نسخه Pdf
ایران عصر


شکست مدافع عنوان قهرمانی و توقف عجیب ساحل عاج

جام ملت‌های آفریقا؛ سرزمین عجایب!


رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا با نتایجی غافلگیرکننده و البته اتفاقاتی عجیب همراه است. از داوری باورنکردنی در دیدار تیم‌های مالی و تونس گرفته تا اشتباهات بازیکنان در جریان بازی‌ها، همه باعث شده این جام در رسانه‌های ورزشی جهان سوژه شود.
یکشنبه شب ساحل عاج به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی از پس تیم ملی سیرالئون برنیامد. ساحل عاجی‌ها دو بار از حریف خود پیش افتادند اما هر بار برتری را از دست دادند. اتفاق مهم این بازی اشتباه وحشتناک ساحل عاجی‌ها بود که منجر به گل دوم سیرالئون شد؛ یک سلسله اشتباه باورنکردنی که فقط باید دید تا باور کرد. بدرا علی سانگاره، دروازه‌بان ساحل عاج برای جمع کردن یک توپ که حاصل اشتباه هم‌تیمی‌هایش بود از دروازه‌‌اش خارج شد تا مانع از اعلام یک کرنر به سود حریف شود اما به شیوه‌ای عجیب او توپ را درست به مرکز محوطه جریمه تیمش فرستاد، دقیقاً همانجایی که استیون کاکر مدافع سابق تیم‌های تاتنهام و کاردیف حضور داشت و او نیز توپ را برای الحاجی کامارا کاشت تا او گل دوم سیرالئون را بزند. گل بادآورده سیرالئونی‌ها که دومین امتیاز آنها در این رقابت‌ها را رقم زد، آنقدر آنها را خوشحال کرد که نمی‌دانستند چگونه در گوشه زمین آن را جشن بگیرند. این گل حتی شائبه شرط‌بندی در این بازی را نیز در شبکه‌های اجتماعی دامن زد. ساحل عاج با وجود از دست دادن 2 امتیاز، با 4 امتیاز هنوز صدرنشین جدول است. سیرالئون هم با 2 امتیاز، سوم است.
درست در همان روزی که خودزنی ساحل عاجی‌ها همه را غافلگیر کرد، در بازی دیگر این گروه میان الجزایر و گینه استوایی هم اتفاقی غیرمنتظره رخ داد.
الجزایر، مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها که از بازی قبلی‌اش مقابل سیرالئون به نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل دست پیدا نکرده بود، به امید کسب اولین پیروزی و جبران امتیازات از دست رفته، مقابل گینه استوایی به میدان رفت اما نه تنها جبران نکرد بلکه بدتر از بازی اولش نتیجه گرفت و بازی را یک بر صفر باخت. این باخت با گلزنی استبان اورزوکو در دقیقه 70 مسابقه رقم خورد، بازیکنی که در دسته چهارم فوتبال اسپانیا حضور دارد. این نتیجه بدان معناست که هر چیزی جز پیروزی در بازی پایانی برابر ساحل عاج به منزله حذف شرم‌آور مدافع عنوان قهرمانی خواهد بود آن هم در حالی که ساحل عاجی‌ها هم هنوز خطر حذف را احساس می‌کنند. این باخت به 25 بازی بدون شکست متوالی الجزایری‌ها پایان و رؤیای آنها برای تبدیل شدن به تیم ملی را که بیشترین بازی بدون باخت متوالی دارد بر باد داد. (فیفا رکورد الجزایری‌ها را 25 بازی می‌داند اما فدراسیون فوتبال این کشور رکوردش را 35 بازی اعلام کرده است. رکورددار تیم ملی ایتالیا با 37 بازی است.)


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7827/19/598932/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها