حجت‌الاسلام نقویان: شیوه‌های گزینشی که درست کرده‌ایم کارآمد نیست




دبیر سابق هیأت عالی گزینش کشور با اشاره به تجربیات خود در این هیأت به برخی شیوه‌های گزینشی در کشور انتقاد کرد و آنها را غیر مشروع خواند.
حجت‌الاسلام ناصر نقویان که سه‌شنبه شب در عزاداری هیأت عشاق الائمه(ع) حزب مردمسالاری سخنرانی می‌کرد، گفت: من مطمئنم گزینشی که ما درست کرده‌ایم نامشروع است و با موازین فقهی ثابت می‌کنم که نامشروع است. کسی کار بلد است و انسان پاکی است و می‌خواهد خدمت کند، تو به او می‌گویی  چرا ریش می‌تراشی و آستین کوتاه می‌آیی؟ در 88 طرف چه کسی بودی؟ شما یک میزان فقهی به این شکل نشان من بدهید. وی افزود: امیرالمؤمنین(ع) در عهدنامه مالک می‌گوید اگر می‌خواهی کسی را سر کار بیاوری نماز و روزه و ولایت من علی(ع) را از او نپرس؛ ببین کار را بلد است و پاکدست و پاکدامن هست، کافی است.
به گزارش جماران و مردمسالاری آنلاین، وی در بخش دیگری از سخنان خود در توضیح چگونگی تبلیغ دین  و برتری مسلمین در جهان گفت: چندین راه برای این موضوع وجود دارد؛اول اینکه مسلمانان تلاش کنند به قدرت برتر نظامی تبدیل شده و همه کشورهای جهان را با زور شمشیر تسخیر و همه را مسلمان کنند که در واقع این ارزشی ندارد. یعنی حتی اگر دشمنی به ما حمله نکرد ما بر مبنای جهاد ابتدایی خود به دیگر کشورها حمله کنیم و آنها را به زیر سلطه اسلام دربیاوریم و همه از ترس به ظواهر دین عمل کنند، ارزشی نخواهد داشت. وی ادامه داد: راه دوم این است که خداوند همه را مسلمان کند. یعنی همه جهانیان به واسطه امر خداوند به اسلام بگروند و در راه صحیح قدم بردارند. این راه نیز منطقی نیست. اگر خداوند بنا داشت که این کار را بکند در زمان پیامبر انجام می‌داد. نقویان در ادامه با اشاره به راه سومی که مورد قبول عقل و خداوند است، گفت: هدایت باید مسیر طبیعی خود را طی کند، چرا که با زور این اتفاق نمی‌افتد و بر اساس معجزه نیز شکل نمی‌گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با گلایه از صدا و سیما که چرا به گنجینه‌های ادبی و تاریخ ایران بی توجه است، نقبی هم به حقوق شهروندی زد و یادآور شد که همه در این موضوع مساوی هستند. نقویان ادامه داد: از کجا و با چه مبنایی عمل می‌کنند که این همه آدم را دور کرده‌ایم وغربی‌ها روی هوا آنها را زده‌اند و جذب کرده‌اند. معاون بانک مرکزی برای من گفت شخصی را رد کردیم به دلیل اینکه عکسی در خارج از کشور از او دیده بودیم. چند ماه بعد یکی از بانک‌های معتبر انگلیس او را جذب کرد و الآن رئیس آن بانک است. بعد می‌گوییم سیستم اداری ما چرا تنبل و ناکارآمد است. ما اولین شرط کارآمدی را که خدمت به مردم است به او یاد نداده‌ایم و می‌گوییم آستینت کوتاه نباشد.
وی با اشاره به مطالبی که درخصوص دوتابعیتی بودن افراد مطرح می‌شود، تأکید کرد: پروفسور سمیعی چند تابعیت دارد که الآن بزرگترین بیمارستان مغز را دارد می‌سازد؟ اگر کسی را ندارید که کشاورزی کشور را درست کند، دوتابعیتی بیاورید. اگر کسی را ندارید که صنعت کشور را درست کند، سه‌تابعیتی بیاورید. اگر نمی‌توانید اقتصاد را درست کنید، پنج‌تابعیتی بیاورید. مگر هر دوتابعیتی جاسوس است؟! مگر هر دوتابعیتی خائن به این مملکت است؟! چرا فرض را این قرار داده‌ایم؟ من چقدر آدم در اروپا به شما نشان بدهم که ایرانی‌ها، مسلمان و متدیّن هستند و غرب دارد از آنها استفاده می‌کند؟ در اروپا به آنها کارهای مهم پیشنهاد داده‌اند و گاهی مسئولیت‌های سیاسی به آنها می‌دهند. می‌گویند ما این آدم را امتحان کرده‌ایم؛ هم کار بلد است و هم سالم است و دزد و جاسوس  هم نیست.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7469/3/557643/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها