اخبار




پیام رهبر معظم انقلاب به امیر موسوی:
آمادگی‌های ارتش را تا سر حد نیاز افزایش دهید

فرمانده معظم کل قوا به‌مناسبت سالروز ارتش جمهوری اسلامی و حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی، پیامی صادر کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به این شرح است:
امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی
فرمانده محترم کل ارتش جمهوری اسلامی ایران
سلام من را به همه کارکنان عزیز ارتش و خانواده‌های محترمشان برسانید. امروز ارتش در صحنه و آماده انجام مأموریت است. این آمادگی‌ها را همچنان تا سر حد نیاز افزایش بدهید و نقش‌آفرینی کنید.

کمک ۵۰۰ میلیون تومانی رهبر معظم انقلاب
برای آزادی زندانیان نیازمند

در آستانه برگزاری سی‌وچهارمین جشن گلریزان ستاد دیه کشور ویژه‌ کمک به آزادی زندانیان نیازمند، رهبر انقلاب اسلامی، مبلغ
 ۵۰۰ میلیون تومان به این امر خداپسندانه اختصاص دادند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، جشن گلریزان هر سال در ماه مبارک رمضان، به همت ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند با حضور جمعی از مسئولان و خیرین نیکوکار در تهران و شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود.

پیام تبریک جهانگیری به ارتشی‌ها

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره برای اقتدار ایران و نظام و خدمت به ملت ایران پیشگام بوده است، گفت: ملت ایران قدردان خدمات و از خودگذشتگی‌های ارتش است. به گزارش ایرنا اسحاق جهانگیری با صدور پیامی خطاب به امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش فرا رسیدن روز ارتش را به همه فرماندهان، افسران، درجه داران، سربازان و کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت. در پیام جهانگیری آمده است: ارتش جمهوری اسلامی ایران همیشه و در همه عرصه‌ها برای اقتدار ایران و نظام و خدمت به ملت بزرگ ایران پیشرو و پیشگام بوده است. از خداوند بزرگ سعادت و سربلندی و توفیق روزافزون ارتش جمهوری اسلامی ایران را در مسیر پرافتخار حراست و حفاظت از آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی ایران مسألت دارم.

آمادگی سپاه برای برپایی بیمارستان صحرایی

سردار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره آمادگی این نهاد برای افزایش ظرفیت بیمارستان های ثابت و احداث بیمارستان‌های صحرایی در موج چهارم کرونا گفت: مجموعه بیمارستان‌های ثابت، سیار و صحرایی سپاه آماده هستند تا متناسب با نیازمندی و درخواست وزارت بهداشت گسترش پیدا کرده و افزایش ظرفیت داشته باشند. به گزارش ایلنا، وی در ادامه گفت: اخیراً و با آغاز موج چهارم بیماری کرونا در کشور، وزیر بهداشت طی نامه‌ای به فرمانده کل سپاه درخواست تشدید طرح شهید سلیمانی را داشت که سردار سلامی نیز به تمامی سپاه‌های استانی دستور دادند ضمن تشدید مراقبت‌ها در طرح شهید سلیمانی هرگونه همکاری لازم با وزارت بهداشت را انجام دهند.

معاون حقوقی رئیس جمهوری خواستار شد
توقف شکایت دستگاه‌های اجرایی از کسب و کارهای مجازی

معاون حقوقی رئیس جمهوری، تنقیح و رفع موانع از مقررات حقوقی را از مأموریت‌های حقوقدانان و معاونت‌های حقوقی دستگاه‌های اجرایی در سال «جهش تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» دانست و خواستار توقف شکایت دستگاه‌های اجرایی از کسب و کارهای مجازی شد و تأکید کرد که پیش از طرح شکایت، باید این مسائل در فرایند حقوقی درون دولت بررسی شود. به گزارش «ایران»، لعیا جنیدی در شصت و سومین جلسه شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی که با حضور معاونان  و مدیران کل حقوقی دستگاه‌های اجرایی به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: شکایت برخی از دستگاه‌های اجرایی از کسب و کارهای مجازی بعضاً سبب تعطیلی و بسته شدن دسته‌ای از سایت‌های فعالان این حوزه می‌شود، از این رو بهتر است قبل از این کار مشکل در درون دولت و دستگاه‌های اجرایی حل شود و به دنبال علاج و گره‌گشایی باشیم نه اینکه ابتدا به فکر شکایت و باعث تعطیلی این کسب و کار‌ها باشیم. جنیدی همچنین بر تکمیل گزارش‌های خسارات ناشی از تحریم که در چارچوب کمیته ملی امور حقوقی تحریم پیگیری می‌شده تأکید کرد و افزود: در شرایط فعلی باید آمادگی لازم را برای مدیریت قراردادهای موجود و آتی را در فرض رفع تحریم و یا ادامه آن داشته باشیم. مشکلات قراردادها، حمل و نقل، بیمه، امور بانکی و مالی و اعتبارات اسنادی و ضمانتنامه‌های بانکی و مجوز‌های صادرات و واردت و لیسانس‌ها و مشکلات حقوقی آنها و نیز حل و فصل اختلافات بین‌المللی و اجرای آرای داوری بین‌المللی و احکام دادگاه‌ها باید مورد توجه قرار گرفته و سیاستگذاری حقوقی برای آنها داشته باشیم.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7606/2/574626/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها