اخبــــار


تسلیت رؤسای فعلی و سابق مجلس به روحانی

محمدباقر قالیباف و علی لاریجانی، رؤسای فعلی و سابق مجلس شورای اسلامی و نیز اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری و محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری با ارسال پیام های جداگانه ای، درگذشت برادرهمسر رئیس جمهوری را به وی تسلیت گفتند.
به گزارش فارس، در پیام تسلیت قالیباف آمده است: «جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین  جناب آقای دکتر حسن روحانی، ریاست محترم جمهوری»: درگذشت ‌برادر همسر مکرمه‌تان مرحوم‌ آقای حسین عربی  را به حضرتعالی، خانواده گرانقدر و سایر بستگان تسلیت گفته، از درگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید، غفران‌ و رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت  می‌کنم.» لاریجانی نیز اظهارکرد: این ضایعه را به جنابعالی و خانواده مکرم تسلیت می گویم و از خداوند متعال برای آن مرحوم  رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی طلب می کنم.

راستی‌آزمایی آژانس از آغاز تزریق گاز uf6
به سانتریفیوژهای IR-2m در نطنز

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی از انتشار گزارش نیم صفحه‌ای روز گذشته مدیرکل آژانس بین‌المللی اتمی و اعلام آغاز تزریق گازUF۶ به یک زنجیره ۱۷۴ تایی سانتریفیوژهای IR-2m  خبر داد. به گزارش ایسنا، کاظم غریب‌آبادی در صفحه توئیترش نوشت: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتشار گزارشی نیم صفحه‌ای در روز گذشته، اعلام کرد بازرسان آژانس در تاریخ ۱۴ نوامبر (۲۴ آبان)، آغاز تزریق گاز UF۶ به یک زنجیره ۱۷۴ تایی سانتریفیوژهای IR-2m در کارخانه غنی‌سازی سوخت در نطنز را راستی‌آزمایی کردند. خبرگزاری رویترز نیز امروز در خبری اعلام کرد که طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که روز چهارشنبه آن را رؤیت کرده است، ایران تزریق گاز اورانیوم هگزافلورید (UF۶) به سانتریفیوژهای پیشرفته غنی‌سازی اورانیوم IR-۲m را آغاز کرده است که این سانتریفیوژ‌ها در زیرزمین در تأسیسات نطنز نصب شده‌اند.

ابطال مجوزها و پروانه‌های غیرمجاز در هفت سنگان

رأی بدوی پرونده هفت‌سنگان صادر شد که به موجب این رأی، همه مجوزها و پروانه‌های غیرمجاز صادره (شامل حدود ۱۰۰ فقره پروانه ساختمانی) ابطال و حکم به قلع و قمع بنا و مستحدثات نیز در اراضی هفت سنگان صادر شد.
به گزارش میزان، حسب مورد برای تعدادی از متهمان مجازات‌های متناسب نیز تعیین شده و پرونده برای رسیدگی به اتهام برخی از متهمان مفتوح است. پرونده موسوم به هفت سنگان یک موضوع قدیمی است. این اراضی که در مجاورت کارخانه فرنخ و مه نخ قزوین و در مکانی خوش آب و هوا و نزدیک سه کیلومتری قزوین قرار دارد، در اوایل انقلاب اسلامی برای احداث شهرک مسکونی کارگران در نظر گرفته شد که اجرایی نشد. نهایتاً در سال ۱۳۹۳ این اراضی به شرکت تعاونی مسکن دادگستری استان قزوین واگذار شد.
میزان در گزارش خود با بیان اینکه این موضوع ارتباط مستقیم با دادگستری ندارد، ادامه داد: متعاقب آن با واگذاری اراضی به اشخاص از ناحیه شرکت تعاونی، از ناحیه جهاد کشاورزی قزوین علیه شرکت تحت عنوان تغییر کاربری اعلام جرم می‌شود که به علت اینکه بخشی از مالکان از کارمندان دادگستری هستند، رسیدگی به این پرونده در استان قزوین با حاشیه‌هایی همراه بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7495/2/560828/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها