اخـــــــــبار




وزیر ارتباطات:
سامانه جامع تجارت تکمیل و راه‌اندازی می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز گذشته در حاشیه جلسه دولت با اشاره به افتتاح سامانه جامع تجارت در نهم آذرماه اظهار کرد: سامانه جامع تجارت می‌تواند سودجویی و رانت عده‌ای را ریشه‌کن کند.
به گزارش«ایران»، محمدجواد آذری جهرمی گفت: دستگاه‌های مختلفی از گمرک گرفته تا وزارت صمت، سازمان بنادر، سازمان حمل‌ونقل و انبارهای مختلف در کشور در تجارت کالا نقش دارند و متأسفانه بعضی اوقات ناهماهنگی بین این دستگاه‌ها باعث می‌شود در کشور مشکلاتی برای مردم به وجود آید. آذری جهرمی با بیان اینکه کشورهای مختلف دنیا با ایجاد شفافیت و استفاده از ظرفیت دولت الکترونیک این مسأله را برای خود حل کرده‌اند، گفت: به دستور آقای رئیس‌جمهوری و تأکید ایشان برای حل‌وفصل این موضوع بویژه در شرایط سخت فعلی کشور در زمینه تجارت و تأمین کالای مورد نیاز، دبیرخانه شورای فناوری اطلاعات تشکیل و جلسات متعددی با حضور همه دستگاه‌های مرتبط برگزار شد.
وزیر ارتباطات تصریح کرد: در نهایت به یک جمع‌بندی مشترک رسیدیم که تا 9 آذر تمام دستگاه‌ها اقدامات اجرایی خود را برای تکمیل و راه‌اندازی این سامانه که متولی اصلی آن وزارت صنعت، معدن و تجارت است، انجام دهند و همه دستگاه‌ها مکلف به همکاری با این وزارتخانه شدند.
آذری جهرمی افزود: برای ضمانت اجرایی این مصوبه نیز کارگروهی در وزارت ارتباطات با عضویت ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و همچنین ستاد مبارزه با قاچاق کالا و دستگاه‌های مرتبط تشکیل‌ شده است که به‌صورت هفتگی گزارش عملکرد دستگاه‌ها را بر اساس مصوبه  به رئیس‌جمهوری ارائه می‌دهد.
 وزیرارتباطات همچنین در جمع خبرنگاران یادآور شد: به دستور رئیس جمهوری با معاونت حقوقی درحال بررسی هستیم تا احتمالاً اطلاعات مدارک تحصیلی شهروندان ایرانی با حذف بخش‌هایی از حریم خصوصی را به‌صورت عمومی در اختیار همه قرار دهیم.
وی درباره اشکال در بررسی سوابق تحصیلی که اخیراً یکی از نمایندگان مجلس به همین دلیل دچار مشکل شد، گفت: برای حل این مشکل بحث این بود که مدارک تحصیلی به‌صورت الکترونیکی اصالت سنجی شود؛ وزارت علوم در این زمینه کارش به پایان رسیده است و از سال ۹۲ به بعد برای همه دانشگاه‌ها در سامانه‌ای که به این منظور تدوین شده، مدارک تحصیلی فارغ‌التحصیلان را کامل کرده‌اند. وی افزود: به دستور روحانی ما با معاونت حقوقی این موضوع را چک می‌کنیم و احتمالاً اطلاعات مدارک تحصیلی شهروندان ایرانی را با حذف بخش‌هایی از حریم خصوصی به‌صورت عمومی در اختیار همه قرار می‌دهیم تا همه بتوانند چک کنند مدرک تحصیلی بنده چیست و در چه سالی فارغ‌التحصیل شده‌ام تا من که مهندس هستم نگویند دکتر و کسی هم بی خود خودش را دکتر معرفی نکند.

تأیید حمله سایبری به دو سازمان دولتی

مرکز ماهر (مدیریت مرکز امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه‌ای) پیرو برخی اخبار و شایعات منتشر شده درباره حملات سایبری در فضای مجازی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: رخداد حمله مهم سایبری صرفاً مربوط به دو سازمان دولتی بوده که مراجع مسئول در حال رسیدگی به موضوع هستند. به گزارش«ایران»،  طبق این اطلاعیه برخی دستگاه‌های دولتی بر اساس برداشت یا تحلیل خود پس از دریافت هشدارها اقدام به قطع موقت برخی خدمات و انجام تست‌های فنی کردند، اگرچه از نظر مرکز ماهر این اقدام ضرورتی نداشت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7469/10/557555/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها