کرونا کمتر سراغ روستاهای کرمانشاه می‌رود!




کرمانشاه - مدیرکل دفتر امور روستایی استان کرمانشاه با بیان اینکه وضعیت کرونا در روستاهای استان به مراتب بهتر از شهرها است، گفت: جمعیت اندک و تردد کم و نیز مراقبت و هوشیاری خود روستاییان موجب شده وضعیت شیوع کرونا در روستاهای استان به مراتب کمتر از شهرهای استان باشد.
به گزارش ایسنا، امیر خسروانی با اشاره به وجود 2595 روستای دارای سکنه در استان گفت: بیش از 470 هزار نفر در این روستاها ساکن هستند و عملاً می‌توان گفت حدود 25 درصد جمعیت استان در روستاهای استان سکونت دارند. وی با اشاره به کاهش جمعیت روستایی استان طی سال‌های اخیر گفت: علت اصلی این امر به دلیل تبدیل شدن تعدادی روستاهای بزرگ به شهر است و علت آن چندان ربطی به مهاجرت از روستا به شهر ندارد.
وی افزود: طی سال‌های اخیر برخی روستاهای بزرگ از جمله زمکان، قلعه، شروینه و... تبدیل به مرکز بخش شده و شهرداری برای آنها راه‌اندازی شده و جمعیت آنها از روستایی به شهری تبدیل شده است.
وی در ادامه از افزایش روند مهاجرت معکوس به روستاهای استان طی سال‌های اخیر خبر داد و افزود: خوشبختانه گزارش‌های بسیاری از روند مهاجرت معکوس به روستاهای استان داریم و تنها در سرپل ذهاب دو هزار خانوار از شهر به روستاها برگشته‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7463/6/556855/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها