درخواست تعطیلی اضطراری خوزستان تأیید نشد


گروه ایران زمین - با وجود اصرار مسئولان بهداشتی و درمانی استان خوزستان برای تعطیلی و قرنطینه استان به مدت دو هفته، با این درخواست تا کنون موافقت نشده است.
به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به خبرنگاران گفت : با توجه به شرایط استان به لحاظ شیوع بیماری و انتشار سریع ویروس جهش یافته انگلیسی پیشنهاد تعطیلی استان خوزستان مطرح شد که تاکنون با این موضوع موافقت نشده است.
دکتر ابول نژادیان با بیان اینکه چندین نمونه ویروس جهش یافته انگلیسی در استان مشاهده شده و این موضوع نگران کننده است افزود: ما در جایگاه تصمیم گیرنده نیستیم و تنها می‌توانیم پیشنهاد ارائه دهیم.
در حال حاضر ۱۱ شهر استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشته و ورود و خروج به این شهرها ممنوع است.
از سوی دیگر مشاور معاون بهداشت وزارت بهداشت در نامه‌ای خطاب به سعید نمکی، خواستار لاک‌داون (قرنطینه) دو هفته‌ای خوزستان شد.
به گزارش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر محمداسماعیل مطلق مشاور معاون بهداشت وزارت بهداشت در کاهش خطر بلایا، در نامه‌ای به وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت انتشار کرونای انگلیسی در خوزستان، مؤثرترین روش در کنترل افزایش لجام‌گسیخته کرونا را لاک‌داون دو هفته‌ای دانست تا شرایط برای تدارک بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌ها فراهم و نیروهای دیگر جایگزین نیروهای مبتلا به کرونا شوند.
دکتر مطلق در این نامه تأکید کرده است که در خوزستان همه چیز تعطیل شود جز مشاغل خدماتی و اقتصادی و تولیدی و امنیتی ضروری.
در این نامه آمده است: این تعطیلی فرصت مناسبی است برای:
۱- تدارک بیمارستان‌ها و در اختیار گرفتن تخت‌های بیشتر.
۲- تدارک آزمایشگاه‌ها و ملزومات مورد نیاز و پرسنل مورد نیاز متناسب با حجم بسیار بالای نمونه‌های اخذ شده.
۳- تأمین نیروهای بهداشتی برای جایگزینی افرادی که به علت مثبت شدن از چرخه خدمات خارج شده‌اند.
۴- راه‌اندازی نقاهت‌گاه‌ها که متأسفانه با وجود تقاضاهای مکرر هنوز وارد چرخه بهره‌دهی نشده‌اند.
۵- متناسب‌سازی تیم‌های رهگیری، مراقبت و نظارت حمایتی با توجه به اینکه گسترش بیماری با تصاعد هندسی بالا می‌رود ولی نیروها و امکانات ثابت یا حداکثر به‌صورت تصاعد حسابی قابل صورت می‌گیرد.
خرید و فروش جواب منفی تست، در پشت مرزهای خوزستان
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در نشست خبری با اشاره به اینکه در حال حاضر جنوب و غرب استان خوزستان درگیر وضعیت کرونا هستند، بیان کرد: با توجه به این شرایط، در ستاد استانی مدیریت کرونا، اعمال محدودیت‌ها در شهرهای قرمز مصوب شد.
وی با اشاره به چگونگی ورود کرونای انگلیسی به استان، بیان کرد: بر اساس مبادلات بین‌المللی، مقرر بود هر کسی از کشور خارج می‌شود یک تست PCR منفی که در ۷۲ ساعت گذشته انجام شده، در دست داشته باشد اما در ۱۰ روز گذشته گزارشاتی به دست ما رسیده است که آن طرف مرزها برخی تست‌ها به صورت کاغذ، خرید و فروش می‌شد و تا حدود یک میلیون و نیم کاغذ جواب منفی تست بدون انجام آزمایش به این افراد تحویل داده شد که در این زمینه، صداقت رعایت نشد و اعتماد را خدشه‌دار کردند.ابول‌نژادیان با بیان اینکه حوزه درمان اهواز کاملاً درگیر است، تصریح کرد: حوزه درمان اهواز دیگر ظرفیت کمک به شهرستان‌های دیگر را ندارد بنابراین به شهرستان‌ها اعلام کردیم که بیماران را در شهر خود بستری کنند و تنها بیمار بدحال را به اهواز منتقل کنند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7573/11/570354/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها