ایران در ایران




۳ هزار تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند استان بوشهر خریداری شد

بوشهر - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر گفت: این نهاد با همکاری و مشارکت خیران سه هزار تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند تحت پوشش کمیته امداد خریداری کرده‌ است.
به‌گزارش ایرنا، احمد لطفی روز چهارشنبه در جلسه ترویج طرح اکرام و ایتام در فرمانداری شهرستان گناوه افزود: با توجه به اینکه تحصیل دانش‌آموزان به‌خاطر شیوع ویروس کرونا از طریق آموزش مجازی انجام می‌شود، این تبلت‌ها برای فراهم کردن زمینه آموزش دانش‌آموزان نیازمند تهیه شده‌ است. وی اظهارداشت: در این ارتباط با یکی از شرکت‌های مورد اعتماد در مرکز قرارداد منعقد و تبلت‌ها خریداری شد که پس از تحویل در اختیار دانش‌آموزان نیازمند این استان قرار می‌گیرد.
لطفی یادآورشد: شورای آموزش و پرورش استان بوشهر در نشست اخیر خود تصویب کرد، دستگاه‌های حمایتی در زمینه تأمین تلفن هوشمند دانش‌آموزان نیازمند وارد شوند که کمیته امداد با همت خیران و استفاده از ظرفیت‌های صنایع این استان تاکنون بیش از سه هزار تبلت خریداری کرده‌ است. مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر از مردم و خیران خواست به دانش‌آموزان نیازمند کمک کنند تا با آرامش سال تحصیلی جاری را به پایان برسانند.‌

مرز تجاری چذابه شنبه تعطیل نیست

اهواز- فرماندار دشت آزادگان گفت: مرز تجاری چذابه روز شنبه ۲۶مهرماه مصادف با سالروز شهادت حضرت امام رضا(ع) تعطیل نیست و به فعالیت خود ادامه می‌دهد. به گزارش ایرنا حمید سیلاوی افزود:با توجه به اینکه براساس تقویم، ۲۶ مهرماه تعطیل رسمی در ایران است ودرعراق تعطیل نیست. بنابراین صادرات کالا به عراق از این مرز تجاری ادامه می‌یابد. وی گفت: در روزهایی که ۲ کشور به‌صورت مشترک تعطیل رسمی باشند فعالیت مرز تجاری چذابه نیز متوقف می‌شود.
فرماندار دشت آزادگان ازتجار، ترخیص‌کاران و بازرگانان محلی خواست با هماهنگی با طرف عراقی، نسبت به تداوم صادرات کالاهای خود به عراق اقدام کنند. سیلاوی افزود: گمرک، بارانداز، مرزبانی و صرافی‌ها و غرفه‌ها در بازارچه مرزی چذابه در روز شنبه ۲۶مهرماه به فعالیت خود طبق روال عادی ادامه می‌دهند. مرزتجاری چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز ۱۷ و ۱۸ مهرماه به خاطر تعطیلات ایام اربعین تعطیل بود.‌

به دنبال نارضایتی تعدادی از خوانندگان روزنامه ایران در استان سمنان مطرح شد
مقررات بیمه بدنه برای خودروهای مختلف متفاوت است

سمنان - به‌ دنبال تماس تعدادی از خوانندگان روزنامه ایران از استان سمنان مبنی بر اینکه تعدادی از شعب بیمه ایران این استان، برخی از خودروها را حتی در صورت عمر کم، بیمه نمی‌کنند، سخنان یکی از مسئولان بیمه در این استان حکایت از تفاوت خودروها برای مشمول شدن بیمه بدنه داشته است. مسئول اداره صدور اشخاص بیمه ایران در استان سمنان در این خصوص گفت: طبق بخشنامه‌ای که از استان تهران به ما ابلاغ کرده، بیمه بدنه در استان سمنان برای خودروهایی امکان‌پذیر است که عمر آنها تا 15سال باشد البته در این بخشنامه استثناهایی وجود دارد که به دلایلی ممکن است حتی خودرو با عمر کمتر از 15سال نیز مشمول بیمه بدنه نشود.
مهدی حیدری با بیان اینکه در بخشنامه بیمه، اسامی خودروهایی نظیر پیکان مطرح شده که مشمول بیمه بدنه نخواهند شد، افزود: در بخشنامه موجود، انجام بیمه بدنه برخی از خودروها، ممنوع اعلام شده است.
وی با تأکید بر اینکه اگر خودرو سالم باشد و با شرایط بخشنامه مغایرتی نداشته باشد دلیلی برای بیمه نکردن بدنه وجود ندارد و اگر مسئول شعبه بیمه‌ای، خارج از بخشنامه عمل کند با آن شعبه برخورد خواهد شد، اظهار داشت: بدنه خودروهایی که دچار خوردگی، فرورفتگی، غرشدگی یا پوسیدگی زیاد هستند نه تنها در شعبات بیمه ایران بلکه در هیچ شعبه دیگر از سایر بیمه‌ها نیز بیمه نخواهد شد. حیدری ادامه داد: فعالیت بیمه‌ها بر اساس بخشنامه و تغییرات ابلاغ شده انجام می‌شود به طور مثال برای مدتی خودروهای تاکسی، بیمه بدنه نمی‌شدند اما هم اکنون بر اساس بخشنامه بیمه می‌شوند یا خودروی ریو در سال‌های قبل در کشور تولید می‌شد اما هم اکنون تولید آن متوقف شده است لذا قطعات آن در کشور پیدا نمی‌شود یا بسیار گران است به طوری که ممکن است خرید چند قطعه از آن با نصف قیمت خودرو برابری کند بنابراین شامل بیمه بدنه نمی‌شود. وی ادامه داد: همچنین خودروهایی هستند که به کشور وارد می‌شوند اما این خودروها در کشور نمایندگی ندارند لذا چون قطعات آنها در کشور موجود نیست شامل بیمه بدنه نمی‌شوند. مسئول اداره صدور اشخاص بیمه ایران در استان سمنان با تأکید بر اینکه بیمه شخص ثالث متفاوت از بیمه بدنه است و باید برای تمامی خودروها و موتورها انجام شود، اظهار داشت: شعبه بیمه برای انجام بدنه ریزسنجی می‌کنند به گونه‌ای که اگر در بیمه شخص ثالث خودرویی، 3 تصادف درج شده باشد به‌دلیل ریسک بالای تصادف، دیگر آن خودرو را بیمه بدنه نمی‌کند چون مشتری ای که آمار تصادفش بالا باشد در آمار آن شعبه بیمه اثر منفی می‌گذارد به همین دلیل مشمول بیمه بدنه نخواهد شد.

اصابت موشک مناقشه قره‌باغ به ۱۲۰ کیلومتری تبریز در هریس

تبریز- یک فروند موشک طرفین درگیر در مناقشه قره‌باغ به ۱۲۰ کیلومتری تبریز در شهرستان هریس برخورد کرد.
به‌گزارش مهر، عصر سه‌شنبه یک فروند موشک  به زمین‌های زراعی اطراف روستای آغللی هریس که در ۱۲۰ کیلومتری تبریز قرار دارد، برخورد کرد. خوشبختانه این موشک  عمل نکرد و خسارتی درپی نداشت.
علیار راستگو معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی این خبر را تأیید کرد و گفت: این موشک  عمل نکرده و خوشبختانه تلفات و خساراتی نداشته و ارگان‌های ذیربط جهت بررسی جزئیات در محل حضور دارند.
طی روزهای گذشته نیز بیش از ۱۰ راکت و خمپاره به مناطق مرزی شهرستان خداآفرین برخورد کرده بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7469/11/557560/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها