اخبار




دبیر شورای عالی فضای مجازی تأکید کرد
 ضرورت ایجاد پلتفرم های بزرگ آموزشی

دبیر شورای عالی فضای مجازی در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، ایجاد پلتفرم‌های بزرگ آموزشی را که پیشران اقتصاد دیجیتالی در کشور باشند، خواستار شد.
به گزارش «ایران»، ابوالحسن فیروزآبادی در دیدار با محمدمهدی طهرانچی درخصوص سیستم آموزش مجازی دانشگاه‌های کشور و بررسی میزان یکپارچگی سیستم آموزش آنلاین گفت: آموزش کشور به یک سکو (پلتفرم) بزرگ یا چند سکوی توانمند نیاز دارد تا تمام ظرفیت‌های آموزش‌های خصوصی و دولتی روی آنها شکل بگیرند. وی با اشاره به این که در کنار قانونگذاری، ممیزی و ارزیابی سکوهای بخش خصوصی باید به آنها آزادی عمل داده شود تا بتوانند بازارسازی کرده و انگیزه پیشرفت و توسعه داشته باشند، افزود: خوشبختانه پروژه سامانه «شاد» که با وزارت آموزش و پرورش راه‌اندازی شده بخوبی در حال پیشرفت است و نمونه خوبی در ایجاد سکوهای آموزشی در کشور خواهد بود. فیروزآبادی تأکید کرد: باید در آینده این سکوها تبدیل به یک اکوسیستم شده و حوزه‌های پژوهش، اشتغال و خدمات اجتماعی را نیز پوشش دهد، بدین معنا که در این سکوی آموزشی، علاوه بر پرونده آموزشی دانشجو، میزان سنجش استعداد و فرصت شغلی مناسب در داخل و خارج از کشور برای وی تضمین و پیشنهاد شود. وی با بیان این که با توسعه فضای مجازی نوع جدیدی از حکمرانی در حال شکل‌گیری است تصریح کرد: حاکمیت دولت‌ها و حکومت‌ها همچون گذشته نخواهد بود بنابراین باید هر چه سریع‌تر در حوزه‌های رسانه، آموزش و پولی و بانکی فعالیت کنیم تا در آینده‌ای نه چندان دور نظام جهانی و اکوسیستم جهانی در حکمرانی داخلی ما نتواند مداخله کند. فیروزآبادی با اشاره به نقش مهم نهادهای پرقدرت دانش بنیان در نظام حکمرانی جهانی گفت: بخش خصوصی در دنیا مقررات گذاری و شاخص گذاری در غالب حوزه‌های تکنولوژی، علم، اقتصاد و بازار را برعهده دارد اما در ایران هنوز صرفاً بر سازمان‌های دولتی تکیه شده است که این مهم می‌تواند توسط مؤسسات علمی بزرگ ایجاد شده و این مؤسسات از آموزش صرف خارج و تبدیل به مؤسسه‌های فعال در حوزه‌های آموزشی اقتصادی و استاندارد‌سازی شوند.

ناکامی فیس بوک در برچسب گذاری پست های ترامپ

طبق اطلاعات جدید تلاش‌های فیس‌بوک برای برچسب زدن پست‌های حاوی اطلاعات جعلی دونالد ترامپ فقط ۸ درصد از انتشار آنها جلوگیری کرده است. به‌گزارش مهر، طبق گزارش‌هایی از مذاکرات هیأت‌های داخلی فیس بوک، تلاش‌های این شرکت برای برچسب زدن اخبار جعلی و گمراه کننده دونالد ترامپ برای جلوگیری از انتشار آنها، تأثیرگذاری اندکی داشته است. طی ۵ روز گذشته فیس بوک برچسب راستی آزمایی را تقریباً به تمام پست‌های رئیس‌جمهوری امریکا افزوده است که بیشتر این پست‌ها حاوی انتقاد به نتایج انتخابات ریاست جمهوری امریکا هستند. ترامپ در حساب‌های کاربری توئیتر و فیس بوک خود مرتب ادعا می‌کند انتخابات ریاست جمهوری امریکا دستکاری شده است اما هیچ شواهدی در این باره ارائه نکرده است.

آمازون داروخانه مجازی راه اندازی کرد

فروشگاه اینترنتی آمازون برای تحویل داروهای تجویزی در امریکا، داروخانه آنلاین راه‌اندازی کرد.
به‌گزارش ایسنا، این فروشگاه جدید که آمازون فارمسی نام دارد، به مشتریان اجازه می‌دهد در هنگام خرید دارو در وب سایت یا اپلیکیشن آمازون، به مقایسه قیمت بپردازند. خریداران می‌توانند در هنگام پرداخت بین گزینه پرداخت بدون بیمه و پرداخت با بیمه تغییر وضعیت دهند. پیش از این خریداران برای خرید دارو به وب سایت پیل پک هدایت می‌شدند اما اکنون امکان خرید مستقیم در وب سایت آمازون فراهم شده است. آمازون در سال ۲۰۱۸ داروخانه آنلاین پیل پک را به مبلغ ۷۵۳ میلیون دلار خریداری کرده بود. به گفته تحلیلگران موسسه جفری اکوئیتی ریسرچ، آمازون در دو سال گذشته تلاش کرده است مجوزهای ایالتی بیشتری را برای فروش دارو در امریکا کسب کند. این شرکت که به‌عنوان یک فروشگاه کتاب تأسیس شده بود، فعالیت صنایعی نظیر خرده فروشی و رایانش را مختل کرده و اکنون نوبت به صنعت دارو رسیده است. توسعه فعالیت‌های آمازون باعث برانگیخته شدن انتقاد گروه های مدافع حقوق کارگری و قانونگذاران امریکایی از قدرت روزافزون و گستردگی فعالیت های این غول اینترنتی شده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7495/17/560841/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها