دیگه چه خبر؟




ساندی تایمز: رفع تحریم‌های ایران در راه است

 خبر اول اینکه، هفته‌نامه ساندی تایمز در گزارشی نوشت که جو بایدن رئیس جمهوری امریکا قصد دارد تا با آسان کردن تحریم‌ها، برجام را احیا کند و به مسیر اصلی برگرداند. به‌گزارش ایرنا به نوشته این نشریه انگلیسی، دولت جو بایدن پنجشنبه گذشته با صدور بیانیه‌ای مبنی بر آمادگی واشنگتن برای حضور در مذاکرات غیر رسمی گروه ۱+۵ و ایران، اولین تیر برای بازگشت واشنگتن به برجام را شلیک کرد. ساندی تایمز با اشاره به اینکه ایران خواستار رفع تحریم‌های دوره ترامپ است و می‌گوید که این سیاست بالغ بر ۱۵۰ میلیارد پوند به اقتصاد کشور خسارت زده است، افزود؛ هرچند دولت بایدن اصرار دارد که نخست نشست با حضور ایران باید برگزار شود اما نشانه‌هایی وجود دارد که رفع تحریم‌ها در راه است.در این زمینه یک مقام ارشد امنیت ملی امریکا می‌گوید: رفع تحریم‌ها قطعاً در راه است. شاید امروز یا فردا این اتفاق رخ ندهد اما تحقق آن قطعی است. در این رابطه «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید هم روز جمعه در سخنانی احتمال رفع تحریم‌ها علیه ایران را رد نکرد اما گفت که امریکا قصد ندارد تا پیش از مذاکره با تهران گام بیشتری را بردارد.در ادامه این گزارش می‌خوانیم که مذاکره امریکا و ایران و رفع تحریم‌ها علیه تهران یکی از گام‌های تعیین کننده در جدایی دولت بایدن از سیاست‌های دولت ترامپ است. این اقدام امریکا را در مسیر سیاست‌های دوره باراک اوباما قرار می‌دهد که قصد داشت با‌وجود مخالفت‌ متحدان منطقه‌ای (اسرائیل و عربستان سعودی) از طریق مذاکره با ایران سیاست‌ خاورمیانه را شکل دهد.

تکذیب نامه‌نگاری ظریف با رهبری

 خبر دیگر اینکه، سخنگوی وزارت امور خارجه ادعای نامه‌نگاری وزیر خارجه با رهبر معظم انقلاب را تکذیب کرد. به گزارش ایسنا، در فضای مجازی خبری منتشر و در آن ادعا شده بود که محمدجواد ظریف نامه‌ای را به رهبر انقلاب درباره  اجرای قانون اقدام راهبردی علیه تحریم‌ها نوشته است .سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه کشورمان  در واکنش به انتشار این اخبار به ایسنا گفت: چنین موضوعی بشدت تکذیب می‌شود.

هشدار به وام‌گیری اصولگرایان از اعتبار رئیسی

 شنیدیم که، پایگاه رسانه‌ای نزدیک به جبهه پایداری نسبت به وام گرفتن گروه‌های سیاسی از اعتبار دستگاه قضایی و رئیس قوه قضائیه هشدار داد. به‌گزارش «ایران»، سایت رجانیوز در مطلبی نوشته که طی روزهای گذشته جریان‌های مختلف سیاسی اصولگرا اظهارات گوناگونی درباره تعامل با آیت‌الله رئیسی درباره فعالیت‌های نیروهای انقلابی در انتخابات داشته‌اند. این مطلب به انتشار ویدئویی از علیرضا زاکانی اشاره دارد که از برگزاری جلسه جمعی از اصولگرایان بعد از انتخابات 96 و با حضور سید ابراهیم رئیسی برای گفت‌و‌گو درباره راهبردها و وضعیت آینده نیروهای انقلابی در فضای سیاسی خبر داده است.رجانیوز اما توضیح داده که فیلم انتشار یافته از زاکانی ناقص است چرا که به فاصله کوتاهی از شکل‌گیری این جمع، آقای رئیسی به ریاست دستگاه قضایی منصوب شد و عملاً پس از این مسئولیت، حضور او در جلسات پایان یافت و جمع باقیمانده با تعیین حدادعادل به‌عنوان رئیس به کار خود ادامه داد. نویسنده افزوده: آنچه در این میان مهم است، اینکه سرمایه اجتماعی قوه قضائیه نباید دست‌مایه فعالیت‌های سیاسی جریان‌ها قرار بگیرد. گروه‌های سیاسی به جای وام گرفتن از اعتبار افراد و نهادهای دیگر، باید روی نتایج اقدامات و فعالیت‌های خود متمرکز شوند. البته آقای رئیسی در انتخابات قبل نشان داد که بخوبی از اقتضائات مناصب مدیریتی خود آگاه است و از آن حراست می‌کند.

6 سال حبس برای شهردار سابق صدرا در استان فارس

 دست آخر اینکه، رئیس کل دادگستری استان فارس اعلام کرد: شهردار سابق صدرا در یکی از پرونده‌های جرایم ارتکابی مربوط به دوران تصدی مسئولیت به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. به‌گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه سایر متهمین این پرونده پیش از این در مرحله بدوی در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شیراز به مجازات‌های متعدد و حبس‌های طولانی مدت محکوم شده بودند، گفت: پس از تجدید نظر خواهی متهمین پرونده در شعبه ۱۳ دادگاه تجدید نظر استان فارس پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت و دادنامه بدوی با اصلاحاتی مورد تأیید قرار گرفت. حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی همچنین با بیان اینکه جرایم صورت گرفته در شهرداری صدرا در قالب دو پرونده در دادگستری شیراز مورد رسیدگی قرار گرفته است گفت: در یکی از پرونده‌ها موضوع رشا و ارتشا و فسادهای مالی مطرح بود که این پرونده پس از رسیدگی اولیه با اعتراض متهمین هم اکنون در دادگاه تجدید نظر در جریان رسیدگی است. وی در خصوص پرونده دیگر این مسئول سابق که منتهی به صدور رأی قطعی شده است نیز اظهار داشت: در این پرونده که جرایمی از جمله فراهم نمودن موجبات فساد مطرح است، وی و سه متهم دیگر مطرح در پرونده به حبس محکوم شدند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7573/3/570323/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها