نسخه Pdf
ایران عصر


سطح برخی بازی‌ها زیر صفر است


 حامد جیرودی / گودرز حبیبی، یکی از بازیکنان سابق تیم ملی و برادر حسن حبیبی یکی دیگر از بازیکنان بزرگ تاریخ فوتبال ایران است که 9 بازی ملی نیز در کارنامه‌اش دارد. او  که متولد دوم خرداد 1323 در تهران است، در تیم‌های شعاع تهران و پیکان تهران بازی کرد ولی بیشتر سال‌های بازیگری‌اش را در تاج سابق یا همان استقلال فعلی سپری کرد. حبیبی در گفت‌وگویی که با خبرنگار «ایران» داشت، درباره فعالیت این روزهای خود گفت: «در این روزها ما را خانه‌نشین کرده‌اند و نه فدراسیون و نه جای دیگری از ما دعوت به همکاری نمی‌کند تا تجربیاتمان را در اختیار دیگران بگذاریم. برای همین در منزل هستیم و هیچ کاری هم برای فوتبال ایران نمی‌توانیم انجام دهیم. به خاطر اینکه ما را نخواسته‌اند و چرایی آن را هم نمی‌دانم.»
این پیشکسوت قدیمی فوتبال درباره نیم فصل اول لیگ برتر چنین نظر داد: «حقیقت این است که من به عنوان یک بیننده از بازی‌هایی که برگزار می‌شود، لذت نمی‌برم. فوتبالی که الان انجام می‌شود با فوتبالی که زمان ما برگزار می‌شد، زمین تا آسمان تفاوت دارد. با اینکه امکانات حالا در اختیار بازیکنان و تیم‌ها در گذشته نبود ولی به اعتقاد من بازیکنان نسل‌های قبل بازی‌های بسیار بهتری را به نمایش می‌گذاشتند ولی الان می‌توانم بگویم که برخی از بازی‌های لیگ زیر صفر است.»
حبیبی که در زمان بازی در پست‌های دفاع راست و چپ و  نیز از سال‌های 40 تا 52 به صورت حرفه‌ای فوتبال بازی می‌کرد، درباره شرایط استقلال که به مقام نخست نیم فصل اول رسیده، عنوان کرد: «من فکر می‌کنم اگر استقلال به همین روند در نیم فصل دوم هم ادامه دهد، بتواند عنوان قهرمانی لیگ را به دست آورد. چرا که من تیم‌های دیگر را در حدی نمی‌بینم که بتوانند با این تیم رقابت کنند. البته فوتبال قابل پیش‌بینی نیست و ممکن است سایر مدعیان هم در نیم فصل دوم وضعیت بهتری پیدا کنند و گاهی هم بازیکنان دچار غرور می‌شوند ولی در حال حاضر، آنچه می‌بینم، این است که استقلال وضعیت بهتری برای رسیدن به قهرمانی دارد.»
حبیبی که از سال 1344 تا سال 1350 در تیم ملی عضویت داشت، درباره دوران حضورش در تیم ملی هم گفت: «زمان ما تیم ملی بازی‌های کمی را در طول سال برگزار می‌کرد و برای همین من هم بازی‌های ملی کمی دارم ولی حالا تیم ملی ممکن است در طول سال بیش از 10 مسابقه برگزار کند و در بازی‌های دوستانه و رسمی مختلفی به میدان می‌رود.»
او مربیگری در فوتبال را با دستیاری رایکوف در تاج سابق آغاز کرد و تا سال 1379 در تیم‌های دیگری مانند نیرومند و نیروی زمینی و گسترش و سایپا هم به مربیگری پرداخت و با این تیم به قهرمانی لیگ دسته دوم آزادگان رسید. او که در کادر فنی تیم ملی نوجوانان هم در کنار پرویز ابوطالب حضور داشت، درباره شرایط تیم ملی در آستانه صعود به جام جهانی 2022 چنین صحبت کرد: «ما یک برد دیگر برای رفتن به قطر لازم داریم ولی گاهی شاهد حاشیه‌هایی هستیم و می‌بینیم که برخی از بازیکنان برای خودشان یک سازی می‌زنند ولی امیدوارم عراق را ببریم و صعود کنیم. اسکوچیچ در تیم ملی نفرات خوبی داشته و توانسته تیم خوبی بسازد و راهی جام جهانی شود.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7827/19/598934/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها