اخبار


رهبر معظم انقلاب رأس ساعت ۷ صبح با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) آرای خود را به صندوق انداختند؛
میداندار و صحنه‌گردان اصلی مردم هستند

رهبر معظم انقلاب اسلامی رأس ساعت ۷ صبح روز جمعه با حضور در محل صندوق سیار ۱۱۰ در حسینیه امام خمینی(ره) در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و انتخابات میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کردند و آرای خود را به صندوق انداختند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس در سخنانی روز انتخابات را روز ملت ایران خواندند و گفتند: امروز میدان‌دار و صحنه‌گردان اصلی مردم هستند که با رأی خود سرنوشت و تکلیف کلی و اساسی کشور را برای سال‌های بعد معین می‌کنند بنابراین امروز متعلق به مردم است. رهبر انقلاب اسلامی افزودند: بر اساس این واقعیت خرد انسانی حکم می‌کند همه در این آزمون بزرگ ملی و سراسری شرکت کنند و علت دعوت مکرر ما از مردم برای حضور در انتخابات نیز این است که در درجه اول خود مردم از این حضور نفع می‌برند و جمهوری اسلامی نیز امتیازات بزرگی در عرصه بین‌المللی به‌دست می‌آورد.
ایشان رأی تک‌تک مردم را دارای اهمیت دانستند و گفتند: همه بیایید، تشخیص و رأی بدهید و هیچ‌ کس نگوید با یک رأی من اتفاقی نمی‌افتد، زیرا همین تک‌رأی‌ها است که آرای میلیونی ملت را تشکیل می‌دهد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به توصیه همیشگی خود یعنی تسریع در رأی دادن، خاطرنشان کردند: هر چه زودتر با نیت خدایی و ثواب این وظیفه و تکلیف را انجام دهید بهتر است.
ایشان با ابراز امیدواری از اینکه به برکت ایام ولادت حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام، امروز جشن ملت ایران و مایه خیر و برکت باشد، افزودند: از دست‌اندرکاران انتخابات تشکر و تأکید می‌کنم که کار را با اتقان کامل در سراسر کشور انجام دهند و به شما خبرنگاران و عکاسان محترم نیز سلام و خداقوت می‌گویم.

فرمانده سپاه: مردم ایران با آرای خود دشمن را موشک‌باران می‌کنند

 فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از به کارگیری بیش از۱۳۰ هزار نفر از نیروهای بسیج و همه فرماندهان سپاه استان‌ها برای تأمین امنیت انتخابات خبر داد.
به گزارش فارس، سرلشکر حسین سلامی در حاشیه برگزاری قرارگاه انتظامی امام علی(ع) در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی اظهار داشت: بحمدالله امروز ملت بزرگ ایران در حال خلق و آفرینش یک حماسه سیاسی جدیدی هستند و با مشارکت گسترده و باشکوه خود در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به همه آرزوها و رؤیاهای شوم دشمنان مشت محکمی خواهند زد.وی ادامه داد: دشمن با مدل جنگ به نبرد و مقابله با این انتخابات پرداخته است از سویی مردم شریف و عزیز ایران اسلامی نیز هر رأی خود را همچون یک موشک تلقی می‌کنند و دشمن را با آرای خود موشک‌باران خواهند کرد.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: بحمدالله برادران ما در ناجا با همه استعداد و ظرفیت‌های ممکن در راستای برقراری نظم و امنیت برای انتخاباتی امن وارد عرصه شده‌اند؛ ما هم بر اساس تأکیدات رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی و فرماندهی معظم کل قوا به کمک برادران عزیز خود در ناجا با بیش از 130 هزار نفر از نیروی‌های بسیج و همه فرماندهان سپاه استانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمده‌ایم امید است که با برادران عزیز خود در ناجا بتوانیم یک امنیت دل انگیز و قابل قبول و آرامش را برای ملت عزیزمان و ایران اسلامی فراهم کنیم.

هشدار وزارت خارجه به شورای همکاری خلیج فارس

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اتهامات تکراری و بی‌اساس وارده در بیانیه پایانی نشست ۱۴۸ وزرای خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را مردود شمرد و این رویکرد شورای همکاری را کاملاً غیرسازنده توصیف کرد.
جدیدترین نشست وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در دبیرخانه این شورا در عربستان سعودی چهارشنبه گذشته با صدور بیانیه‌ای به پایان رسید که در بخشی از آن بر تکرار اتهامات همیشگی علیه ایران مبنی بر تلاش برای متزلزل کردن امنیت و ثبات منطقه تأکید شده است. شورای همکاری خلیج فارس همچنین خواست که مذاکرات وین، آنچه فعالیت بی‌ثبات‌کننده ایران و حمایت از تروریسم خوانده شده، به همراه موضوع موشک‌های بالستیک ایرانی را دربر بگیرد.
به‌گزارش «ایران» خطیب‌زاده در واکنش به این بیانیه
مدعی جویانه با دوگانه خواندن سیاست برخی از کشورهای شورا در ادعای درخواست بهبود مناسبات با جمهوری اسلامی ایران از یک سو و ایراد اتهامات بی‌اساس از سوی دیگر، شورای همکاری را عملاً گروگان زیاده خواهی‌های سیاست‌های شکست خورده اقلیت پرهیاهویی از کشورهای این شورا خواند.
سخنگوی وزارت خارجه مفاد بیانیه وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس در خصوص برنامه هسته‌ای ایران را هم مردود خواند و افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره به قوانین بین‌المللی و تعهدات خود پایبند بوده و لذا هیچگونه مداخله‌ای را در برنامه هسته‌ای، موشکی و امور مرتبط با سیاست‌های نظامی و دفاع بازدارنده خود برنمی‌تابد.
خطیب‌زاده همچنین با تأکید مجدد بر مواضع کشورمان، جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران خواند و افزود: ایران هرگونه ادعایی مغایر بر این را دخالت در امور داخلی و قلمرو سرزمینی خود دانسته و آن را فاقد هرگونه ارزش می‌داند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7655/2/579822/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها