پاسخ عضو جامعه روحانیت مبارز به حداد عادل

کرباسچی: نامزدی محسن هاشمی منوط به اجماع اصلاح‌طلبان است


دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی از دومین نامزد مورد حمایت حزب متبوع‌اش رونمایی کرد.
پس از اینکه حسین مرعشی سخنگوی کارگزاران محمدجواد ظریف را در صورت کاندیداتوری اولین انتخاب اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری 1400دانسته بود، این‌بار غلامحسین کرباسچی دبیرکل این حزب درباره تمایل کارگزاران به معرفی محسن هاشمی به عنوان نامزد ریاست جمهوری گفت: اگر محسن هاشمی تأیید صلاحیت شود جزو نیروهای فعال و توانمند است. او شخصیتی اجرایی است و اگر بعد از تأیید صلاحیت‌ها نظر جمع بر او باشد، مورد حمایت قرار می‌گیرد. البته مهم این است اولاً خود آقای هاشمی اعلام آمادگی کرده و ثبت نام کند، آن وقت بعد از تأیید صلاحیت در مورد او و دیگر اصلاح‌طلبان تصمیم‌گیری شود.
به گزارش ایرنا، کرباسچی در عین حال تأکید کرد: معقول این است که صبر کنیم و ببینیم چه کسانی تأیید صلاحیت می‌شوند چون نمی‌خواهیم با دیگر احزاب اصلاح‌طلب از راهی جز تفاهم وارد شویم و درست هم نیست نامزد مورد نظر خود را هرطور شده به جبهه اصلاح‌طلبان تحمیل کنیم.
در جناح اصولگرایان هم روز گذشته این واکنش حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز به سخنان حدادعادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی بود که خبرساز شد. به گزارش برنا، ابراهیمی با اشاره به انتقادات اخیر حداد عادل از جامعه روحانیت مبارز در رابطه با میزبانی آنها در انتخابات 1400 گفت: «ما انتظار نداریم آقای حداد عادل بگویند تقابل. تقابلی وجود ندارد. ما حامی هستیم اگر ائتلاف بتواند به جایی برسد که ببینیم واقعاً می‌تواند بار را بردارد، ما جز حمایت چیز دیگری نداریم.»
او با تأکید بر اینکه تلاش جامعه روحانیت بر این است که شورای ائتلاف با پایداری‌ها و سایر جریان‌های اصولگرا به توافق برسند، افزود: در زمان قبل از آیت‌الله مهدوی کنی و یا در زمان ایشان هم همه تلاش این بود که اینها با هم باشند و هیچ کسی ادعایی نداشت و کاندیدای خاصی نداشتند بلکه همه تلاش این بود که جریان‌های انقلابی و مدعی پیروی از حضرت امام و حضرت آقا با هم توافق کنند لذا امروز هم، سبک جامعه روحانیت همین است تا اینها با هم به توافق برسند. ابراهیمی درباره اختلافات احتمالی جامعه روحانیت با شورای ائتلاف ادامه داد: ما شورای ائتلاف را نادیده نمی‌گیریم قبلاً آقایان با جامعه روحانیت هماهنگ بودند و نام آنها در انتخابات تشکل‌های همسو با جامعتین بود. امروز هم ما نه ادعا، نه کاندیدا و نه مسأله پدرخواندگی نداریم. این حرکت تلاشی بود که از بعد از انقلاب هم بود و سعی در انسجام در جامعه داشتند و ما جز این تلاش، خواسته دیگری نداریم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7573/3/570319/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها