بریده جریده




تهیه و تنظیم:حسن مجیدی

کمال الملک سینمای ایران درگذشت

جمشید مشایخی [متولد ۶ آذر ۱۳۱۳ در تهران] بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون روز سه‌شنبه 13فروردین 1398 ساعت 21 در سن 85 سالگی براثر کهولت سن و بیماری در بیمارستان عرفان تهران درگذشت.جمشید مشایخی در سال 1336به استخدام اداره تازه تأسیس هنرهای دراماتیک درآمد و فعالیت بازیگری خود را در همان سال با بازی در نمایش «وظیفه پزشک» آغاز کرد و با فیلم کوتاه «جلد مار» هژیر داریوش در سال 1342 مقابل دوربین رفت و دو سال بعد با فیلم «خشت و آیینه» وارد سینما شد.او در بیش از ۹۰ فیلم سینمایی و ۵۰ سریال بازی کرد و در دوران فعالیت هنری خود دو سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را در جشنواره فیلم فجر به ترتیب برای فیلم‌های کمال‌الملک و گل‌های داوودی دریافت کرد.از جمله آثاری که او در آنها ایفای نقش کرده است، می‌توان به بازی در فیلم‌های گاو، قیصر، شازده احتجاب، سوته‌دلان، خانه عنکبوت، کمال‌الملک، گل‌های داوودی، آوار، پدربزرگ، طلسم، سرب، روز واقعه، خانه روی آب، یک بوس کوچولو، جرم و مجموعه‌های تلویزیونی هزاردستان، داستان‌های مولوی، سلطان صاحبقران، امام علی(ع)، پهلوانان نمی‌میرند و ستایش اشاره کرد.او در حوزه تئاتر، برای اولین بار در سال ۱۳۳۹ در تله تئاتر «بعد از سی سال» به کارگردانی علی نصیریان بازی کرد و در فاصله این سال‌ها تا ۱۳۵۲ در حدود ۱۰ تله تئاتر حضور داشت.
جمشید مشایخی دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر بود.
روزنامه اطلاعات- شنبه 17 فروردین 1398

محمدعلی نجفی و میترا استاد
قتل در آپارتمان ۲۷۰۱

ساعت ۹:۱۰ صبح سه‌شنبه ۷ خرداد 1398 صدای درگیری یک زن و مرد و به‌دنبال آن شلیک‌های پی در پی از خانه شماره ۲۷۰۱ در طبقه هفتم برج آرمیتا در سعادت آباد تهران خواب ساکنان را آشفته کرد.
نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد مقتول زنی ۳۶ ساله به‌نام «میترا استاد» همسر دوم «محمدعلی نجفی» شهردار اسبق تهران بوده که بر اثر اصابت دو گلوله به قلب و دستش به قتل رسیده است.
حدود ساعت ۱۰:۳۰ موضوع به پلیس اطلاع داده شد. جسد داخل حمام یکی از اتاق خواب‌ها کشف شد.با توجه به این که تصاویر دوربین‌های مداربسته ساختمان خروج محمدعلی نجفی از محل قتل را ثبت کرده بود و با توجه به مدارک معتبری که در این پرونده به دست آمد دستور بازداشت وی در این پرونده به‌عنوان اصلی‌ترین مظنون جنایت صادر شد و محل‌های اختفای وی تحت بررسی قرار گرفت.سرانجام شهردار اسبق پایتخت حدود ۱۰ ساعت پس از قتل همسر دوم خود به اداره آگاهی تهران رفت و به این جنایت اعتراف کرد.
روزنامه ایران- چهار‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۸


آغاز رسمی کرونا در ایران
دو بیمار قمی بر اثر کرونا فوت کردند

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد به‌دنبال پیک بیماری‌های حاد تنفسی ظرف روزهای اخیر در قم ۲ مورد در آزمایشات اولیه از نظر کرونا ویروس مثبت گزارش شدند اما متأسفانه هر دو بیمار با توجه به کهولت سن و نقص سیستم ایمنی در بخش مراقبت‌های ویژه فوت کردند.دکتر محمدرضا قدیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز با تأیید فوت دو نفر در قم بر اثر بیماری کرونا، گفت: ما شاهد یک پیک بیماری‌های تنفسی ظرف سه چهار روز اخیر بودیم و در بررسی‌های صورت گرفته دو مورد منجر به فوت شد و آزمایشات اولیه مشخص شد که این دو نفر از نظر کرونا مثبت هستند ولی هنوز نتیجه تست‌های ژنتیک اعلام نشده است.
روز نامه ایران- پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۸

افتتاح قطعه یک آزاد راه تهران ـ شمال

قطعه یک آزاد راه تهران- شمال روز گذشته [سه‌شنبه 6 اسفند ۱۳۹۸] با حضور حسن روحانی رئیس جمهوری، محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی، پرویز فتاح رئیس سازمان بنیاد مستضعفان و جمعی از مقامات ارشد دولتی افتتاح شد.قطعه یک آزادراه تهران- شمال در انتهای بزرگراه همت غرب بعد از خروجی دهکده المپیک است. با آغاز عبور از این قطعه، تابلوی چالوس در انتهای اتوبان همت، نصب شده است. در واقع ورودی قطعه یک آزادراه تهران- شمال در انتهای بزرگراه همت غرب بعد از خروجی دهکده المپیک است. این قطعه در امتداد دره کن پس از گذشتن از حاشیه روستای سولقان بتدریج از منطقه کوهستانی توچال عبور کرده و سپس توسط تونل بلند تالون به طول ۴۸۵۰ متر این رشته کوه را قطع نموده و در دامنه‌های شمالی آن در منطقه دو آب شهرستانک قرار می‌گیرد. از آن پس، مسیر به موازات جاده قدیم کرج - چالوس امتداد می‌یابد و در دره سرهنگ وارد تونل البرز به طول ۶۳۰۰ متر شده و در پل زنگوله خارج می‌شود، سپس با عبور از ارتفاعات البرز به موازات جاده موجود کرج- چالوس تا شهر چالوس ادامه یافته و در نهایت با یک تقاطع غیر همسطح به کمربندی نوشهر - چالوس - تنکابن متصل می‌شود.
قطعه یک آزادراه تهران - شمال ۲۲ تونل به طول ۳۱ هزار و ۴۰۰ متر به‌صورت رفت و برگشت، ۲۶ دستگاه پل به طول چهار هزار و ۶۰۰ متر با ویژگی‌های خاص مثل ارتفاع ۷۰ متری دارد.
روزنامه ایران- چهار‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۸








آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7573/16/570373/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها