اخبار




لیگ‌ها و اردوهای المپیکی‌ برگزار می شود

ستاد مقابله با کرونا در ورزش دیروز اطلاعیه شماره ۲۰ خود را صادر کرد که در این اطلاعیه آمده است: «با توجه به مصوبات قبلی ستاد کرونا در ورزش که در هماهنگی کامل با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  صورت پذیرفته و دریافت دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه‌ای که در همین راستا برای بازگشایی رشته‌های مختلف ورزشی تعیین شده‌اند، به آگاهی می‌رساند مجوز برگزاری رویدادهای ورزشی شامل لیگ‌ها، مسابقات و اردوها خصوصاً برای رشته‌های المپیکی کماکان به قوت خود باقی بوده و بالطبع هرگونه تصمیمات خارج از مصوبات این ستاد مجاز نیست.»  سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت و درمان در نشست خبری که دیروز برگزار شد، در پاسخ به سؤالی در مورد تعطیلی مسابقات لیگ برتر اظهار داشت: «موضع ما با توجه به شرایط موجود تعطیلی لیگ‌های برتر است و این کار قطعاً باید انجام شود اما هنوز اطلاعات دقیقی در این مورد ندارم و اطلاعات تکمیلی ارائه خواهد شد. پیشنهاد تعطیلی لیگ‌های برتر از قرارگاه کرونا به ستادملی کرونا ارسال شده و شنبه در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد.»

پرداخت حق‌الزحمه ورزشکاران صددرصدی می‌شود

نشست خبری محمد تابع، دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک و هادی رضایی، سرپرست کاروان ایران در پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ به صورت وبیناری برگزار شد. در ابتدا محمد تابع اظهار داشت:  «اکنون در ۹ رشته تیر و کمان، تیراندازی، وزنه‌برداری، والیبال نشسته مردان، بسکتبال با ویلچر مردان، قایقرانی (کانو)، جودوی نابینایان، پارادو‌و‌میدانی و پاراتکواندو کسب سهمیه شده است. بسیاری از تجهیزات ورزشکاران خریداری و توزیع شده ولی برای برخی در مسیر گمرک یا به دلیل تحریم‌ها مشکلاتی ایجاد شده است. همچنین حق‌الزحمه ورزشکاران تا ۵۰ درصد پرداخت می‌شد که در ستاد تصویب شد تا در سه ماهه آخر سال به‌طور کامل پرداخت شود.» در ادامه این نشست هادی رضایی، سرپرست کاروان ایران در پارالمپیک توکیو۲۰۲۰ اظهار داشت: «قوانین سال قبل برای توکیو از طرف ما و کمیته بین‌المللی پارالمپیک پابرجاست.  چنانچه تغییری در تصمیمات حاصل شود با هر رشته هم هماهنگ می‌شویم. محدودیت تعداد همراه در توکیو برای کرونا داریم. نگران کاهش مدال‌ها هم هستیم.»

حامد لک بهترین بازیکن لیگ قهرمانان آسیا

در نظرسنجی بهترین بازیکن لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب از سوی سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا حامد لک با کسب ۴۱.۵۵ درصد آرا به‌عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد. پس از او مهدی قایدی با کسب ۳۷.۵ درصد در رده دوم قرار گرفت. بشار رسن و ارسلان مطهری نیز ۱۰.۶۹ و ۴.۴۱ درصد از آرا را به خود اختصاص دادند و در این نظر سنجی به ترتیب سوم و چهارم شدند.

تأیید درخواست مجیدی برای دریافت ارز دولتی

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیأت رئیسه مجلس در جمع خبرنگاران درباره توئیت خود مبنی بر دریافت 9 بار ارز دولتی از سوی فرهاد مجیدی سرمربی سابق استقلال و رد آن توسط مجیدی، گفت: «یک ماه پیش یکی از وارد‌کنندگان غله کشور گزارشی مبنی بر اینکه یکی از بازیکنان سابق فوتبال در حال گرفتن ارز دولتی برای شرکت‌هایی است که به نام خود او نیست به من ارائه کرد. این وارد‌کننده غله و نهاده‌های دامی حتی مدعی است که با مجیدی در این باره درگیر شده و به او گفته که در این فضا و مکان به دنبال چیست؟ و بهتر است به حرفه و پیشه خود بپردازند.» به گزارش ایرنا، فراهانی با بیان اینکه برای صحت‌سنجی گزارش دریافت شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت نامه‌نگاری شده است، افزود: «حراست صمت اعلام کرده که مجیدی در دو نوبت به دفتر خدمات بازرگانی مراجعه کرده و درخواست او به دستور یکی از مسئولان این وزارتخانه در کارگروه تخصیص ارز دولتی تأیید شده است. ۹ ثبت سفارش به نام شرکتی که به نام او نبوده ولی در فهرست دریافت ارز دولتی قرار گرفته و پیگیری او برای گرفتن ارز برای این شرکت ثبت شده است.»

گل‌محمدی: برای قهرمانی آسیا جان‌مان را می دهیم

یحیی گل محمدی، سرمربی پرسپولیس به رسانه باشگاه پرسپولیس گفت:  «تیم، بازیکنان و خود ما روزهای خیلی سختی را گذرانده ایم ولی تمام انگیزه ما این است که در فینال موفق باشیم و برای قهرمانی آسیا جان مان را هم می دهیم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7495/18/560848/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها