اخبار



روحانی در آیین افتتاح طرح‌های ملی حوزه بهداشت و درمان:
انقلاب در سلامت از افتخارات این دولت است

رئیس‌جمهوری انتخابات 28 خرداد را روزی بسیار بااهمیت در تاریخ کشور دانست و در آیین افتتاح طرح‌های ملی حوزه بهداشت و درمان در هفتاد و سومین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید، تأکید کرد: رئیس‌جمهوری برای اینکه بتواند با قدرت و توان بیشتری در امور داخلی و بین‌المللی کار و تلاش کرده و به مردم خدمت کند به رأی بیشتر مردم نیاز دارد و حضور و رأی بیشتر مردم در این زمینه بسیار تأثیرگذار است.  به گزارش پایگاه‌ اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، رئیس‌جمهوری در سخنان خود انقلاب در بخش سلامت را از افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم دانست و گفت: هیچ کسی حتی بی‌انصاف‌ترین فرد هم نمی‌تواند اقدامات چشمگیر دولت در بخش‌های مختلف بهداشت و درمان را انکار کند و حرف‌های بی‌معنا و پوچی در این زمینه مطرح شده است که برای مردم زجرآور بود.
 حسن روحانی گفت: موضوع سلامت از مسائل زیربنایی و بنیادین است و دولت اقدامات بسیار بزرگی در این زمینه انجام داده است که افتخارآمیز است در این دوران، دولت و شرکت‌های دانش بنیان در کنار مدافعان سلامت همه توان خود را به کار گرفتند و با اقدامات انجام شده 5 هزار و 500 دستگاه کمک تنفسی، 150 دستگاه سی‌تی اسکن، 472 دستگاه اکسیژن ساز به امکانات بیمارستانی اضافه شد و دو آزمایشگاه تشخیص مولکولی به 400 آزمایشگاه افزایش یافته است و همچنین تخت‌های ویژه و آی سی یو به بیش از دو برابر افزایش یافته است. رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: امروز بیش از 1200 تخت بیمارستانی در کشور افتتاح می‌شود و در یک سال گذشته 14هزار تخت به تخت‌های بیمارستانی اضافه شده است که در تاریخ کشور بی‌نظیر است.  روحانی در ادامه به طرح‌های افتتاح شده در بخش مترو اشاره کرد و مترو را در حوزه حمل‌ونقل سریع، ایمن و سالم حائز اهمیت دانست و گفت: یکی از اقدامات دولت کمک به بخش مترو بوده است و مردم منصف کاملاً به اقدامات انجام شده دولت در شرایط جنگ اقتصادی و کرونا اشراف دارند.
رئیس‌جمهوری افزود: بر اساس آمار بانک مرکزی رشد اقتصادی در سال 99 نسبت به سال 98، 3.6 بوده است و این افتخار بزرگی است که همه سحرها را باطل کرد و همه حرف‌های نادرست و غلط را از بین برد. این رشد اقتصادی نشان می‌دهد که همه بخش‌ها در خدمت مردم بوده است و حتی اگر این رشد یک درصد هم بود افتخارآمیز بود.

127 فوتی جدید کرونا در کشور

بر اساس  اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ، ۱۰ هزار و ۱۰۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و متأسفانه ۱۲۷ بیمار کرونایی  جان خود را از دست دادند.
تا کنون ۴ میلیون و ۳۶۹ هزار و ۳۹ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۸۹۵ هزار و ۵۲ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۵ میلیون و ۲۶۴ هزار و ۹۱ دوز رسید.
همچنین از ظهر 27 خرداد تا ظهر ۲۸ خرداد و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۱۰۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۳۵۷ نفر از آنها بستری شدند. در حال حاضر ۲۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۷۵ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۵۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7655/5/579838/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها