خبر



تأکید ظریف و اتمر بر تسریع در امضای سند همکاری‌های راهبردی‌

در تماس تلفنی محمد حنیف اتمر، وزیر امور خارجه افغانستان با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، روابط دوجانبه و تحولات مربوط به روند صلح در افغانستان مورد گفت‌ و گو و تبادل نظر قرار گرفت.  به گزارش ایسنا، ظریف در این گفت‌ و گو با تأکید بر حفظ دستاوردهای دموکراتیک افغانستان در دو دهه گذشته و ارتباط آن با صلح پایدار، مجدداً حمایت همه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران را از روند صلح افغانستان  یادآور شد.
وزیر امور خارجه افغانستان در این تماس ضمن ابراز خرسندی از روابط رو به ‌گسترش دو کشور، از نقش مؤثر ایران در روند صلح افغانستان قدردانی کرد؛ دوطرف همچنین در این گفت‌وگو بر ضرورت تسریع در نهایی‌شدن و امضای سند جامع همکاری‌های راهبردی‌ دوکشور تأکید کردند. سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه هم از سفر محمدجواد ظریف به اندونزی در روز یکشنبه ۲۹ فروردین ماه خبر داد. براساس اعلام سخنگوی وزارت امور خارجه، ظریف در این سفر و در دیدار با مقامات اندونزی موضوع های مرتبط با روابط دوجانبه و دیگر مسائل مورد علاقه دوطرف را مورد گفت‌ و گو و تبادل نظر قرار خواهد داد.  ظریف همچنین دیروز در تهران با وزیر خارجه صربستان دیدار و گفت‌ و گو کرد.

هشدار وزارت خارجه به جریان‌سازی‌ به اسم منابع آگاه

 سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: رسانه‌ها به هیچ وجه نباید به جریان‌سازی‌هایی که با استناد به «منابع آگاه و مطلع» منتشر می‌شود، توجه کنند. به گزارش ایرنا، سعید خطیب‌زاده درباره شایعات و گزارشات مخدوش منتشر شده درباره روند مذاکرات، تأکید کرد: اخبار مذاکرات فقط از طریق کانال‌های رسمی وزارت امور خارجه، سخنگوی وزارت خارجه و رئیس هیأت مذاکره‌کننده منتشر می‌شود. پیش از این هم سید عباس عراقچی در خصوص مطالبی که بعضاً به نقل از منابع آگاه نزدیک به مذاکرات وین منتشر می‌شود، به ایرنا گفته بود هر گونه نقل قول یا اخبار منتشرشده منتسب به منابع آگاه یا منابع نزدیک به هیأت مذاکره‌کننده و امثال آن فاقد اعتبار است.گفتنی است شبکه «پرس تی وی» در نمونه جدید از این خبرسازی‌ها به نقل از یک منبع موثق مطلع از روند مذاکرات وین گفته که تفکیک تحریم‌ها به سه دسته قابل رفع، قابل مذاکره و غیرقابل رفع قابل پذیرش نیست.
 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7606/3/574631/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها