روسیه خواهان استقرار صلح‌بانان در قره‌باغ شد



در حالی که نبردها بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان با وجود آتش‌بسی که بین آنها برقرار شده بود، ادامه دارد، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، خواهان حضور نیروهای حافظ صلح در قره‌باغ شد.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، لاوروف گفت: در مرحله اول علاوه بر آزاد کردن دو منطقه، لازم است که ما ارتباطات، روابط اقتصادی و خطوط حمل و نقل را از حالت بلوکه بودن خارج کرده و صلح‌بان‌ها را وارد کنیم تا اطمینان حاصل کنند خصومت‌ها از سر گرفته نمی‌شود. وی همچنین خواستار مذاکرات نظامی فوری میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان شده و اضافه کرد به اعتقاد او همچنان حل سیاسی بحران قره‌باغ امکانپذیر است.
در همین حال الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری آذربایجان هم در مصاحبه با روزنامه هابرترک گفت: روابط دیپلماتیک باکو با هر کشوری که جمهوری قره‌باغ را به رسمیت بشناسد، قطع خواهد شد. او مدعی شد، اطمینان دارد که هیچ کشوری چنین کاری نخواهد کرد.
علی‌اف همچنین گفت: در صورتی می‌توان نیروی صلح‌بان در قره‌باغ مستقر کرد که با رضایت باکو و ایروان باشد.
از آن سو نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان هم گفت که دولتش هرگونه امتیاز در حل بحران قره‌باغ تحت فرمول «قلمروها در ازای صلح» را رد می‌کند و بر تعیین وضعیت جمهوری خودخوانده قره‌باغ اصرار دارد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7469/4/557587/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها