اخبار




مشمولان چگونه از کشور خارج شوند؟

گروه حوادث/ مشمولان ایرانی غایب و غیرغایب خارج ازکشور که با هماهنگی وزارتخانه‌های خارجه، بهداشت و علوم وارد کشور شده‌اند، می‌توانند تا پایان سال یک بار ازکشور خارج شوند.
 سردار تقی مهری، رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان این مطلب گفت: با توجه به ادامه شیوع ویروس کرونا به‌صورت گسترده، مشمولان دارای معافیت تحصیلی خارج از کشور یا مقیم خارج از کشور که به‌دلیل لغو پروازهای خارجی و قرنطینه‌های صورت گرفته از سوی برخی کشورها با مشکل مواجه شده‌اند، می‌توانند از تسهیلات مصوب ستاد کل نیروهای مسلح برخوردار شوند.
وی افزود: مشمولان ایرانی غایب و غیر غایب خارج از کشور که با هماهنگی وزارتخانه‌های امور خارجه، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم وارد کشور شده‌اند و تا تاریخ ۱۵ مهر سال‌جاری مجوز یک بار خروج از کشوربرای آنان صادر شده و همچنان شرایط بازگشت آنان به کشور محل اقامت به علت بیماری کرونا مقدور نیست، می‌توانند تا پایان سال ۱۳۹۹ پس از تأیید وزارت امورخارجه از مجوز یک بار خروج بهره‌مند شوند.
رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا خاطرنشان کرد: مشمولان و خانواده‌های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir، سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰ یا کانال سازمان در پیام رسان سروش khabaresarbazi @ از آخرین اخبار مطلع شوند.


کشف 250 میلیارد ریال تنباکوی تاریخ گذشته

گروه حوادث/ تنباکوهای تاریخ مصرف گذشته که در یکی از انبارهای جنوب شرق تهران دپو شده بود تا در بازار توزیع شود، از سوی مأموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ کشف شد.
سرهنگ علی ولی‌پور گودرزی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در این باره گفت: در جنوب شرق تهران بیش از هزار و 800 انبار وجود دارد که پلیس به منظور مبارزه با هرگونه اخلال در نظم و امنیت اقتصادی، بر آنها نظارت دارد.
در جریان همین نظارت‌ها  مأموران از دپوی تعداد زیادی تنباکو تاریخ مصرف گذشته در یکی از این انبارها با خبر شده و پس از اطمینان از صحت گزارش وارده، موضوع را به مقام قضایی اطلاع دادند.
وی افزود: با اخذ مجوز، مأموران در عملیاتی به این انبار رفته و بیش از 9 هزار و 500 کارتن تنباکوی عربی تاریخ مصرف گذشته را کشف و ضبط کردند.وی با بیان اینکه تاریخ مصرف این تنباکوها مربوط به سال ۲۰۱۱ بود، خاطرنشان کرد:  مقداری از این تنباکوها  در بازار عرضه شده بود که هماهنگی‌های لازم با وزارت بهداشت برای جمع‌آوری این تنباکوها در حال انجام است؛ در همین رابطه یک متهم  دستگیر شده و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.
وی ارزش ریالی اقلام مکشوفه را بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: این ارزش اولیه اقلام کشف شده است و ارزش نهایی آن برآورد خواهد شد.وی همچنین درباره اقدامات پلیس در بازار ارز نیز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۹۰ نفر از افرادی که موجب التهاب بازار ارز در فضای مجازی و حقیقی شده بودند، شناسایی و دستگیر شدند که ۱۰ نفر از آنان جزو سرشبکه‌های فضای مجازی بوده و اقدام به قیمت گذاری کاذب در بازار سکه و ارز کرده بودند.

حادثه تلخ برای تکنیسین اورژانس تبریز

گروه حوادث/  امدادگر اورژانس تبریز که در حال کمک‌رسانی به راننده یک کامیون واژگون شده بود بر اثر برخورد تریلی با آمبولانس اورژانس جان باخت.
پیرحسیــن کــــــولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور در تشریح این خبر گفت: شامگاه دوشنبه خبر واژگونی یک کامیون در آزاد راه پیامبر اعظم شهرستان چاراویماق به اورژانس اعلام شد. بلافاصله آمبولانس اورژانس 115 به محل اعزام شد و وقتی که یکی از ‌تکنیسین های اورژانس به‌نام میلاد ایران‌نژاد برای بردن تجهیزات به صحنه حادثه واژگونی کامیون، در کابین عقب آمبولانس حضور داشت ناگهان یک تریلی با سرعت به آمبولانس برخورد کرد و باعث مرگ تکنیسین اورژانس شد.
کولیوند ضمن ابراز تأسف از این حادثه و تسلیت به خانواده این جوان اظهار کرد: برای امدادرسانی به مصدومان این حادثه و همچنین راننده کامیون که دچار مصدومیت شده بود ٢ دستگاه آمبولانس دیگر به محل اعزام و اقدامات درمانی برای حادثه‌دیدگان انجام شد.

زن 60 ساله قربانی طوفان پایتخت

گروه حوادث/ سقوط شاخه درخت هنگام وزش طوفان شدید عصر دوشنبه تهران، جان زن میانسال را گرفت.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، ساعت 6 بعد از ظهر دوشنبه 14 مهر، مأموران کلانتری 159 بی‌سیم در تماس با بازپرس کشیک قتل پایتخت از مرگ زنی در بیمارستان خبر دادند.با اعلام این خبر، تحقیقات به دستور بازپرس محمدجواد شفیعی از شعبه پنجم دادسرای جنایی تهران آغاز شد. در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد در طوفان شدید عصر دوشنبه زن 60 ساله‌ای در حال عبور از خیابان بوده که ناگهان شاخه درختی شکسته و روی سر این زن سقوط می‌کند. وی بر اثر این حادثه مصدوم شد اما پس از انتقال به بیمارستان فوت کرد.

مرگ 11 افغانستانی در تصادف  وانت و پژو

گروه حوادث/  تصادف خودرو پژو حامل اتباع افغانستانی با خودرو حمل سوخت در میرجاوه 11 کشته برجا گذاشت.
مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور در تشریح این حادثه گفت: ساعت١٥:٤٠ دوشنبه ١٤ مهر تصادف یک دستگاه پژو ٤٠٥ حامل اتباع افغانستانی با یک دستگاه وانت حمل سوخت در ١٠ کیلومتری میرجاوه به سمت جون آباد به اورژانس ١١٥ اعلام شد که بلافاصله ٣دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد.
وی گفت: با حضور عوامل اورژانس در محل مشخص شد که در این تصادف ٢ نفر مصدوم شدند و ١١ نفر که همگی از اتباع افغانستانی بودند به‌ دلیل شدت حادثه در دم جان باختند؛ علت این تصادف از سوی کارشناسان پلیس راه در حال بررسی است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7463/12/556886/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها