دیگه چه خبر؟



صدور مجوزهای کرونایی امریکا برای ایران، سوریه و ونزوئلا

   خبر اول اینکه، وزارت خزانه‌داری امریکا برای ایران، ونزوئلا و سوریه در زمینه مقابله با بیماری همه گیر کرونا مجوز تحریمی صادر کرد. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خزانه‌داری امریکا پنجشنبه گذشته مجوزها و رهنمودهای تحریمی جدیدی صادر کرد که برخی فعالیت‌ها در زمینه مقابله با بیماری همه‌گیر کرونا را مجاز می‌سازد که شامل تعامل در این زمینه با کشورهایی از جمله ایران، سوریه و ونزوئلا می‌شود که تحت تحریم‌های سخت قرار دارند. وزارت خزانه داری امریکا سه مجوز کلی مرتبط با سوریه، ونزوئلا و ایران را صادر و همچنین برای پرسش‌های متداول رهنمودهایی ارائه کرده است. پیشتر «جو بایدن»، رئیس‌ جمهوری امریکا اعلام کرده بود که مبادلات انسانی با ایران را از طریق کانال سوئیس تسهیل خواهد کرد. «ایگنازیو کاسیس»، وزیر امور خارجه سوئیس در این رابطه گفته است که امریکا آماده تسریع روندهای تصمیم‌گیری به گونه‌ای است که بتوان از تمامی ظرفیت‌های این کانال استفاده کرد.

بازداشت یک نامزد شورای شهر در  بندر امام خمینی

  خبر دیگر اینکه، سرپرست فرمانداری بندر ماهشهرگفت: یک نفر از نامزدهای انتخابات شورای شهر بندر امام خمینی(ره) به همراه چند نفر از حامیانش به علت اخلال در روند انتخابات دستگیر شدند. فریدون بندری روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا بیان داشت: پیش از ظهر جمعه به دستور دادستان این بخش یک نفر از نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر بندر امام خمینی(ره) به همراه حامیانش به دلیل اخلال در روند انتخابات دستگیر شدند. وی ادامه داد: این نامزد و طرفدارانش، شهروندان را به رأی دادن به خود دعوت می‌کردند که براساس قانون این کار اخلال در روند انتخابات است. بندری خاطرنشان کرد: تا کنون مدرکی مبنی بر خرید و فروش رأی توسط این نامزد به دست نیامده است و علت دستگیری وی، دعوت مردم به رأی دادن به خودش در روز انتخابات بوده است اما موضوع در حال بررسی است.

قدردانی وزیر خارجه ونزوئلا از کمک‌های ایران

  دست آخر اینکه،  وزیر خارجه ونزوئلا در دیدار با همتای ایرانی در ترکیه از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به این کشور در روزهای سخت قدردانی کرد.به گزارش خبرآنلاین، «خورخه ارئاسا» به تحریم‌های امریکا علیه این کشور و ایجاد مشکل در مسیر تأمین واکسن ضد کرونا اشاره کرده و ضمن تقدیر از همراهی کشورمان با دولت و ملت ونزوئلا، کمک‌رسانی جمهوری اسلامی ایران در روزهای سخت و اعزام نفتکش ایرانی به این کشور  را به عنوان جشن مردمی ونزوئلا و روزی فراموش نشدنی دانست.در ادامه این ملاقات، طرفین درخصوص آخرین وضعیت عراق، افغانستان و کشورهای امریکای لاتین به رایزنی و تبادل نظر پرداختند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7655/3/579825/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها