دعوت به ماسک زدن امر به معروف است




مهران رجبی
بازیگر
بیستم شهریور حدود 300 عکس سلفی با مردم گرفتم. خودم پروتکل‌ها را رعایت کردم اما نمی‌شد به 300 نفر توضیح بدهم که کرونا شایع شده و باید رعایت کنیم. غروب همان روز متوجه شدم حالم خوب نیست و سه روز بعد زمینگیر شدم. از سر فیلمبرداری به بیمارستان رفتم و تست که گرفتند، گفتند به نوع شدید کرونا مبتلا شده‌ام و نتیجه اینکه 15 روز باید همانجا می‌ماندم. اگر بخواهم حال و روز این 15 روز را توصیف کنم کمترینش این است که به قول معروف شرایطم طوری بود که زمین را گاز می‌گرفتم. روزی 7 تا 11 آمپول تزریق می‌شد، یک شب از شدت بد حالی و درد از حال رفتم و خودم را کف اتاق بیمارستان دیدم. از تخت افتاده و بیهوش شده بودم. این تنها یک شب از شب‌های ابتلا به کروناست.
این بیماری، اصلاً شوخی‌بردار نیست. من هم مانند بسیاری از مردم می‌گفتم در نهایت کرونا می‌گیرم و 14 روز در خانه می‌مانم و با خوردن مقداری داروی سنتی و کمی بخور خوب می‌شوم ولی اینطور نیست و کرونا واقعاً بیماری سختی است. آنقدر سخت که در همین فرصت کوتاه 10 کیلو وزن کم کرده‌ام، نه می‌توانم بایستم و نه راه بروم. سعی می‌کنم با روحیه بالا خودم را حفظ کنم.
با شرایطی که این بیماری دارد چرا باید خودمان را درگیر کنیم؟ به هرحال بلایی است که همه مردم دنیا گرفتارش هستند ولی می‌توانیم حتی‌الامکان خودمان را در امان نگه داریم تا واکسنی بیاید و بیماری را درمان کنیم. اما برای امروز که هیچ واکسن و ایمنی نداریم مهمترین راه در امان ماندن این است که ماسک بزنیم و فاصله اجتماعی را رعایت کنیم.
خواهش می‌کنم با فکرهایی مثل اینکه ما گرفتیم و رد شد و متوجه نشدیم یا یک نفر خفیف گرفته خودتان را گول نزنید. وقتی درگیر کرونای واقعی می‌شوید می‌فهمید که با سخت‌ترین نوع بیماری مواجه هستید. به یاد ندارم در این 59 سال عمر برای بیماری ناله کرده باشم اما تب، سرگیجه و حالت تهوع دست از سر بیمار برنمی‌دارد و نمی‌توانی ناله نکنی. گاهی در تلویزیون کسانی را می‌بینم که ماسک ندارند و وقتی با آنها مصاحبه می‌شود می‌گویند اعتقاد نداریم و قبول نداریم. این کلام نشانه حماقت و بی‌معرفتی است. می‌خواهد به شما بر بخورد، بر بخورد. درک درستی ندارید اگر این بیماری را جدی نگیرید و ماسک نزنید. هم باید خودمان ماسک بزنیم و هم باید به کسانی که ماسک ندارند تذکر بدهیم چون کرونا شوخی ندارد و همه گرفتار می‌شویم. امروز تذکر برای ماسک زدن از اولویت‌های امر به معروف است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7463/20/556923/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها