محمدمهدی فروردین، رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با «ایران»:

تحریم‌ها بهانه‌ای برای توجیه کوتاهی برخی از مدیران شده است


محمد محمدی سدهی / هواداران پرسپولیس روزهای سختی را سپری می‌کنند. این تیم که فینالیست لیگ قهرمانان آسیا است در روزهای گذشته با عدم حضور برخی از بازیکنان در تمرینات پیش فصل بیستمین دوره از رقابت‌های لیگ برتر مواجه شده است. این ناراحتی به‌دلیل پرداخت نشدن مطالبات برانکو ایوانکوویچ، سرمربی سابق تیم و بازیکنان کنونی است. تیمی که علاوه بر لیگ باید برای حضور در فینال لیگ قهرمانان نیز آماده شود اما مشکلات مختلف تمام تمرکز پرسپولیسی‌ها را به خود معطوف کرده است. این مشکلات باعث شد تا هواداران این تیم روز گذشته مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کنند و مدیران باشگاه را مورد انتقاد قرار دهند.
محمدمهدی فروردین، رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در خصوص اتفاقات پرسپولیس به خبرنگار «ایران» گفت: «هواداران پرسپولیس حق دارند و به‌دنبال حق و حقوق خود هستند و جایز نیست در شرایط این چنینی و مشکلاتی که مردم در حال حاضر دارند، با روح و روان هواداران بازی شود. مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه جلسه‌ای برگزار می‌کند که موضوع این جلسه پیرامون حل مشکلات این تیم در خصوص مطالبات برانکو ایوانکوویچ و بازیکنان است.» او صحبت‌های خود را اینگونه ادامه داد: «پرسپولیس تیم فینالیست لیگ قهرمانان آسیا است و کاری که این تیم در لیگ قهرمانان آسیا انجام داد، کار بزرگی بود و افتخاری که توسط این تیم کسب شد، افتخار ملی است. باید به این تیم توجه بیشتری شود و مطالبات برانکو ایوانکوویچ، سرمربی سابق که دغدغه اصلی این تیم به حساب می‌آید، باید هرچه زودتر پرداخت شود و علاوه بر این مطالبات بازیکنان که برای رسیدن به این موفقیت تلاش بسیار زیادی انجام دادند، باید پرداخت شود تا بازیکنان بدون دغدغه به کارشان ادامه دهند.» رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه روز دوشنبه مسئولان این باشگاه با اعضای فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی بیان داشت: «در این جلسه اعضای هیأت مدیره باشگاه و همچنین یحیی گل محمدی، سرمربی تیم حضور خواهند داشت و آقای گل محمدی قول داده که ساعت 11 روز دوشنبه در مجلس حضور یابد و در خصوص مشکلات این تیم صحبتی حضوری داشته باشیم. بازیکنان پرسپولیس زحمات زیادی کشیده‌اند و تعلل در پرداخت دستمزد بازیکنان این تیم جای هیچ بحث و بهانه‌ای نیست.»
فروردین در خصوص مشکلات مالی پرسپولیس اظهار داشت: «پرسپولیس به فینال آسیا رفته است و خودش درآمدزایی کرده، اینکه چرا مدیران این باشگاه پاداش آسیایی را به بازیکنان پرداخت نکرده است، سؤالی است که باید مدیران باشگاه به آن پاسخ بدهند. علاوه بر این پرسپولیس منابع مالی داخلی همچون اسپانسر دارد و باید از این طریق مطالبات برانکو و بازیکنان را پرداخت می‌کرد.» او با اشاره به شرایط تحریمی کشور اینگونه صحبت کرد: « همیشه صحبت از این می‌شود که ما تحریم هستیم و به‌دلیل تحریم‌ها نمی‌توانیم از منابع مالی خارجی‌مان استفاده کنیم که البته تحریم‌ها هم بهانه‌ای برای توجیه کوتاهی برخی از مدیران شده است. منابع مالی باید توسط مدیران باشگاه تأمین شود و این جزو وظایف مدیران است اما برخی از مدیران در انجام وظایف خود کوتاهی می‌کنند که این موضوع به هیچ وجه قابل توجیه نیست.»
رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی افزود: «حقیقتاً کار پرسپولیس ستودنی بود و این تیم با مربی وطنی به کار خود ادامه داد و گل محمدی بدون هیچ حاشیه‌ای تیم خود را فینالیست کرد. این تیم در 3 سال گذشته 2 بار فینالیست لیگ قهرمانان آسیا شده و باید نگاه ویژه‌ای به این تیم داشته باشیم. البته این موضوع تنها نباید به یک تیم اختصاص داشته باشد و در صورتی که استقلال هم فینالیست می‌شد باید نگاه ملی به این تیم می‌شد و این موضوع به طرفداری از یک تیم خاص ارتباط ندارد.» این نماینده مجلس در خصوص انتخاب مدیران ناکارآمد در فوتبال باشگاهی بیان داشت: «ما برای انتخاب مدیران 2 راه داریم. اول اینکه مدیران ورزشی انتخاب کنیم و با استفاده از اعتبار و نام این مدیران منابع مالی جذب شود. دوم اینکه مدیران اقتصادی جذب باشگاه‌ها شوند که این مدیران توان درآمدزایی را داشته باشند. ما منکر زحمات مدیران باشگاه پرسپولیس و استقلال نیستیم اما این مدیران در قواره این دو باشگاه بزرگ و پرطرفدار نیستند. باید مکانیسمی برای انتخاب مدیران در نظر گرفته شود و براساس آن مدیران را انتخاب کنیم.»
فروردین در پاسخ به این سؤال که مجلس چگونه می‌تواند مشکلات مالی باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال را برطرف کند؟ افزود: «مجلس نمی‌تواند به‌عنوان پرداخت کننده به این باشگاه‌ها کمک کند بلکه نقش مجلس نظارتی است و می‌تواند بر عملکرد مدیران این دو باشگاه نظارت داشته باشد. عملکرد مدیران پرسپولیس و استقلال راضی کننده نیست و این دو باشگاه طی سال‌های اخیر به‌دلیل ضعف در بخش مدیریت، ضربات زیادی خورده است.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7469/18/557593/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها