شهروند مجـــازی




یگانه خدامی

#آبادان

خبر استفاده تعدادی از سهمیه واکسن پاکبان‌های آبادان توسط شهرداری و شورای شهر آبادان عصبانیت و ناراحتی کاربران ایرانی را همراه داشت.
توضیح شهردار آبادان که گفت برای اینکه ترس پاکبان‌ها از زدن واکسن بریزد و به درخواست خود آنها واکسن زده‌اند عصبانیت‌ها را بیشتر کرد. بخصوص پس از اینکه اعلام شد در علی‌آباد کتول هم اتفاق مشابهی رخ داده است: «‏یعنی هرجا واکسنی رفته و کسی نزده اینطور درباره‌اش تصمیم گرفتن؟ بگید که اینطور نیست و فقط در آبادان و گلستان اتفاق افتاده.»، «‏شهردار آبادان: «خود پاکبانان خواستند که ما هم واکسن بزنیم! پ.ن: وقاحت اگر زبان داشت»، «‏مهم‌تر از اینکه شهردار آبادان سهم پاکبانان شریف از واکسن را دزدیده، فرایندی است که طی آن کسی شهردار می‌شود که می‌تواند اسمش را توی لیست پاکبانان بگنجاند و ماسکش را از صورت برندارد تا توی صف واکسن شناخته نشود و حق یکی از ضعیف‌ترین و شریف‌ترین اقشار جامعه را برای نفع شخصی بدزدد.»، «‏اگر زمانی که ‎شهردار اهواز با سوء استفاده از سهمیه ‎پاکبان‌ها خود را واکسینه کرد، بلافاصله از شهرداری ‎اهواز برکنار می‌شد و با او برخورد قضایی می‌شد، هیچ‌گاه شورای‌شهر و شهرداری ‎آبادان جرأت دست‌درازی مجدد به خود نمی‌دادند»، «آدم می‌ترسه مثل داستان سیلی و سرباز و خط ویژه پاکبان‌ها مقصر بشن.»، «‏حالا که شهردار و مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر آبادان قاطی پاکبان‌ها رفتن واکسن کرونا زدن، به‌نظرم بهترین کار اینه که بمدت حداقل دو سال مثل بقیه پاکبان‌ها خیابون‌های آبادان رو جارو بکشن و زباله‌ها رو جمع کنن! عکس و فیلمشون هم پخش بشه. اینطوری واکسن‌شون حلال میشه»، «‏من منتظر نشستم ببینم چه برخوردی میکنن با اعضای شورای شهر»، «‏داستان ‎واکسن در ‎شهرداری آبادان را بگذارید کنار شهید ‎مهدی باکری که وقتی گفتند برگرد گفت، بچه‌ها را رها نمی‌کنم برگردم.»، «‏آیا اجازه داریم به‌عنوان مطالبه، خواهان برکناری اعضای شورای شهر و شهردار آبادان به‌دلیل این راهزنی باشیم؟ پ.ن: واکسن پاکبان آخه بالا کشیدن داره؟»، «‏شهردار آبادان انگار فقط برای واکسن کرونا احساس مسئولیت کرده تا تردیدزدایی کنه، چرا هیچوقت تلاش نکرد یک سال حقوق رفتگری بگیره یا یک‌ روز کوچه‌های شهر رو جارو کنه تا ببینه رفتگرها چی می‌کشن.»، «‏بعد از سوءاستفاده از سهمیه واکسن پاکبانان آبادان، حالا نوبت به علی‌آباد کتول رسید»، «‏بهترین مجازات برای شورای شهر آبادان که برای تزریق واکسن خودشون رو پاکبان جا زدن، دوسال پاکبانی بدون مزده»، «‏وقتی فریاد زدیم تا زمانی که ‎کادر درمان واکسینه نشدند، ‎واکسیناسیون ‎پاکبانان و مشاوران و کادر اداری ‎آرامستان‌ها غلط است برآشفته شدند، نوشتیم واکسیناسیون را ‎شفاف کنید گفتند اطلاعات بیمار محرمانه است»، «‏کاش فقط به‌خاطر واکسن خودتونو جای پاکبان‌ها جا نمیزدین. موقع پرداخت حقوقشونم مث اونا حقوق می‌گرفتین...»

خداحافظی با دست‌نشان

کرونا نادر دست‌نشان مربی تیم نساجی قائمشهر را هم گرفت. درگذشت او داغ دل فوتبالی‌ها را تازه کرد و بسیاری از کاربران طرفدار فوتبال از این بیماری و درگذشت چهره‌های دوست داشتنی نوشتند: «‏نادر دست‌نشان به علت ابتلا به کووید۱۹ درگذشت و مردم هم با تجمع در مقابل بیمارستان رازی قائمشهر سعی در ادامه راه ایشون دارند.»، «‌‏باورش سخته برام، سخته که بگم خدا رحمتش کنه، ‎نادر دست‌نشان از جمله مربیانی بود که کمتر تیمی پیدا می‌کنید که شاگردی از ایشان در آن نباشد، آقا نادر در شهرها و استان‌های زیادی منشأ خیر و برکت بود و قطعاً به نیکی در یادها خواهد ماند.روحت شاد نادر خان.»، «‌‌‎نادر دست‌نشان از تبار آنهایی بود که سال‌هاست چرخ زندگی را در این کشور چرخانده‌اند؛ زیر بار امواج جنگ، تورم و تحریم. از آنها که بی‌ادعا بچه‌های این کشور را بزرگ کرده‌اند. از آنها که نگذاشته‌اند زندگی و فوتبال در ایران بمیرد. در فراقش همه زمین‌های فوتبال می‌گریند.»، «‏ما آبادانی‌ها نادر دست‌نشان رو خیلی دوست داشتیم... باهامون یزله می‌رقصید..کلی خاطرات خوب با صنعت نفت به جا گذاشت»، «‏دونه دونه ورزشکاران و مردم رو می‌برن خواب مصنوعی بعد مرگ کرونایی... به یاد علی انصاریان... مهرداد میناوند... نادر دست‌نشان»، «‏چقدر حیف که داریم انسان‌های شریفی رو از دست می‌دیم. روحت شاد مرد دوست داشتنی»، «‏نادر دست‌نشان هم رفت، انگار کرونا با فوتبالی‌ها مشکل شخصی داره»، «هویت شهری چیزی جزخاطره جمعی افراد ساکن یک شهر نیست و شهر بدون خاطره فاقد هویت است. هویت شهرمان باعَرق و عِرق پدرمان در ‎کارخانه نساجی و ‎مهارت فرزندانشان درباشگاه آن شکل گرفته است! محال است خاطرات گذشته رامرور نماییم و نام ‎نادر دست‌نشان در برابر دیدگانمان ندرخشد! خداحافظ اسطوره...»، «‏فصل 87-86 پگاه گیلان با نادر دست‌نشان واقعاً جذاب بود و نتایج عجیب غریبی ثبت کرد. مثل برد ۴-۱ جلو استقلال در آزادی. شگفتی اون فصل جام حذفی هم بود و نایب قهرمان شد. قسمت نبود سپیدرود رو تو لیگ حفظ کنه. برد ۳-۱ جلو تراکتور فراموش نشدنیه»، «‏دنیای عجیبیه؛ هیچ وقت فکر نمی‌کردم یه روز توئیت بزنم نادر دست‌نشان درگذشت ولی خُب کرونا کاری کرد که این مورد عجیب رو هم انجام بدم.»‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7606/16/574714/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها