با تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های دولتی به‌خاطر کرونا

بخش خصوصی و خیریه به کمک بیماران غیرکرونایی در اصفهان می‌آید




‌ایران زمین / با شروع موج سوم بیماری کووید19 و افزایش 1600 نفری بیماران مبتلا به این بیماری در بیمارستان‌های دولتی، ظرفیت تخت‌ها تکمیل شده و دیگر بیماران نمی‌توانند از ظرفیت‌های این بیمارستان‌ها استفاده کنند.
دکتر آرش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان در گفت‌و‌گو با «ایران» ضمن اعلام این خبر گفت: متأسفانه ما شاهد پیشرفت بیماری و افزایش روز افزون تعداد بیماران نیازمند به بستری هستیم که همین امر موجب شده ظرفیت بیمارستان‌هایی چون الزهرا (س)و عیسی بن مریم که مخصو ص بیماران کرونایی است تکمیل شود.  ضمن اینکه با سرعت گرفتن این بیماری تعداد بستری‌ها به‌طور روزانه سیر صعودی پیدا کرده و سایر بیمارستان‌های دولتی و تأمین اجتماعی نیز تقریباً بخش‌های مختلف تکمیل ظرفیت شده‌اند. همین عامل باعث شده که سایر بیماران مراجعه کننده که نیاز به بستری در بخش‌های دیگر دارند با کمبودهایی مواجه شوند.
وی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش بیماران بستری کرونا در بیمارستان دولتی الزهرا(س) به ۶۵۰ تخت رسیده خاطرنشان کرد: این ظرفیت که ۱۳۷ تخت آن مربوط به بخش مراقبت‌های ویژه است در حال حاضر تکمیل شده است و تعداد بیماران بستری در این بیمارستان به تنهایی با تعداد کل بیماران مبتلا به کرونا در برخی استان‌ها برابری می‌کند.
دکتر نجیمی با اشاره به دستورالعمل جدید معاونت درمان این دانشگاه درباره بیماری کووید۱۹ بیان داشت: مقرر شد بیمارستان‌های شهید مطهری لنجان و عسگریه اصفهان به ترتیب ۶۰ و ۱۲۰ تخت برای پذیرش بیماران مشکوک کرونا اختصاص دهند.
وی با بیان اینکه بیمارستان‌های میلاد و زهرای مرضیه اصفهان نیز از ۲۵ مهر باید به ترتیب ۱۲۰ و ۶۰ تخت برای پذیرش بیماران مشکوک به کرونا در نظر بگیرند گفت: بیمارستان‌های خانواده، سعدی و سینا در اصفهان هم از پایان مهر هر کدام ۶۰ تخت را برای پذیرش و بستری بیماران مشکوک به کرونا اختصاص خواهند داد.
سخنگوی علوم پزشکی اصفهان  با اشاره به اینکه بیمارستان دکتر شریعتی باید نیمی از ظرفیت تخت فعال خود و بیمارستان شهید آیت‌الله صدوقی  100 تخت برای پذیرش و بستری بیماران مشکوک به کووید۱۹ اختصاص دهند عنوان کرد: بیمارستان امام موسی کاظم(ع) باید ۳۰ تخت از ظرفیت خود را با رعایت کامل اصول کنترل عفونت به پذیرش و بستری اینگونه بیماران اختصاص دهد.
وی با اشاره به اینکه تمام تلاش مسئولان در بخش علوم پزشکی بر این است که خدمات مناسبی به همه بیماران نیازمند ارائه دهند افزود: برای اینکه بیماران دچار مشکل و سرگردان نشوند در حال رایزنی و تلاش هستیم تا از بیمارستان‌های خصوصی و بخش خیریه کمک بخواهیم که از حداقل ظرفیت‌های موجود در این زمینه استفاده کنیم تا سایر بیماران غیرکرونایی با مشکل مواجه نباشند.
وی با تأکید بر اینکه تعداد بیماران کرونایی بستری در این استان طی چند روز گذشته به 1600نفر رسیده است اظهار داشت: این میزان نسبت به پیک اول این بیماری در روزهای اسفندماه سال گذشته سیر صعودی تندی را نشان می‌دهد، ضمن اینکه این نسبت به ماه خردادماه که پیک دوم این بیماری نیز بوده است هم افزایش چند برابری داشته است. از این‌رو ما از 20 مهر  با هماهنگی و رایزنی‌هایی که شده و در حال انجام است  از بخش خصوصی و خیریه کمک گرفته‌ایم تا چالش‌های این وضعیت را چه برای بیماران کرونایی وچه سایر بیماران نیازمند به بستری برطرف کنیم. از این تاریخ تعدادی از بیمارستان‌های خصوصی و خیریه استان بر اساس دستورالعمل مشخص شده باید نسبت به پذیرش و بستری کردن این بیماران با رعایت کامل اصول کنترل عفونت و جداسازی اقدام کنند. نجیمی عنوان کرد: بیش از۲۶۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که برای ۱۵۰ نفرشان لوله‌گذاری شده و تنفس آنها وابسته به دستگاه است.‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7469/11/557559/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها