ایران در ایران




اختصاص بالاترین اعتبارات ۷ سال اخیر به حوضه آب و راه سیستان و بلوچستان

زاهدان - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سیستان و بلوچستان گفت: بالاترین میزان اعتبارات طی سال‌های ۹۲ تا ۹۹ به حوضه آب و راه اختصاص یافت.
 مهرداد عرب‌اول، در نشست جمع‌بندی نظارت میدانی رئیس مجلس در استان گفت: در حالی که وسعت سیستان و بلوچستان ۲/۵ برابر هرمزگان و یزد است، اما طول بزرگراه‌های این استان‌ها دوبرابر این خطه است، از سال ۹۲ تا ۹۹، ۶ هزار و ۶۵۵ میلیارد تومان اعتبار از تمامی منابع به استان اختصاص یافته که از این میزان به بخش آب، هزار و هفتصد و هفتاد و دو میلیارد تومان، به بخش حمل و نقل، هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان و در رتبه سوم به بخش مسکن و عمران شهری و روستایی با ۶۶۶ میلیارد تومان تعلق گرفته است.
این مقام مسئول افزود: این به این معناست که ۵۶ درصد اعتبارات سیستان و بلوچستان در سال ۹۲ تا ۹۹ به فصل آب، حمل و نقل، مسکن و عمران شهری و روستایی اختصاص یافته است، خروجی مطالعات آمایش سرزمین استان نیز توسعه شاخص‌های این خطه را در این سه بخش نشان می‌دهد. وی با بیان اینکه این اعتبارات در پروژه‌های مختلف هزینه شده بخشی از آن در دست اقدام و بخشی به بهره‌برداری رسیده است، ادامه داد: در بخش منابع آب، احداث سد، مجتمع‌های آبرسانی روستایی، انتقال پساب زاهدان، آبرسانی به شهرهای زابل، احداث خط دوم انتقال آب اجرایی، در حوزه بهداشت و درمان ۱۲ بیمارستان، در حوزه ورزش و جوانان ۶۰ هزار و هشتصد و پنجاه و دومتر فضای ورزشی در قالب ۳۵ سالن، بخش آموزش و پرورش بازسازی ۱۳۳۶ کلاس درس، بخش حمل و نقل اجرای بیش از ۱۸۰ پروژه بازآفرینی شهری در سکونتگاه‌های غیررسمی استان احداث شده است.

گیلان استان موفق در تولید پارچه ماسک

رشت - رئیس سازمان صمت گیلان گفت: گیلان رتبه چهارم کشور در تولید پارچه ماسک را به خود اختصاص داد.
فرهاد دلق پوش در نشست هم اندیشی شورای هم خانواده صنعت، معدن و تجارت از دستیابی تولیدکنندگان گیلانی به فناوری تولید پارچه «بایکو» از لایه های بهداشتی قابل استفاده در ماسک خبر داد و گفت: تولید پارچه بی بافت اسپان باند دولایه و لایه وسطی ماسک به‌نام «بایکو» به همت بخش خصوصی در گیلان به میزان بیش از یک میلیون متر به‌صورت روزانه آغاز شده است.
وی به ظرفیت بالای صنعتگران گیلانی در کمک به بخش سلامت کشور اشاره و اظهار کرد: این پارچه های تولید شده در دو کارخانه برای تولید انواع ماسک سه لایه بهداشتی و بویژه N95 با تیراژ بیش از ۵۰۰۰ عدد روزانه به مصرف می رسند.
دلق پوش در ادامه به تولید سیم استاندارد فلزی برای کاربرد در تولید ماسک اشاره کرد و افزود: سیم های مخصوص که برای انواع ماسک کاربرد دارد نیز در هفت کارگاه در گیلان تولید می‌شود که مجموعاً زمینه اشتغال ۲۵۰ نفر به‌صورت مستقیم در گیلان فراهم شده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7469/6/557540/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها