نسخه Pdf
ایران عصر


اخبار


رئیس پلیس راهور انتظامی کشور:
80 درصد ناوگان حمل و نقل فرسوده است

گروه حوادث/ شرکت‌ها و کارخانه‌ها برای اینکه پول کمتری بابت سرویس ایاب و ذهاب کارگران بپردازند، با صاحبان خودروهای فرسوده قرارداد می‌بندند.
سردار کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور انتظامی کشور با بیان این مطلب به ایلنا گفت: 80  درصد  ناوگان حمل و نقل ما فرسوده است و این موضوع دلیل اصلی تصادفاتی است که برای کارگران کارخانجات اتفاق می‌افتد و یکی از مشکلات جدی ما است.
وی با بیان اینکه در این وسایل بیشتر از قطعات نامرغوب استفاده می‌شود، ادامه داد: در حادثه اتوبوس سربازان که در تابستان امسال رخ داد، وقتی اتوبوس را بررسی کردیم متوجه شدیم بیشتر قطعات استفاده شده نامرغوب بوده است. یا در مینی‌بوس حامل کارگران که چندی پیش دچار حادثه شد نیز باز هم قطعات نامرغوب استفاده شده بود. همچنین در اتوبوس خبرنگاران که در تابستان دچار حادثه شد همین مشکلات وجود داشت.
رئیس پلیس راهور کشور خاطرنشان کرد:  اگر ناوگان مطمئن داشته باشیم به طور قطع تصادفات کمتر خواهد بود و خسارت ناشی از آن نیز کاهش پیدا خواهد کرد. وقتی ما به اتوبوس‌های فرسوده اجازه نمی‌دهیم به طور طبیعی در جابه‌جایی مسافر در تعاونی‌ها خدمت کنند این اتوبوس‌های فرسوده در قالب سرویس مدارس روستایی، سرویس کارخانجات و... فعالیت می‌کنند و این شرکت یا کارخانه برای اینکه پول کمتری بدهند و در هزینه‌های خودشان صرفه‌جویی داشته باشند، با صاحبان این دستگاه‌های فرسوده قرارداد می‌بندند، در حالی که نباید این اتفاق بیفتد. این اتوبوس‌ها یا مینی‌بوس‌ها با توجه به اینکه به دلیل فرسودگی وسیله اجازه تردد از جاده‌های اصلی را ندارند از جاده‌های فرعی و روستایی و محورهای پشت پاسگاه بیشتر تردد می‌کنند تا پلیس نتواند آن‌ها را متوقف کند و دچار حادثه می‌شوند و خسارات جبران‌ناپذیری برجا می‌گذارند.
سردار هادیانفر در پاسخ به این سؤال که آیا سهمی برای شرکت‌ها و کارخانجاتی که از این سرویس‌های فرسوده استفاده می‌کنند، در تصادفات مشخص می‌شود، یادآور شد: ما در تصادفات سهم این کارخانجات و شرکت‌ها را نیز مشخص کرده و اعلام می‌کنیم. همان طور که در حادثه اتوبوس خبرنگاران سهم تقصیر برای کارخانه سیمان که از این اتوبوس استفاده می‌کرد را مشخص کردیم. در حادثه اتوبوس دانشگاه علوم تحقیقات، اتوبوس خبرنگاران،‌ اتوبوس سربازان و حادثه سرویس مدرسه روستایی، فرسودگی ناوگان نیز یکی از عوامل حادثه است.
رئیس پلیس راهور کشور خاطرنشان کرد: به تازگی  در محور سمنان دو حادثه داشتیم که به وزارت راه اعلام کردیم و با نصب دو تابلو توانستیم جلوی دیگر حوادث را در این محور بگیریم. اصلاح همه نقاط حادثه‌خیز نیازمند پول هنگفت نیست، بلکه برای رفع برخی از نقاط حادثه خیز نیازمند یک درایت هستیم و با هزینه‌های بسیار کم و صرفا نصب تابلو و اطلاع‌رسانی می‌توانیم از وقوع حادثه جلوگیری کنیم.
سردار هادیانفر خاطرنشان کرد: 5 هزار و 200 نقطه حادثه‌خیز در کشور داریم که ۳ هزار نقطه آن در راه‌های کشور است. قرار شده است در این زمینه با وزیر راه و شهرسازی جلسه فوق‌العاده‌ای برگزار شود.

کشف جسد کارگر سوخته در بوئین زهرا

گروه حوادث/ جسد سومین کارگر جانباخته در حادثه آتش‌سوزی یک مجتمع صنعتی در بوئین‌زهرا پس از سه روز جست‌و‌جو، از زیر آوار، بیرون کشیده شد.
به گزارش ایلنا، عصر روز شنبه (۲۵ دی ماه)، جسد سومین کارگر ناپدید شده در حادثه آتش‌سوزی گسترده کارخانه یک روز پس از یافتن پیکر دو کارگر دیگر، یافت شد.
این سه کارگر حدود ساعت هشت و ۴۵ دقیقه صبح روز پنجشنبه (۲۳ دی ماه) حین کار بر اثر انفجار شش مخزن سوخت در «شرکت ثامن مهران گستر» واقع در شهرک صنعتی چرم‌سازی شهرستان بوئین‌زهرا دچار حادثه و مفقود شده بودند که اجساد دو نفر اول یک روز بعد از حادثه روز جمعه ۲۴ اردیبهشت ماه پیدا شده بودند.
جانباختگان آتش‌سوزی سه کارگر به اسامی «عباس علیپور» ۳۲ ساله، «محسن صادقی» ۴۳ ساله و «تیمور صادقی» ۵۶ ساله هستند که از ماه‌ها پیش به عنوان کارگر جوشکار از شهر هفشجان شهرکرد استان چهارمحال‌وبختیاری برای کار به شهرستان بوئین‌زهرا مهاجرت کرده‌ بودند.
بر‌اساس گزارش منابع کارگری، اجساد سوخته و برای شناسایی هویت آنها نیاز به آزمایش «دی‌ان‌ای» است. هرچند اطلاعات دقیقی از دلایل وقوع این حادثه وجود ندارد، اما گفته می‌شود بی‌احتیاطی در جوشکاری مخازن سوخت علت حادثه بوده است.

انتقام اینترنتی خواستگار کینه جو

گروه حوادث/ خواستگار کینه‌جو که به دنبال شنیدن  جواب رد از دختر مورد علاقه‌اش، تصاویر شخصی او را در فضای مجازی منتشر کرده بود، دستگیر شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سرهنگ علی سلیمانی رئیس پلیس ساوجبلاغ  گفت: با شکایتی که از سوی یک خانواده به پلیس ساوجبلاغ رسید، رسیدگی به این موضوع در دستور کار قرار گرفت و مشخص شد که شخصی ناشناس با راه‌اندازی صفحه اینستاگرام جعلی اقدام به انتشار تصاویر شخصی دختر جوان این خانواده کرده است. در حالی که موضوع به صورت ویژه در دستورکار کارشناسان پلیس فتا این شهرستان قرار داشت، در بررسی‌های تخصصی  هویت گرداننده صفحه منتشرکننده تصاویر شاکی شناسایی و متهم دستگیر شد.
در تحقیقات تکمیلی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که متهم از طریق فضای مجازی با این دختر آشنا شده  و پس از مدتی قصد ازدواج با وی را داشته که به دلایل شخصی این شرایط میسر نشده است.
متهم نیز برای انتقامجویی با ایجاد یک صفحه جعلی اقدام به انتشار تصاویر شخصی شاکی کرده بود که متهم به همراه پرونده تشکیل شده تحویل مراجع قضایی شد.
رئیس پلیس ساوجبلاغ یادآورشد که کاربران به هیچ عنوان تصاویر خصوصی خود را در اختیار اشخاص ناشناس قرار ندهند و از بارگذاری عکس‌های خود در فضای مجازی خودداری کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7827/22/598942/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها