دیگه چه خبر




نمایندگان دموکرات خواستار توقف تحریم‌ها علیه ایران

   خبر اول اینکه، نمایندگان کنگره امریکا در نامه‌ای به مقام‌های مسئول در دولت ترامپ، با اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران در موقعیت شیوع بیماری کرونا مخالفت کردند.
به گزارش ایسنا به نقل از مجله فارین پالیسی، 75 نماینده دموکرات سنا و مجلس نمایندگان در نامه به استیون منوچین وزیر خزانه‌داری امریکا و مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا، از دولت ترامپ خواستند یک مجوز موقت کلی که دربرگیرنده مجاز بودن ارسال کیت‌های تشخیص، دستگاه تنفس مصنوعی و تجهیزات شخصی محافظتی لازم برای مبارزه با همه‌گیری بیماری کرونا است، صادر کنند. این قانونگذاران در نامه یاد شده با اذعان به تأثیر تحریم‌های گسترده  در تضعیف نظام سلامت عمومی و آسیب زدن به مردم عادی، نوشتند: مسدود کردن یا کند کردن جریان منابع پزشکی نه واکنشی مؤثر به این بیماری را در جهان ایجاد می‌کند و نه در راستای منافع ملی ما است.
فارین پالیسی در گزارش خود در این باره با اشاره به اینکه دولت جو بایدن احتمالاً مجوز معافیت‌هایی را خواهد داد که کمک‌رسانی‌های امریکا در زمینه این بیماری را تسهیل کند، نوشت: درخواست این قانونگذاران در پی این مطرح می‌شود که دولت ترامپ گفته است قصد دارد تحریم‌های جدیدی تا زمان روی کار بودن علیه ایران اعمال کند. تحریم‌هایی که هدفش سخت کردن کار دولت بعدی امریکا برای بازگشت به توافق هسته‌ای است.
 

طراح حمله به اتوبوس سپاه در پاکستان به هلاکت رسید

  خبر دیگر اینکه، طراح حمله انتحاری به اتوبوس حامل رزمندگان سپاه اصفهان در سال۹۷ به همراه دو همراهش در منطقه تربت پاکستان به هلاکت رسید. به گزارش خبرگزاری صداو سیما، تروریست به هلاکت رسیده «ملاعمر شاهوزهی» از سرکردگان ارشد گروه تروریستی ‎جیش العدل بود. گفتنی است که  تروریست‌های جیش العدل در ایران اقدامات تروریستی همچون به شهادت رساندن ۱۴ مرزبان ایران در سراوان، ربودن ۵ مرزبان ایرانی در سال ۹۲، ربودن ۱۲ مرزبان ایرانی در سال ۹۷ و حمله به بالگرد در سراوان و حمله به پایگاه بسیج در نیکشهر را مرتکب شده‌اند.
 

انتشار اسناد ارتباط گروهک «حرکئ النضال»
با سرویس اطلاعاتی عربستان

  دست آخر اینکه، وزارت اطلاعات برخی اسناد به دست آمده از ارتباط مستقیم گروهک «حرکة النضال» با سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی را منتشر کرد. بر اساس این اسناد که مکاتبات  اصل و ترجمه  آن منتشر شده، تقویت شکاف‌های قومیتی، جذب جوانان و تشکیل هسته‌های نظامی، هدف قراردادن منافع اقتصادی و مردمی به نحوی که بر امنیت اثرگذار باشد از جمله برنامه‌های 21 گانه‌ای است که این گروه در کنار فهرست هزینه برگزاری تجمع‌های ضد ایرانی در کشورهای مختلف و تأسیس استودیو تلویزیونی برای دریافت بودجه بیشتر به سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی ارسال کرده است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7495/3/560833/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها