اخبــــار




پاسخ روابط عمومی ریاست جمهوری به ادعای تخصیص اعتبارات کرونا به دانشگاه شهید بهشتی

روابط عمومی ریاست جمهوری  با انتشار اطلاعیه‌ای درباره طرح برخی ادعاها در خصوص تخصیص اعتبار برای تکمیل یک ساختمان دانشگاه شهید بهشتی و ارتباط آن با عضویت دختر رئیس جمهوری در هیأت علمی این دانشگاه، پاسخ داد. این موضوع طی روزهای گذشته حاشیه‌هایی را دامن زده و پیشتر دانشگاه شهید بهشتی نیز در اطلاعیه‌ای آن را تکذیب کرد. برخی از نمایندگان مخالف دولت در هفته‌های گذشته مدعی شده‌اند که رئیس جمهوری با هدف عضویت دخترش در هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی، دستور تخصیص 100 میلیارد تومان از اعتبارات مبارزه با کرونا به این دانشگاه را صادر کرده است.
در اطلاعیه دیروز روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری آمده است: اعتبار مورد نظر برای تکمیل ساختمان دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه شهید بهشتی تخصیص پیدا کرده است که در سال‌های گذشته نیز دارای ردیف بودجه بوده است. ساختمان مورد نظر هم‌اکنون محل استقرار مرکز افکارسنجی، کالج بین‌الملل، مرکز تحقیقات نانو و دانشکده فناوری است. این بیانیه با تائید این موضوع که  تخصیص اعتبار برای تکمیل ساختمان موردنظر، به درخواست شخص وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با دستور رئیس‌جمهوری انجام شده، افزوده است: اعتبار موردنظر به هیچ وجه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی نبوده و ارتباطی با اعتبارات مصوب مبارزه با کرونا از محل صندوق توسعه ملی ندارد. در سال‌های گذشته نیز در موارد متعددی، با روند مشابه، اعتباراتی به دانشگاه‌های مختلف کشور تخصیص پیدا کرده است. روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری اضافه کرده است: رئیس‌جمهوری در طول ماه‌های گذشته کمک‌های فراوانی به بخش بهداشت و درمان و دانشگاه‌های علوم پزشکی کرده‌اند. از این جمله می‌توان به کمک به طرح جدید بیمارستان امام خمینی(ره)، کمک به بیمارستان فیروزآبادی، کمک پنجاه میلیاردی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کمک دویست میلیاردی اخیر به این وزارتخانه و کمک‌های ایشان به بیمارستان‌های شهریار، اصفهان و موارد دیگر اشاره کرد. این اقدامات جزو فعالیت‌های هفتگی و گاهی روزانه رئیس‌جمهوری است.
نهاد ریاست جمهوری همچنین تأکید کرده است: ادعای مطروحه در خصوص عضویت دختر رئیس‌جمهوری در هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی کذب است و همانطور که دانشگاه پیش از این نیز توضیح داده است، ایشان طرح نیروی انسانی را براساس تعهدات خود در این دانشگاه می‌گذراند و اگر بخواهند به هیأت علمی تبدیل وضعیت شوند باید همانند سایر داوطلبان در فراخوان شرکت کنند و این فراخوان در منظر دید عموم خواهد بود. در پایان این اطلاعیه نیز آمده است: در شرایطی که کشور تحت فشار بی‌سابقه تحریم‌های خارجی و عواقب ناشی از همه‌گیری کرونا اداره می‌شود، حداقل انتظار از اصحاب رسانه و کسانی که مسئولیت رسمی دارند، این است که با طرح ادعاهای بی‌اساس و مطالب سست امنیت روانی جامعه را خدشه‌دار نکنند. بدیهی است، با توجه به اینکه به‌موجب این شایعه‌سازی ارگان‌های متعدد از جمله ریاست‌جمهوری، وزارت بهداشت، دانشگاه شهید بهشتی و سازمان برنامه و بودجه مورد تهمت و افترا قرار گرفته‌اند، حق پیگیری حقوقی این مسأله برای دولت محفوظ است.

وعده قالیباف برای رفع محرومیت سیستان و بلوچستان

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان در بودجه ۱۴۰۰ به شکلی ویژه دیده می‌شود تا بخشی از محرومیت آن برطرف شود، گفت: برای ما قابل قبول نیست ۵۰۰ هزار نفر در سیستان و بلوچستان برای آب آشامیدنی مشکل داشته باشند. به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در سومین روز از سفر خود به استان سیستان و بلوچستان در یادواره شهدای وحدت این استان در سخنانی گفت: هیچ گاه در مجلس مناطق محروم را فراموش نمی‌کنیم، هرگز فکر نکنید که در تهرانیم و با مردم مستضعف و مناطق محروم فاصله گرفته‌اید، به یاد شما هستیم. او در ادامه گفت: جوانان در این استان باید اوقات فراغت‌شان را کجا بگذرانند، متأسفانه این استان زیرساخت‌های تفریحی مناسبی هم ندارد و شاید بخش مهمی از نابسامانی‌های اجتماعی آن نبود زیرساخت‌های تفریحی است، الان یک خانواده در استان چگونه تفریح می‌کند و کجا اوقات فراغتش را می‌گذراند؟ علاوه بر حل موضوعات آب، راه و سلامت و آموزش، اوقات فراغت هم باید به شکلی ویژه دیده شود و ما آن را در مجلس یازدهم می‌بینیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7469/2/557639/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها