها