ابتکار: مدعیان بی‌اثری تحریم‌ها گزارش هلال‌احمر را تحویل بگیرند




معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در توئیتی، با مخاطب قرار دادن کسانی که تحریم‌های ظالمانه امریکا علیه ایران را بی‌تأثیر می‌دانند، نوشت: عجالتاً گزارش هلال‌احمر را تحویل بگیرند. به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار روز چهارشنبه در این توئیت، با کوت کردن پیام حساب کاربری سازمان هلال احمر ایران، نسبت به ادعای بی‌تأثیری تحریم‌ها بر عملکرد دولت واکنش نشان داد.
ابتکار در این پیام با اشاره به توئیت هلال احمر ایران مبنی بر اینکه تهیه دو میلیون دوز واکسن آنفلوانزا بر عهده هلال احمر است که متأسفانه چند روز قبل بانک شهر که بانک واسط ارزی برای تهیه واکسن بود از سمت دولت امریکا تحریم شد و واکسن‌ها به دست هلال احمر نرسید، تلاش می‌شود از طریق واسطه‌هایی در کشورهای مجاور این مشکل حل شود، نوشت: کسانی که از داخل و خارج با کلی ادعا و شوآف مدعی هستند تحریم‌های ظالمانه امریکا چندان مشکلی برای مردم و دولت روحانی به وجود نیاورده عجالتاً این یکی را تحویل بگیرند.
حساب کاربری سازمان هلال احمر ایران در توئیتی با اشاره به پیگیری برای وارد کردن واکسن آنفلوانزا تأکید کرده که این روند با توجه به تحریم بانک شهر از طرف دولت امریکا با مشکل مواجه شده است.
همچنین کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر روز سه‌شنبه در خصوص آخرین وضعیت واردات واکسن آنفلوانزا افزود: تهیه دو میلیون دوز واکسن آنفلوانزا بر عهده هلال احمر بود که مشکلاتی را شرکت خارجی برای ما ایجاد کرد. وی گفت: متأسفانه چند روز قبل متوجه شدیم بانک شهر که بانک واسط ارزی ما برای تهیه واکسن بود از جانب دولت امریکا تحریم شد، اما به ما قول دادند که مشکل را از راه‌های دیگر حل کنند.
رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: از آن بخشی که در اختیار ما بود بیش از ۲۰۰ هزار دوز را در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گذاشتیم و امیدواریم ظرف چند روز آینده بتوانیم این مشکلات را رفع کنیم. وی ادامه داد: مشکلاتی را که کشور امریکا ایجاد کرده به‌خوبی می‌دانیم و انتظار ما این بود دولت زورگوی امریکا در این مرحله دیگر مشکلی ایجاد نکند، اما همان طور که دیدید چند روز گذشته چند بانک خصوصی در تحریم قرار گرفتند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7469/3/557642/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها