عاشقان در جم



گروه فرهنگی / بیمارستان جم این روزها حال و هوای غریبی دارد، از کادر پزشکی تا دوستداران محمدرضا شجریان دقایق و ثانیه‌های تلخ و سنگینی را می‌گذرانند؛ گویا اینجا زمان متوقف شده، چشم‌ها نگران و نفس‌ها در سینه حبس و خبر می‌رسد حال استاد همچنان نگران کننده است. شامگاه دوشنبه 14 مهرماه بار دیگر عاشقان خسرو آواز ایران مقابل بیمارستان جم تجمع کردند و با اضطراب از اخبار دلهره‌آوری که از فضاهای مجازی به گوش می‌رسد. آخرین تجمع هواداران اسفند ماه 98 بود؛ روزهای سرد زمستان و بی‌تابی عاشقان استاد، ازدحام عجیبی را در خیابان‌های منتهی به بیمارستان جم و در مقابل آن به‌وجود آورده بود، تجمعی که یکصدا مرغ سحر را زمرمه می‌کردند تا بار دیگر این مرغ سحرخوان نویدی از روزهای خوب استاد باشد و آن زمان همایون فرزند خلف استاد به میان جمعیت آمد و با عاشقان پدر از شرایط و روند بیماری سخن گفت. اما اکنون شرایط نسبت به هفت ماه گذشته تغییر کرده و این نگرانی را در صحبت‌های پزشکان معالج او هم می‌توان دید. آن رفیق قدیمی که محمدرضا شجریان نوروز 95 به مردم کشورش معرفی کرد حالا دم از بی‌وفایی زده و سرطان پیشرفته شده است.
تعداد افراد هر لحظه بیشتر شده و حسن عباسی پزشک معتمد و خانوادگی استاد در حیاط بیمارستان با مردم به صحبت نشسته و شرایط ناپایدار بیماری شجریان را با آنها درمیان می‌گذارد و همچنان از بحرانی بودن وضعیت جسمانی‌اش می‌گوید و از مردم تقاضا دارد به شایعات توجه نکنند. درخواستی که خانواده استاد بارها و بارها بر آن تأکید داشتند و خواهش‌شان از مردم این بود اخبار درست را از کانال‌های رسمی یا صفحات شخصی دنبال کنند...
طبق اعلام سومین اطلاعیه هیأت مدیره بیمارستان جم که ساعت ۹ صبح سه‌شنبه ۱۵ مهرماه منتشر شد: «شرایط بالینی استاد عزیزمان نسبت به روز قبل تغییر واضحی نداشته و کلیه اقدامات درمانی لازم نیز برای ایشان درحال انجام است و همچنان نیازمند بستری در بخش مراقبت‌های ویژه هستند. قابل ذکراست هرگونه تغییر در شرایط بالینی استاد ارجمند به اطلاع ملت عزیزمان خواهد رسید.» و دکتر عباسی در آخرین گفت‌و‌گو با «ایران» شرایط استاد شجریان را همچنان ناپایدار عنوان کرد و افزود: «با کمک تیم پزشکی همچنان درتلاش هستیم و همین که وضعیت‌شان نسبت به روزهای قبل بدتر نشده راضی هستیم.»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7463/19/556913/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها