وطن در سوگ قاسم سلیمانی

شهادت سردار دل ها




صبح روز 13 دی ماه با انتشار خبر شهادت سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، ایران در شوک و بهت فرو رفت. خبر ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس از فرماندهان گروه عراقی حشد الشعبی در حمله پهپاد امریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد به خبر اول جهان بدل شد. ترور دولتی که از سوی دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری پیشین امریکا فرمان آن صادر شد. به‌دنبال شهادت سردار سلیمانی رهبر معظم انقلاب در پیامی اعلام کردند انتقام سخت در انتظار جنایتکاران خواهد بود. در پیام آیت‌الله خامنه‌ای آمده است: «سردار بزرگ و پرافتخار اسلام آسمانی شد. دیشب ارواح طیبه شهیدان، روح مطهر قاسم سلیمانی را در آغوش گرفتند. سال‌ها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدان‌های مبارزه با شیاطین و اشرار عالم و سال‌ها آرزوی شهادت در راه خدا، سرانجام سلیمانی عزیز را به این مقام والا رسانید و خون پاک او به دست شقی‌ترین آحاد بشر بر زمین ریخت.... او نمونه‌ برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود، او همه‌ عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید. شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه‌ او در همه‌ این سالیان بود. با رفتن او به حول و قوه‌ الهی کار او و راه او متوقف و بسته نخواهد شد ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ دیشب آلودند....»شهادت سردار سلیمانی واکنش‌های بسیار گسترده‌ای در فضای داخلی و بین‌المللی به‌دنبال داشت. حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع پیکر او در شهرهای مختلف به موج همبستگی ملی بدل شد. پیکر سردار سلیمانی بعد از برگزاری مراسم عزاداری و تشییع در شهرهای بغداد و کاظمین در عراق به ایران آمد و در شهرهای اهواز، مشهد، تهران، قم و کرمان با حضور میلیونی مردم تشییع و در گلزار شهدای کرمان به خاک سپرده شد. روزنامه ایران روز سه‌شنبه ۱۷ دی۱۳۹۸، در گزارشی با عنوان «حماسه وداع» می‌نویسد:«تشییع پیکر سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و یاران شهیدش در تهران رستاخیز به پا کرد. پس از جمعیت تحیر برانگیز تشییع‌کنندگان در مشهد و اهوازعجیب نبود که خیابان‌های تهران جمعیت میلیونی را شاهد باشند که در این سه دهه پس از مراسم تشییع بنیانگذار انقلاب امام خمینی(ره) کمتر نظیر داشت.
در صحن دانشگاه اما این مقتدای سردار بود که بر پیکر او و یارانش نماز اقامه کرد. رهبر معظم انقلاب در حالی که بغض در صدایش و اشک از دیدگانش جاری بود برای بدرقه یکی از شجاع‌ترین و خالص‌ترین فرماندهانش نماز خواند. جمعیت میلیونی حاضر در مراسم نیز با اقتدا به رهبر انقلاب بر پیکر شهدا نماز اقامه کردند و سپس شعارهایی چون «ای رهبر آزاده انتقام انتقام» و «ابوالفضل علمدار خامنه‌ای نگه‌دار» سر دادند.»
یک روز بعد از مراسم خاکسپاری سردار سلیمانی سپاه پاسداران به پایگاه هوایی نیروهای امریکایی در عراق (عین الاسد) حمله کرد. سپاه پاسداران در بیانیه‌اش این حمله موشکی گسترده را «گام نخست انتقام خون سردار قاسم سلیمانی» دانست.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7573/16/570374/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها