حماسه حضور در چهار گوشه ایران


گروه ایران زمین- روز گذشته مردم در شهرهای مختلف کشور با حضور پرشور در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا و انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان و شورای اسلامی برگی جدید از سرنوشت خود را رقم زدند.
 در این دوره با توجه به شرایط کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی شعب رأی‌گیری نسبت به انتخابات دوره گذشته ریاست جمهوری 7 درصد افزایش داشت. بر این اساس برای انتخابات ریاست جمهوری بیش از 66 هزار صندوق، 1000 هزار صندوق، برای شوراهای اسلامی شهر و روستا 79 هزار صندوق، برای شورای اسلامی شهر 35 هزار صندوق و برای شورای اسلامی روستا بیش از 41 هزار صندوق درنظرگرفته شده بود.
امسال انتخابات شکل دیگری داشت ناظران بهداشتی در تمام شعب اخذ رأی حضوری فعال داشتند. حتی برای رفاه مردم شعب سیار در اغلب استان‌ها برای رأی‌گیری از بیماران کرونایی در نظر گرفته شد.
حماسه حضور در مشهدالرضا
شهروندان مشهدی که همواره در تمام صحنه‌های ایران اسلامی حضور پرشور داشته‌اند روز گذشته بار دیگر از ساعات اولیه صبح با حضور گسترده در حوزه‌های رأی‌گیری در تعیین سونوشت کشورشان شرکت کردند.
 حضور پرشور مردم در بیش از پنج هزار و ۷۳ شعبه اخذ رأی، ۸۷ شهر و ۲ هزار و ۵۸۶ روستای خراسان رضوی مثال زدنی بود. شعب اخذ رأی مستقر در حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) هم شور و حال دیگری داشتند. شعب مستقر در بسط شهید نواب محل حضور رسانه‌ها بود و تمام اخبار لحظه به لحظه پوشش داده شد.
هر‌چند کرونا امسال شرایط خاصی را ایجاد کرده بود اما مسئولان خراسان رضوی تدابیری رابرای این موضوع در نظر گرفته بودند. در همین راستا۵۸۰ ناظر بهداشتی در شعب رأی‌گیری انتخابات ۱۴۰۰ در شهرها و روستاهای این استان بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نظارت کامل داشتند.
افزایش 10 درصدی شعبات اخذ رأی در آذربایجان شرقی
 مردم آذربایجان شرقی هم روز گذشته از همان ساعات ابتدایی آغاز رأی‌گیری با حضور در شعبه‌های تعیین شده، رأی خود را به صندوق‌ها انداختند تا جزو نخستین نفراتی باشند که در حماسه سیاسی ۲۸ خرداد، مشارکت و تکلیف خود را ادا کرده‌اند.
در آذربایجان شرقی فقط انتخابات شورای شهر تبریز به‌صورت تمام الکترونیکی برگزار شد که در دقایق ابتدایی رأی‌گیری با اخلال مواجه بود.
«محمدرضــــــا پورمحمــــــــدی»، استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه بیش از ۶۰ هزار نفر در استان، در بخش‌های مختلف هیأت‌های اجرایی، نظارت، بازرسی و حفاظت از فرایند انتخابات فعال بودند، اظهار داشت: امسال به‌دلیل ملاحظات کرونایی با افزایش 10 درصدی شعبات اخذ رأی بیش از 3هزار و ۵۲۰ شعبه در سراسر کشور پذیرای مردم بود. البته دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، تهویه مناسب شعبات اخذ رأی و سایر موضوعات مربوط به این حوزه با دقت بالایی در تمام شعب اخد رأی استان مورد توجه و عمل قرار گرفت.
شور انتخابات در ۲۴ شهر استان اصفهان
 مردم ۲۴ شهرستان اصفهان هم با حضور پر شور خود در انتخابات ۱۴۰۰ بار دیگر جلوه‌ای از شکوه و عظمت ملت ایران را به نمایش می‌گذارند.
در این استان 3 هزار و ۴۶۵ شعبه اخذ رأی کار رأی‌گیری از شهروندان استان اصفهان را انجام دادند. از این تعداد سه هزار و ۱۰۵ شعبه به‌صورت ثابت و ۲۶۰ شعبه به‌صورت سیار فعالیت کردند.
احمد کبیری یکی از شهروندان اصفهانی هم که در ساعات اولیه رأی خود را به صندوق انداخته بود به «ایرنا» گفت: هر رأی مردم ایران پاسخ محکمی به دشمنان است که با رأی خود اعلام می‌کنند تحریم‌ها و مشکلات مبتلابه، کوچکترین خللی در اراده مصمم آنها برای حمایت از نظام اسلامی ایجاد نکرده است.
وی ادامه داد: مردم فهیم ایران اسلامی، با خلق حماسه‌ای دیگر، توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی نظام اسلامی را ناکام خواهند گذاشت.
حرم شاهچراغ(ع) جزو شعب شلوغ استان
«سید احمد احمدی‌زاده»، رئیس ستاد انتخابات استان فارس هم از برگزاری انتخاباتی بدون مشکل در این استان خبر داد و اظهار داشت: رأی‌گیری از مراجعان در تمام شعبه‌های اخذ رأی استان و شیراز بدون مشکل انجام شد و از آغاز کار رأی‌گیری شاهد حضور پرشور مردم بودیم.
وی ادامه داد: از ابتدای شروع رأی‌گیری اختلالاتی با توجه به الکترونیکی بودن فرایند اخذ رأی در انتخابات شوراها در شیراز ایجاد شد که مشکل ایجاد شده بلافاصله با همکاری وزارت کشور و عوامل اجرایی بویژه همکاران حوزه‌ آی تی در استان بسرعت رفع شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تمام شعب، خاطرنشان کرد: در این دوره با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم جلوگیری از ازدحام جمعیت در شعب اخذ رأی، تعداد شعب اخذ رأی در کلانشهر شیراز ۲۵ درصد و در سایر نقاط استان هم حدود ۹ درصد افزایش داشته است. 4 شعبه پیش‌بینی شده در حرم مطهر شاهچراغ(ع) هم بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفت و جزو شعب شلوغ استان بوده است.
حضور گرم اهوازی‌ها در انتخابات
مردم اهواز هم با وجود گرمای شدید هوا همزمان با آغاز انتخابات و فرایند اخذ رأی با حضور در شعب رأی‌گیری نشان دادند همیشه پاسدار مرزهای کشور هستند.
حضور اول وقت و تشکیل صفوف اخذ رأی در شعبه‌های مختلف بویژه در مناطق مرکزی شهر اهواز  بسیار مورد توجه بود. در این استان به‌دلیل گرمای هوا مردم بیشتر در ساعات بعد از ظهر در انتخابات شرکت کردند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7655/9/579854/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها