نسخه Pdf
ایران عصر


آسیا


همزمان با شهادت پیرمرد 75 ساله رخ داد
اعتصاب غذای اسرای فلسطینی برای آزادی اسیر سرطانی

گروه جهان/ «لطیفه ابو حمید» اکنون 6 روز است اعتصاب غذا کرده است تا شاید رژیم صهیونیستی اجازه دهد پسرش «ناصر ابوحمید» که مبتلا به سرطان است و در یکی از زندان‌های رژیم صهیونیستی به کما رفته، از زندان آزاد شود و تحت مداوا قرار گیرد. اعتصاب غذای این مادر دیروز باعث شد اسرای فلسطینی هم در حمایت از او دست به اعتصاب غذای گسترده بزنند. این در حالی است که شهادت یک فعال فلسطینی 75 ساله هم که نظامیان صهیونیست او را با ماشین زیر گرفته بودند، بر خشم عمومی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین دامن زده است.
به گزارش سایت خبری تحلیلی فلسطینی «پلستاین کرونیکل»، «ناصر ابوحمید» اسیر 49 ساله فلسطینی که مبتلا به سرطان ریه است، 14 روز پیش بعد از چند روز التهاب در ریه‌هایش به کما رفت و هنوز از کما خارج نشده و در بیمارستان زندان بستری شده است. اما مسئولان زندان به درخواست‌های خانواده او برای آزاد شدن و بستری شدن در یک بیمارستان غیر نظامی پاسخ نمی‌دهند. در همین ارتباط «حسن عبد ربو» یکی از اسرای فلسطینی به خبرگزاری «وفا» گفته است: «کمیته رسیدگی به امور اسرای فلسطینی در دادخواستی از دادگاه رژیم صهیونیستی خواسته است مقامات زندان را مجبور کنند تا ضمن ارائه اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر درباره وضعیت سلامتی ابوحمید، به خانواده او اجازه ملاقات با وی را بدهند. اما تاکنون هیچ پاسخی به این درخواست داده نشده است.»
به گزارش سایت شبکه خبری «المیادین»، همین سکوت باعث شد «لطیفه ابوحمید» مادر «ناصر ابوحمید» از روز پنجشنبه هفته گذشته اعتصاب غذای خود را شروع کند. این در حالی است که 4 پسر دیگر او نیز در زندان به سر می‌برند و پسر دیگری هم داشته که به شهادت رسیده است. همسر او «عبدالمنیم ابوحمید» نیز در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است. بنا بر گزارش‌ها خانه خانواده «ابوحمید» تاکنون 5 بار توسط نیروهای امنیتی اسرائیلی تخریب شده است. در پی اعتصاب غذای این مادر فلسطینی اسرای فلسطینی نیز از دیروز اعتصاب غذای خود را برای حمایت از او و پسرش آغاز کردند.

شهادت فلسطینی 75 ساله
در حالی که قلب فلسطینیان از شرایط ویژه «ناصر ابوحمید» به درد آمده، دیروز انتشار خبر شهادت «سلیمان الهذالین» 75 ساله، خشم فلسطینیان را برانگیخت. به گزارش خبرگزاری «وفا»، «الهذالین» که از جمله فلسطینیان فعالی بود که با وجود کهولت سن با حملات شهرک‌نشینان مقابله می‌کرد، دو هفته پیش 5 ژانویه (15 دی ماه) در ورودی روستای «ام الخیر» در الخلیل توسط خودرو نظامیان صهیونیست زیر گرفته شد و از ناحیه سر، سینه، شکم و لگن آسیب جدی دید. او در نهایت نتوانست از این آسیب‌ها جان سالم به در ببرد و دیروز به شهادت رسید.

چهارمین آزمایش موشکی کره شمالی در دو هفته

ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی در نخستین ساعات روز دوشنبه (دیروز) احتمالاً دو موشک بالستیک کوتاه برد را از فرودگاهی در پیونگ یانگ به سمت شرق پرتاب کرد. این چهارمین نمایش قدرت کره شمالی در سال جاری میلادی است. به گزارش ایسنا به نقل از یونهاپ، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در پیامی بدون توضیحات بیشتر به خبرنگاران اعلام کرد: در حال حاضر، ارتش ما تحرکات مرتبط (کره شمالی) را ردیابی و نظارت  و وضعیت آمادگی خود را حفظ می‌کند. آخرین پرتاب تنها سه روز پس از پرتاب احتمالاً دو موشک بالستیک کوتاه برد توسط کره شمالی به سمت دریای شرق انجام شد که بعداً اعلام شد از روی قطار شلیک شده‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7827/4/598949/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها