دیگه چه خبر؟




حکم دادگاه امریکایی علیه ایران

   خبر اول اینکه، یک قاضی امریکایی، با طرح ادعاهای اثبات‌نشده ایران را به پرداخت ۱.۴۶ میلیارد دلار غرامت به خانواده «رابرت لوینسون» محکوم کرد. به گزارش تابناک، بر اساس گزارش‌های ادعایی «لوینسون» کارمند سابق اف‌بی‌آی در سال ۲۰۰۷ برای انجام یک مأموریت به سفارش سیا راهی ایران شده بود. مقامات امریکایی مدعی‌اند که او به جزیره کیش سفر کرده و در آنجا مفقود شده است. به نوشته پایگاه نشنال، «تیموثی کلی»، قاضی امریکایی گفته که خانواده لوینسون احتمالاً تنها بخش کمی از این ۱.46 میلیارد دلار را دریافت خواهند کرد. نماینده ایران از شرکت در جلسه دادگاه مذکور برای رسیدگی به این پرونده خودداری کرده و قرار است غرامت‌های مذکور از محل صندوق ویژه‌ای که دولت امریکا ایجاد کرده، پرداخت شوند. منابع مالی این صندوق از جریمه‌های ناشی از نقض تحریم‌ها تأمین خواهد شد. پیش‌تر سید عباس موسوی، سخنگوی سابق وزارت خارجه ایران اعلام کرده بود که بنا بر اسناد معتبر، «رابرت لوینسون» سال‌ها قبل خاک ایران را به مقصد نامعلومی ترک و وزیر امور خارجه وقت امریکا هم به این واقعیت اذعان کرده است.  

محسن هاشمی: کاندیدا نمی‌شوم

  خبر دیگر اینکه، محسن هاشمی، رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی که نام او در میان نامزدهای احتمالی انتخابات 1400 مطرح می‌شود، در گفت‌وگویی رادیویی به این گمانه‌زنی‌ها واکنش نشان داد. به گزارش «ایران»، هاشمی در پاسخ به این که آیا در انتخابات کاندیدا می‌شود، گفت:علاقه‌ای ندارم. با وضعیتی که الان هست فکر نمی‌کنم هیچ عاقلی کاندیدا شود. شرایط کشور بسیار سخت است و کسی که خود را کاندیدا می‌کند، به قول غربی‌ها باید «سوپرمن» باشد. او درباره گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر کاندیداتوری وی خاطرنشان‌ کرد: برخی‌ها به دلیل فعالیت‌های ابوی در سال‌های گذشته یک نگاهی به من داشتند ولی من هیچ وقت چنین چیزی را مدنظر قرار نداده‌ام. هاشمی در پاسخ به این که آیا ممکن است تحت تأثیر فشارها برای حضور در انتخابات قرار بگیرد، گفت: امیدوارم که بنده گول نخورم و نیایم.

زائر خاص اربعین نداریم

  شنیدیم که، خبر احتمال اعزام برخی از افراد برای زیارت اربعین تکذیب شد. حسین میرزایی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با ایسنا درباره انتشار خبری مبنی بر اعزام چند نفر از مداحان و سخنرانان به اربعین با عنوان نایب الزیاره مردم  گفت: من این موضوع را پیگیری کرده‌ام، گفتند که اصلاً اعزام زائر امکان ندارد و این خبر صحت ندارد.

شهیندخت مولاوردی تفهیم اتهام شد

  دست آخر اینکه، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات شهیندخت مولاوردی، معاون سابق ریاست جمهوری در امور زنان روز دوشنبه برگزار شد. به گزارش ایرنا، در این جلسه که با حضور وکیل مدافع متهم، نماینده حقوقی معاونت حقوقی ریاست جمهوری و نماینده دادستان برگزار شد، دو اتهامِ «در اختیار قرار دادن اطلاعات و اسناد طبقه‌بندی شده با پوشش مسئولین نظام با هدف برهم زدن امنیت کشور از طریق انعقاد قرارداد با صندوق جمعیت سازمان ملل متحد» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به مولاوردی تفهیم شد. متهم و وکیل مدافع وی دفاعیات خود را ارائه دادند و آخرین دفاع نیز توسط دادگاه از متهم اخذ شد. دادگاه در موعد قانونی رأی پرونده مزبور را صادر خواهد کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7463/3/556845/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها